۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۵۶۰۸۱
کارشناس تغذیه:

مراقب کاهش آب بدن در زمستان باشید

یک کارشناس تغذیه گفت: در فصل سرد، به دلیل استفاده از لباس‌های گرم و استفاده کم از مایعات، آب بدن کم شده و فرد دچار احساس خستگی می‌شود.
مراقب کاهش آب بدن در زمستان باشید
فروز زمانی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: یک‌سری باورهای اشتباه در زمینه تغذیه وجود دارد که منشاء بسیاری از آن‌ها این است که فرد بدن خود را با اجسام مقایسه می‌کند.
 
وی با اشاره به مکانیسم‌های پیچیده موجود در بدن تصریح کرد: از همین رو نمی‌توان بدن را با یک جسم خارجی بی‌جان مقایسه کرد.
 
این کارشناس تغذیه بیان داشت: این موضوع که اگر فرد همراه با غذای خود آب سرد بخورد دچار کبد چرب می‌شود درست نیست، درحالی که بدن دارای سیستم تنظیم دما بوده و این بدان معنا نیست که آب سرد برای بدن ضرر ندارد.
 
زمانی بهترین دما برای آب مورد مصرف را دمای نزدیک به دمای بدن عنوان و خاطرنشان کرد: کبد چرب در اثر خوردن نشاسته و چربی‌های زیاد، عدم تحرک، مصرف الکل و... ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: همانطور که هرگز خوردن چای داغ توصیه نمی‌شود هیچگاه خوردن آب سرد هم درست نیست، در فصل سرد، به دلیل استفاده از لباس‌های گرم و استفاده کم از مایعات، آب بدن کم شده و فرد دچار احساس خستگی می‌شود.
 
این کارشناس تغذیه یادآور شد: در گذشته استفاده از سوپ‌ و آش‌ها تاثیر بسزایی در تامین آب بدن داشت و امروز هم این روش می‌تواند موثر باشد.
 
زمانی اضافه کرد: خوردن دم‌نوش‌ها هم در زمستان می‌تواند در گرم کردن و تامین آب بدن موثر باشد اما باید این نکته مد نظر قرار گیرد که از چند دم‌نوش به‌صورت هم‌زمان در یک روز استفاده نشود چون مطالعات لازم درخصوص تداخلات آن‌ها انجام نشده و ممکن است برای بدن مضر باشند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۱:۰۰

23 Dec 2023