۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۳۴۱۲
مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد پيرو سخنان مقام معظم رهبري مطرح کرد

ضرورت هزينه کرد درست بودجه پژوهش، توسط مسئولين

مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد گفت: مسئولين بايد ازهزينه نمودن بودجه پژوهشي در جاهاي ديگر جدا پرهيز کنند.
ضرورت هزينه کرد درست بودجه پژوهش، توسط مسئولين
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، زهرا عطايي، مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد و استاد دانشگاه تربيت معلم استان در خصوص سخنراني رهبرمعظم انقلاب اسلامي در ديدار بيش از هزار نفر از استادان و اعضاي هيأتهاي علمي دانشگاههاي سراسر کشور، اظهار کرد: يکي از نکات سخنان ايشان توجه به "سهم بودجه پژوهش از بودجه عمومي کشور" و تأکيدات مکرر در سالهاي گذشته در اين خصوص و اظهار تأسف از محقق نشدن سهم مورد انتظار بودجه پژوهش بود.

وي با اشاره به اهميت موضوع پژوهش در سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد سند چشم انداز، سهم ۴ درصد از بودجه عمومي براي پژوهش و اينکه امکان تحقق اين سهم در کوتاه مدت وجود ندارد اما بايد سهم حدود ۲ درصدي پژوهش در بودجه عمومي محقق شود، ضمن اينکه اين بودجه ها و منابع مالي بخش پژوهش نيز بايد درست و بجا، صرف شود، افزود: در ادارات و سازمانها درصدي از بودجه به تحقيق و پژوهش اختصاص داده شده است ولي متاسفانه همين درصد اندک هم به پژوهش اختصاص داده نمي شود.

عطايي با تاکيد بر هزينه کرد درست بودجه پژوهش توسط مسئولين، ادامه داد: مسئولين بايد ازهزينه نمودن بودجه پژوهشي در جاهاي ديگر جدا پرهيز کنند.

وي به قسمتي ديگر ازسخنان رهبري مبني بر کم شدن شتاب علمي ايران و اينکه مسئولان بايد همّت مضاعف کنند تا حرکت پيشرفت علمي از دور نيفتد و متناسب با نياز کشور شتاب گيرد، اشاره کرد و گفت: مسئولين بايد به جوانان اعتماد کنند زيرا آن اعتمادي که اوايل انقلاب نسبت به جوانان وجود داشت کمرنگ شده است.

مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد ادامه داد: اگر بستر فراهم شود و اعتماد لازم وجود داشته باشد جوانان خيلي خوب مي توانند در مسير پيشرفت علم کارکنند زيرا آنها داراي ذهن سيلا و خلاقي هستند.

اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اينکه اگردردانشگاهها زمينه براي خلاقيت دانشجومهيا باشد و اساتيد به دانشجو ميدان بدهند خيز علمي ايجاد مي شود، ادامه داد: متاسفانه دانشگاه ها دچار روزمرگي شده اند و دانشجو فقط به دنبال گرفتن مدرک است.

عضو شوراي شهرشهرکرد با اشاره به فرمايشات رهبري در خصوص اينکه استادان، فرماندهان جنگ نرم همچون فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس هستند و با حضور عيني در اين مبارزه حياتي و عميق، جوانان دانشجو يعني افسران جنگ نرم را فرماندهي و هدايت مي کنند که اين ميدان نيز، يک «دفاع مقدس» است، بيان کرد: با توجه به اهميت نقش استادان در تربيت و تعالي جامعه به خوبي مي شود فهميد در اين بين اساتيد نقش مهمي در حرکت علمي کشور دارند.

وي ادامه داد: يکي از علت هاي ضعف علمي حرکت نکردن درست دانشگاهها در سطح بالاي حيطه هاي شناختي است زيرا فقط در سطح انتقالي و حفظي کار مي شود و دانشجو در دانش به شناخت نمي رسد که بتواند صاحب ايده و نظر شود.

عضو شوراي شهر شهرکرد خاطرنشان کرد: انگيز فراگيري علم به معناي واقعي کم شده است اگر حالت انقلابي در دانشجو حفظ شود با توجه به توانايي که يک دانشجوي ايراني دارد قطعا خواهان پيشرفت و درخشش ايران اسلامي مي شود.

استاد دانشگاه تربيت معلم استان تصريح کرد: بايد با ايجاد بصيرت در دانشجو جايگاه ايران دردنيا وپشتوانه سکويي که دانشجو بر روي آن ايستاده که همان خون شهدا و اهداف امام(ره) و رهبري است تبيين شود.

وي در پايان گفت: وجود امثال دکتر شهرياري ها، احمدي روشن ها و احمدي مقدم ها و ... متوجه چشم انداز ايران اسلامي شدند و با درک خوب و انگيزه بالا از همه پتانسيل علمي خود در جهت رشد علمي کشور در شاخه هاي تخصصي استفاده کردند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۶:۳۷

27 Dec 2019