۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۵۶۵۴۸
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

شوتی‌ها عامل افزایش تصادفات در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصادفات خودروهای شوتی گفت: این خودروها عامل ۱۶ درصد تصادفات جمعی هستند.
شوتی‌ها عامل افزایش تصادفات در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، نشست مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با خبرنگاران و اصحاب رسانه ظهر امروز با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سرپرست شورای هماهنگی راه و شهرسازی، رئیس پلیس راه، مدیرکل هواشناسی، مدیر شعب بانک مسکن، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی، مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک، مدیرعامل فرودگاه شهرکرد و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد.

آسفالت و روکش ۳۸۰ کیلومتر محور شریانی طی سه سال در استان

روح‌الله غلامی در این نشست، اظهار کرد: در طول دولت سیزدهم روکش و آسفالت راه‌های شریانی شامل بزرگراه و محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ ۹۹ کیلومتر روکش و آسفالت انجام شد، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، ۱۰۵ کیلومتر و در سال ۱۴۰۲ تا این لحظه روکش و آسفالت ۱۷۶ کیلومتر در محورهای شریانی انجام شده است که در مجموع ۳۸۰ کیلومتر می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان داشت: در زمینه راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰، در ۲۲ کیلومتر، در سال گذشته ۹۱ کیلومتر و سال جاری ۱۲۵ کیلومتر ساخت، روکش و آسفالت انجام شده که در مجموع ۲۳۸ کیلومتر است.

وی اذعان داشت: آمار افزایشی تصادفات نسبت به سال گذشته سنجیده می‌شود و چهارمحال و بختیاری بیشترین آمار را امسال در کشور ثبت کرده است اما در سال‌های قبل این آمار کاهشی بوده است.

افزایش سقف وام مسکن بسیار راهگشا بود

فرشید ریاحی در ادامه نشست خبری مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حوزه فعالیت‌های بنیاد مسکن را در حوزه روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر عنوان و بیان داشت: در حوزه روستایی از ابتای شکل‌گیری بنیاد مسکن تا قبل از دولت سیزدهم در ۳۷۰ روستای استان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان بهسازی معابر و طرح هادی انجام شده است.

وی یادآور شد: در طی دو سال دولت سیزدهم ۳۳۱ روستا با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان طرح هادی و بهسازی معابر انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: از ابتدای شکل‌گیری بنیاد ۳۳ هزار تن و طی دو سال دولت سیزدهم ۹ هزار تن قیر رایگان تامین شده است.

ریاحی افزود: در زمینه مسکن روستایی در دولت سیزدهم و بعد از تصویب قانون جهش نهضت مسکن ۶ هزار و ۲۰۰ فقره مسکن روستایی به این استان ابلاغ شد و عملیات اجرایی ۵ هزار و ۲۰۰ مسکن آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با تمهیدات دولت سقف وام مسکن به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و این اقدام بسیار کارگشا بود.

ریاحی یادآور شد: در نهضت ملی مسکن در بخش شهری ۶ هزار و ۳۵۱ واحد در سبد پروژه‌های بنیلد مسکن تعریف شد و ۴۰ میلیون تومان پرداخت شد، در این زمینه ۲ هزار و ۷۶۹ گروه ساخت باید توسط خود مردم تشکیل شود و لازم است متقاضیان خود پای کار بیایند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۵۸۲ انبوه‌سازی توسط بنیاد مسکن باید انجام شود و امیدواریم در نیمه اول سال آینده بخشی از پروژه‌ها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

افزایش ۳۸ درصدی تصادفات در چهارمحال و بختیاری

غلامعلی نوربخش در این نشست خبری، اظهار کرد: ۳۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی توسط پلیس راه در این استان پوشش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تصادفات فوتی ۴۳ درصد، جرحی ۱۲ درصد و خسارتی ۳ درصد و در مجموع ۳۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در حوزه برون‌شهری تصادفات جمعی ۳۵ درصد افزایش یافته و آمار عددی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

نوربخش با اشاره به تصادفات خودروهای شوتی گفت: این خودروها عامل ۱۶ درصد تصادفات جمعی هستند.

ایفای نقش سازمان هواشناسی در حفظ جان و مال مردم

در ادامه این نشست مهران چراغ‌پور، اظهار کرد: هواشناسی در حفظ جان و مال مردم ایفای نقش می‌کند.

وی پایش اطلاعات جوی، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، اطلاع‌رسانی به مردم و افرادی که به دنبال انجام اقدامات اقتصادی هستند و... را از اهم فعالیت‌های هواشناسی دانست و عنوان داشت: اطلاعیه‌های هواشناسی به‌صورت صدور هشدار زرد به معنای آگاهی، هشدار نارنجی به معنای آمادگی و هشدار قرمز به معنای اقدام جدی صادر می‌شود و در اختیار مردم و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی شامل ایستگاه‌های فرودگاهی، جاده‌ای، تحقیقات کشاورزی، اقلیم‌شناسی، باران‌سنجی و پایش اطلاعات هواشناسی در این استان خبر داد و بیان داشت: در دولت سیزدهم ایستگاه هواشناسی لردگان به ایستگاه خودکار تبدیل شده است، همچنین در این مدت چهار ایستگاه اقلیم‌شناسی و دو ایستگاه باران‌سنجی نیز خودکار شده است.

چراغ‌پور خاطرنشان کرد: برنامه داریم کلیه ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی، خودکار شود.

وی گفت: از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور اعتباری به هواشناسی تعلق نگرفت اما از سفر دوم ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت.

ماموریت‌های پیوند اعضا در فرودگاه شهرکرد انجام می‌شود

همچنین اسماعیل نژادحسینی در ادامه اظهار کرد: آموزش خلبانی در فرودگاه شهرکرد سالانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دو پایگاه هلال احمر و اورژانس در فرودگاه شهرکرد فعالیت دارد و ماموریت‌های پیوند اعضا در فرودگاه شهرکرد در سنوات گذشته انجام شده است.

مدیرعامل فرودگاه شهرکرد بیان داشت: فرودگاه شهرکرد در سال‌های گذشته به بستری برای پروازهای بدون سرنشین جهت باروری ابرها تبدیل شده بود.

نژادحسینی خاطرنشان کرد: صدور مجوز تصویربرداری هوایی از طریق هلی‌شات‌ها از سوی فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: پروازهای فوق سبک شمال به جنوب کشور از نوع سبک و خصوصی در فرودگاه شهرکرد اقدام به سوخت‌گیری مجدد می‌کنند.

انجام بیش از ۱۹۰۰۰ عملیات خانگی در آزمایشگاه مکانیک خاک

در ادامه کامران حبیب‌پور اظهار کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یکی از شعبه‌های شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است.

وی آزمایشگاه شیمی، فیزیک، خاک و آب، تعیین ضخامت پوشش فلزات، کالیبراسیون تجهیزات، مطالعات ژئوتکنیک و... را از جمله وظایف این آزمایشگاه عنوان و اذعان داشت: مشاوره در خصوص راه، فرودگاه، مسکن و... از دیگر وظایف آزمایشگاه مکانیک خاک است.

مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک اضافه کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۱۰۰ مورد عملیات خانگی، ۳۰ هزار عملیات بتن و بتن سردشده، ۱۳ مورد اختلاط بتن و... انجام و به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده است.

ارائه ۵۰ درصد تخفیف در پروژه‌های اقدام ملی مسکن

در ادامه مهران کوهی کمالی گفت: بیش از ۵ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی این استان عضو هستند و ۱۳ فقره نمایندگی در چهارمحال و بختیاری درحال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: در این استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در بخش خصوصی ساختمان مدیریت می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: در حال حاضر همکاری در حوزه نهضت ملی مسکن به‌صورت ۵۰ درصد تخفیف در خدمات مهندسی به‌کارگیری بیش از ۲ هزار مهندس در این پروژه است.

وی یادآور شد: علاوه‌بر نظارت و آموزش، در فغالیت‌های فرهنگی نیز ورود کرده و با توجه به حجم بالای نیروی متخصص استانی، می‌توانند منشا تولید باشند.

انعقاد قرارداد پرداخت ۹۰ درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

فریبرز معصومی اظهار کرد: تامین مالی جهت خانه‌دار شدن مردم از رسالت‌های اصلی بانک مسکن است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کرد: در حال حاضر وظیفه اصلی این بانک تامین مالی نهضت ملی مسکن است.

رئیس شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق مصوبات ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها باید در بخش مسکن پرداخت شود.

معصومی یادآور شد: برای پرداخت ۹۰ درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری توسط بانک انعقاد قرارداد شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ۲۳۴ پروژه انبوه‌ساز، گروه ساخت و خودمالک خاطرنشان کرد: برای ۵ هزار و ۴۵۰ واحد انعقاد قرارداد با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد ریال شده است، از آنجایی که تسهیلات مسکن افزایش داشته برای همه پروژه‌ها قرارداد متمم لحاظ شدت است.

رئیس شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: برای ۴۰۰ واحد در شهر هفشجان تامین اعتبار انجام شده و سه برابر منابعی که در استان داشتیم تسهیلات پرداخت شده است.

معصومی بیان داشت: ۴۰۰ واحد سهمیه بانک مسکن در تسهیلات مسکن روستایی است و آمادگی پرداخت در این زمینه را داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۲۹:۵۶

6 Feb 2024