۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۵۷۳۲۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اشتغال 1000 نفر در مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری ناغان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری در بخش ناغان، ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم برای یک هزار نفر را دارد.
اشتغال 1000 نفر در مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری ناغان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حسین برزگر، اظهار کرد: ناغان از جمله بخش‌های با پتانسیل بالا در کشاورزی است.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه‌های تامین و انتقال آب به مساحت یک هزار و 750 هکتار و اشتغال مستقیم 2 هزار و 500 نفر را از ابتدای کار دولت در این بخش داریم ادامه داد: از این میزان 580 هکتار وارد فاز بهره‌برداری شده و تامین آب آن انجام شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: حدود 40 میلیارد تومان اعتبار سال گذشته برای پروژه‌های تامین آب در بخش ناغان هزینه شده است و بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی مروبوط به این پروژه‌ها می‌باشد.
 
برزگر یادآور شد: پیشرفت پروژه‌های تامین آب در سال گذشته محسوس و چشمگیر است.
 
وی با اشاره به مشکل تاریخی ناغان در بحث شیلات‌ها بیان داشت: در این بخش 6 هزار تن تولید در بحث شیلات‌ها تولید داریم و 135 مزرعه وجود دارد که 86 مزرعه، شیلات غیرمجاز بودند.
 
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: بعد از طرح مردمی‌سازی و تلاطم‌های ایجاد شده در صنعت طیور، برنامه‌ریزی در بحث تکثیر و تولید بوقلمون انجام شد و در حال حاضر 50 درصد واحدهای تولیدی بوقلمون در ناغان قرار دارد و این بخش به‌عنوان قطب تولید بوقلمون استان مطرح است.
 
برزگر با اشاره به اهمیت بحث مجتمع‌ها یادآور شد: ناغان به کانون گلخانه‌ای شهرستان کیار تبدیل شده است، اما این کفایت نمی‌کند و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به زودی بخش ناغان به قطب گلخانه‌ای استان تبدیل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری در بخش ناغان، ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم برای یک هزار نفر را داشته و قابلیت پوشش کامل اعضای جویای کار این بخش، را دارد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: دو منطقه حفاظت‌شده هلن و سبزکوه در بخش ناغان قرار گرفته است، از همین‌رو در این بخش معارضات اجتماعی بالا می‌باشد، بنابراین تمام برنامه‌ریزی‌ها برای این است که نعیین تکلیف کل پلاک‌های منطقه حفاظت‌شده تا پایان شهریورماه اتمام یابد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۰۷:۵۶

27 Apr 2024