۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۵۷۲۸۵
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

ستاد تنظیم بازار؛ از احداث روزبازارها تا نظارت بر توزیع اقلام

ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در سالن شهید مردانی استانداری با حضور مسئولان مربوطه و به‌منظور ارائه گزارش و تعیین نقشه راه در خصوصا اقدامات صورت گرفته، برگزار شد.
ستاد تنظیم بازار؛ از احداث روزبازارها تا نظارت بر توزیع اقلام
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در سالن شهید مردانی استانداری، ظهر امروز با حضور مسئولان مربوطه و به‌منظور ارائه گزارش و تعیین نقشه راه در خصوصا اقدامات صورت گرفته برگزار شد.
 
احداث بازارهای روز در چهار نقطه از شهرکرد
 
محمدحسین واحدیان در این جلسه اظهار کرد: احداث بازارهای روز در شهرکرد در چهار نقطه ولیعصر جنوبی، بلوار انقلاب، خیابان بلال، فروشگاه رفاه و میرآباد شرقی تصویب شد.
 
وی تصریح کرد: بنا بر این شد چند بازار در منظریه ایجاد شود، در همین راستا زمین مورد نیاز شناسایی و کارهای اولیه آغاز شده است و باید واگذاری اراضی به‌صورت قانونی به شهرداری انجام شود.


 
شهردار شهرکرد عنوان داشت: بازار روز خیابان بلال تجهیز شده و آمادگی عقد قرارداد با متقاضیان را برای ۱۰ غرفه داریم.
 
تامین مایحتاج شب عید و ماه مبارک رمضان بدون هیچ مشکلی
 
در ادامه این جلسه رحمتی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مایحتاج بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بدون هیچ مشکلی تامین شد.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در این ایام ۱۳ روزبازار، ۱۵ بازارچه، ۱۰ نمایشگاه و ۹۹۹ فروشگاه در سطح استان به مردم ارائه خدمت کردند.
 
وی اضافه کرد: در راستای تقویت سامانه ۱۲۴ طرح بازرسان و ناظران افتخاری در دستور کار است که با اجرای آن مردم و شهروندان عادی وارد سامانه شده و کد ارجاع برای انجام نظارت، می‌گیرند.
 
توزیع بیش از 40 تن مرغ منجمد وارداتی در ایام نوروز و ماه رمضان

 بهروز میرزایی در ادامه بیان داشت: ۴۹۰ تن شکر خانوار در این استان در دو مرحله تامین شد که ۷۲ تن ار آن در نمایشگاه بهاره عرضه شد.
 
 معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین شکر صنف و صنعت در دو مرحله ۱۲۰ و ۸۰ تنی تامین و عرضه شد.
 
وی از عرضه 5/27 تن مرغ منجمد وارداتی خانوار و ۱۶ تن در نمایشگاه بهاره خبر داد و گفت: همچنین ۴۷ تن گوشت منجمد خانوار و ۶ تن بهاره تامین و توزیع شده است.

نظارت در دو مرحله تولید و عرضه کالا انجام می‌شود

 در ادامه محمدکاظم منزوی اظهار کرد: نظارت‌ها به دو قسمت عمده و خرد تقسیم می‌شود که نظارت عمده در مرحله تولید شامل تولید در کارخانه‌ها مثل کارخانه آرد، کارخانه‌های صنایع تبدیلی و... به عهده جهاد کشاورزی است.


 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اتاق اصناف و صنعت در مرحله بعد وارد شده و در حوزه نظارت بر اصناف خرد چون موارد مربوط به قاچاق، فروشگاه‌ها و... اقدام می‌کنند.
 
نظارت بر نانوایی‌ها با همکاری مرکز بهداشت انجام می‌شود
 
 سعید فلاح در این جلسه گفت: تعزیرات حکومتی تاکنون به نظارت در همه بخش‌ها اقدام کرده و در حوزه تولید و توزیع در مرحله پخش و شرکت‌های توزیع‌کننده ورود می‌کند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: قیمت میوه از طریق شهرداری و کیوسک‌های سطح شهر از طریق اتاق اصناف و مزایده انجام می‌شود.
 
 وی بیان داشت: در خصوص حمل بار و مسافر درون‌شهری بررسی‌های لازم از طریق فرمانداری شهرکرد انجام می‌شود.
 
فلاح با اشاره به بررسی تخلفات احتمالی در تولید عسل در اتاق اصناف گفت:  نظارت بر نانوایی‌ها با همکاری مرکز بهداشت انجام و گزارش جهاد کشاورزی در این زمینه انجام و مراتب اعلام می‌شود.
 
