۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۵۷۲۵۴
یادداشت؛ 

سپاه پاسداران نهاد انقلابی مردم محور

سپاه پاسداران مؤثرترین نهاد انقلابی مردم محور با مدیریت جهادی و انقلابی است.
سپاه پاسداران نهاد انقلابی مردم محور
به گزارش پایگاه خبری جهانبین نیوز، مرتضی مهری بابادی کارشناس ارشد جامعه شناسی در یادداشتی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اولین و مؤثرترین نهادهای انقلابی مردم محور، با اعتقاد و عمل به مدیریت جهادی در روندی تکوینی و رو به رشد انقلاب توانست، نقش مؤثری برای حفظ امنیت در کشور ایفا می‌کند.

سپاه در جهت ارتقا و تثبیت امنیت مردم‏ که بزرگترین نعمت بشری است گام‌های مؤثری برداشته است و با اتکا به همین امر بر اصول اساسی بسیج مردم محور، مشارکت فعال مردم و همواره بر رویکرد مردم محوری تاکید دارد و این مهم را سرلوحه برنامه‌های راهبردی خود قرار داده است.

رویکرد مشارکت مردم در کنار سپاه گویای جهت‏گیری فکری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبتنی بر باور مردم‏گرایانه و سازگار کردن امنیت مردم‏نهاد با فرهنگ و محیط جامعه می‌باشد.

این مفهوم انگیزه‌های مردم‏گرایانه سپاه را متوجه وسیع‌ترین منبع ممکن برای حمایت از انقلاب اسلامی کرد. بر این اساس این نهاد انقلابی معتقد است که برای مقابله با بحران‌ها باید از ظرفیت مردم با اتکاه به فرهنگ بسیجی بهره برد.

اعتماد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انرژی مردم به این نهاد مقدس اجازه داد تا این سیاست را رشد و توسعه دهد و عمل به آن، اتحاد بنیادی مردم در رویارویی با بحران‌ها را تقویت کند.

سپاه پاسداران با حضور جهادی و علمی در تولید صنایع و تجهیزات نظامی توانست گام بزرگی برای پیشرفت نظامی کشور بردارد.

این پیشرفت نظامی اعم از ساخت موشک‌ها وپهبادها و هواپیما بدون سرنشین امروزه علاوه بر تأمین امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای صادرکننده تولیدات نظامی به سایر کشورهای دیگر بکند.

سپاه پاسداران با دست یابی به ساخت و تولید علم نظامی علاوه برنقش بازدارندگی توانست با حضور صلح آمیز در منطقه غرب آسیا و با عملیات‌های مقتدرانه چشم طمع دشمنان را علاوه به خاک میهن به سایر کشورهای مظلوم کور کند.

برای درک این مفهوم می‌توان به حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله های اخیر، حوادت امنیتی کشور مانند مراقبت از مرزها و فتنه های اخیر و امنیت منطقه مانند محور مقاومت و… رجوع کرد و جایگاه و کارکرد مردم به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی مدیریت در کشور را درک کرد.

در امر اقتصاد هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با توجه به تجارب فراوانی که در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور داشت، در این وادی نیز حضور فعالانه داشت و نقش ارزشمندی را ایفا کرد.

این نهاد ضمن ارائه آموزش‌های مورد نیاز، فرهنگ سازی درباره مدیریت بسیجی اقتصاد و دفاع از صنایع زود بازده و چگونگی دستیابی به رشد و توسعه را در دستور کار خود قرار داد و فعالیت اقتصادی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی هدایت و حمایت نمود.

همین اقدامات سازنده و جهادی باعث شده که مردم در شرایط امروزی جهان، تحریم‌های ظالمانه کشورهای اروپایی و آمریکا و بی ثبات بودن امنیت مناطق جهان خصوصاً کشورهای همسایه تنها امیدشان در همه زمینه‌ها به سپاه و اقدامات این نهاد مقدس می‌باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۷:۳۲:۳۲

20 Apr 2024