کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد پيرو سخنان مقام معظم رهبري مطرح کرد

ضرورت هزينه کرد درست بودجه پژوهش، توسط مسئولين

14 تير 1394 ساعت 13:12

مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد گفت: مسئولين بايد ازهزينه نمودن بودجه پژوهشي در جاهاي ديگر جدا پرهيز کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، زهرا عطايي، مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد و استاد دانشگاه تربيت معلم استان در خصوص سخنراني رهبرمعظم انقلاب اسلامي در ديدار بيش از هزار نفر از استادان و اعضاي هيأتهاي علمي دانشگاههاي سراسر کشور، اظهار کرد: يکي از نکات سخنان ايشان توجه به "سهم بودجه پژوهش از بودجه عمومي کشور" و تأکيدات مکرر در سالهاي گذشته در اين خصوص و اظهار تأسف از محقق نشدن سهم مورد انتظار بودجه پژوهش بود.

وي با اشاره به اهميت موضوع پژوهش در سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد سند چشم انداز، سهم ۴ درصد از بودجه عمومي براي پژوهش و اينکه امکان تحقق اين سهم در کوتاه مدت وجود ندارد اما بايد سهم حدود ۲ درصدي پژوهش در بودجه عمومي محقق شود، ضمن اينکه اين بودجه ها و منابع مالي بخش پژوهش نيز بايد درست و بجا، صرف شود، افزود: در ادارات و سازمانها درصدي از بودجه به تحقيق و پژوهش اختصاص داده شده است ولي متاسفانه همين درصد اندک هم به پژوهش اختصاص داده نمي شود.

عطايي با تاکيد بر هزينه کرد درست بودجه پژوهش توسط مسئولين، ادامه داد: مسئولين بايد ازهزينه نمودن بودجه پژوهشي در جاهاي ديگر جدا پرهيز کنند.

وي به قسمتي ديگر ازسخنان رهبري مبني بر کم شدن شتاب علمي ايران و اينکه مسئولان بايد همّت مضاعف کنند تا حرکت پيشرفت علمي از دور نيفتد و متناسب با نياز کشور شتاب گيرد، اشاره کرد و گفت: مسئولين بايد به جوانان اعتماد کنند زيرا آن اعتمادي که اوايل انقلاب نسبت به جوانان وجود داشت کمرنگ شده است.

مسئول کميسيون آموزش و پژوهش شوراي شهر شهرکرد ادامه داد: اگر بستر فراهم شود و اعتماد لازم وجود داشته باشد جوانان خيلي خوب مي توانند در مسير پيشرفت علم کارکنند زيرا آنها داراي ذهن سيلا و خلاقي هستند.

اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اينکه اگردردانشگاهها زمينه براي خلاقيت دانشجومهيا باشد و اساتيد به دانشجو ميدان بدهند خيز علمي ايجاد مي شود، ادامه داد: متاسفانه دانشگاه ها دچار روزمرگي شده اند و دانشجو فقط به دنبال گرفتن مدرک است.

عضو شوراي شهرشهرکرد با اشاره به فرمايشات رهبري در خصوص اينکه استادان، فرماندهان جنگ نرم همچون فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس هستند و با حضور عيني در اين مبارزه حياتي و عميق، جوانان دانشجو يعني افسران جنگ نرم را فرماندهي و هدايت مي کنند که اين ميدان نيز، يک «دفاع مقدس» است، بيان کرد: با توجه به اهميت نقش استادان در تربيت و تعالي جامعه به خوبي مي شود فهميد در اين بين اساتيد نقش مهمي در حرکت علمي کشور دارند.

وي ادامه داد: يکي از علت هاي ضعف علمي حرکت نکردن درست دانشگاهها در سطح بالاي حيطه هاي شناختي است زيرا فقط در سطح انتقالي و حفظي کار مي شود و دانشجو در دانش به شناخت نمي رسد که بتواند صاحب ايده و نظر شود.

عضو شوراي شهر شهرکرد خاطرنشان کرد: انگيز فراگيري علم به معناي واقعي کم شده است اگر حالت انقلابي در دانشجو حفظ شود با توجه به توانايي که يک دانشجوي ايراني دارد قطعا خواهان پيشرفت و درخشش ايران اسلامي مي شود.

استاد دانشگاه تربيت معلم استان تصريح کرد: بايد با ايجاد بصيرت در دانشجو جايگاه ايران دردنيا وپشتوانه سکويي که دانشجو بر روي آن ايستاده که همان خون شهدا و اهداف امام(ره) و رهبري است تبيين شود.

وي در پايان گفت: وجود امثال دکتر شهرياري ها، احمدي روشن ها و احمدي مقدم ها و ... متوجه چشم انداز ايران اسلامي شدند و با درک خوب و انگيزه بالا از همه پتانسيل علمي خود در جهت رشد علمي کشور در شاخه هاي تخصصي استفاده کردند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 


کد مطلب: 23412

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/23412/ضرورت-هزينه-درست-بودجه-پژوهش-توسط-مسئولين

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir