۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۵۷۳۲۳
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

ارائه توانمندی‌های صادراتی و صنعتی چهارمحال و بختیاری در ایران اکسپو

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه توانمندی‌های صادراتی، صنعتی و زنجیره‌های ارزش و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ آغاز شد.
ارائه توانمندی‌های صادراتی و صنعتی چهارمحال و بختیاری در ایران اکسپو
فضل‌الله رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازارهای صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

وی با اشاره به حضور چهارمحال و بختیاری در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" افزود: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در استان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده تا بتوان از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه کرد.

رحمتی عنوان کرد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود بیان کرد: در بخش حاکمیتی در سالن ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری مسؤولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد که می‌تواند آن را به سرمایه‌گذاران عرضه کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند این استان در گذشته به عنوان یک استان صنعتی و صادرات محور شناخته نمی‌شد اما امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

رحمتی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری افزود: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرزهای کشور و بالا بودن هزینه حمل و نقل امید می‌رود با همت مسؤولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویَژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

انتهای خبر/۱۰۳۱ ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۱۴:۴۸

27 Apr 2024