انجام بیش از 2000 نظارت در ایام نوروز و ماه رمضان از اصناف
 
 در ادامه بیژن بهرامی عنوان داشت: در طرح نظارت نوروز و ماه رمضان ۱۵ اکیپ مستقل فعال بودند که ار این تعداد ۱۰ اکیپ در شهرستان و پنج اکیپ در سطح استان ۲ هزار و ۸۴۳ مورد نظارت داشتند.
 
معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در این نظارت‌ها ۶۶۴ پرونده تشکیل شد که ۶۵۶ پرونده مربوط به گران‌فروشی و هشت مورد در زمینه قاچاق کالا بود‌، همچنین ۳۸۸ مورد تخلف خرده‌فروشی ثبت شد که بیش‌ترین تخلفات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص داد.
 
 بهرامی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز و ماه رمضان همچنین از ۳۸۱ مرکز گردشگری بازرسی انجام و ۲۸ مورد اخطار صادر شد.
 
 وی با اشاره به بازرسی از یک هزار و ۲۴۶ اغذیه‌فروشی و فست‌فود و معرفی ۳۲ مرکز، صدور ۹۸ اخطار کتبی قضایی گفت: بازرسان همواره فعال بوده و کار نظارت را با جدیت ادامه می‌دهند.
 
 معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری از مشارکت با گشت بازرسی سایر ادارات خبر داد و ادامه داد: در این استان ۳۲ هزار انبار ثبت است که از این تعداد ۲۵ هزار انبار فعال بوده و حدود 7 هزار انبار غیرفعال می‌باشد و برای پیشگیری از احتکار کالا از انبارهای غیرفعال بازرسی صورت گرفت.
 
ذخیره 760 تن شکر سفید در انبارهای استان
 
یزدان یگانگی در ادامه جلسه بیان داشت: 760 تن شکر سفید در انبارهای این استان ذخیره است و مجوز حمل 600 تن شکر دیگر نیز اخذ و به زودی به انبار اضافه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 480 تن برنج در انبارهای این استان وجود دارد بیان داشت: 21 هزار و 994 تن گندم در انبار ذخیره است و برنامه حمل 18هزار تن گندم اخذ شده و تا پایان خردادماه به ذخیره استان اضافه می‌شود.


 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال هم خرید گندم قابل قبول باشد، به دلیل وجود برخی از نارضایتی‌ها از کفیت گندم برنامه‌ریزی‌ها برای واردات گندم از استان خوزستان و فارس انجام شده است.

کمبود دارو به هیچ وجه در استان مشاهده نشود

غلامعلی حیدری در ادامه اظهار کرد: در ایام نوروز و ماه رمضان چند کار انجام شد که بسیار مؤثر واقع شد، برپایی بازارچه‌ها، نظارت بر تولید و توزیع کالا و تامین بیش از نیاز کالا ازجمله این اقدامات بود.

وی افزود: موفقیتی که در تامین بازار سال گذشته بدست آمد منجر شد نرخ تورم در استان کاهشی شود، باید مراقبت کنیم که تورم در استان افزایش پیدا نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌ها در ۴۳ شهر استان و تبدیل آن به بازارچه‌های دائمی باید در دستورکار باشد.

حیدری عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شود تا شاهد برپایی نمایشگاه‌های بهارهباشیم و محیطی برای حمایت تولیدکننده و مصرف کننده فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: به تامین کافی کالا در استان توجه شود، این مهم به‌صورت ویژه رصد شود تا ثبات در بازار در خصوص کالاهای مورد نیاز مردم ایجاد شود.


استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲۵ اردیبهشت روز ورود عشایر به استان است لذا نیازهای آنان ازجمله آرد روستایی و عشایری در دستور کار باشد که با مشکلی مواجه نشویم.

حیدری با اشاره بر اینکه کمبود دارو به هیچ وجه در استان مشاهده نشود و مسئولان ذی‌ربط درخصوص این مهم تلاش کنند، بیان کرد: قیمت لاستیک و قطعات خودرو باید ثابت باشد، اینگونه نباشد که هر صنفی قیمت دلخواهی برای این کالاها مشخص کند.

وی تاکید کرد: بر کار بنگاه‌های املاک نظارت شود به‌ویژه اینکه مراقبت لازم صورت گیرد تا واحدهای نهضت ملی مسکن به فروش نرسد، این کار غیرقانونی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ایام عید امسال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در استان بودیم این به دلیل همکاری کلیه دستگاه‌ها با راهداری و پلیس راه بود، این تجربه موفق باید در بحث نظارت بر بازار هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۴۲:۵۶

24 Apr 2024