۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۵۱۴۸۴
مديرجهاد کشاورزي اردل خبرداد؛

برگزاري دوره آموزشي کاشت زعفران در اردل

سعيد خسروي از برگزاري دوره آموزشي کشت زعفران در روستاي گرد پينه از توابع شهرستان اردل خبر داد.
برگزاري دوره آموزشي کاشت زعفران در اردل
سعيد خسروي مدير جهادکشاورزي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با بيان اني خبر گفت گفت:کارگاه آموزشي کشت زعفران در روستاي . گرد پينه  ازتوابع شهرستان اردل با حضور بيش از 20 نفر از بهره برداران اين روستا برگزار شد .

خسروي افزود:اين کارگاه آموزشي با هدف  اصول صحيح کشت زعفران و شيوه هاي نوين در زمينه کشت، داشت و برداشت محصولات گلخانه‌ا‌ي، برگزار شد.

وي تصريح کرد:شرکت‌کنندگان در اين دوره آموزشي به شکل عملي با اصول کشت زعفران شامل شاخص‌هاي انتخاب پياز سالم زعفران، انواع روش‌هاي کشت و انتخاب بهترين روش کشت، نيازهاي غذايي گياه، زمان مناسب کاشت و نحوه داشت، مديريت آبياري  روش و زمان مناسب برداشت محصول و خشک کردن زعفران آشنا شدند.

خسروي زعفران را يک گياه زراعي با ارزش دانسته که جايگاه خاصي در ميان محصولات دارويي، صنعتي و صادراتي دارد و در جهان به عنوان طلاي سرخ شناخته شده است. وي همچنين زعفران را يکي از کارآمدترين گياهان زراعي از نظر مصرف آب به شمار دانسته و افزود از نظر عناصر غذايي و نياز آبي گياهي کم توقع بوده و از اين جهت مي تواند به عنوان يک محصول راهبردي باعث تحول در اراضي ديم شهرستان گردد.

گفتني است:زعفران از نظر آبي بسيار کم توقع بوده و گونه مناسبي در جهت تغيير الگوي کشت مي باشد. اين گياه در مناطق نيمه گرمسيري و در نقاطي که داراي زمستان هاي ملايم و تابستان گرم وخشک باشد به خوبي مي رويد. دوره رشد آن مصادف با پاييز و زمستان و اوايل بهار است و در اين ايام به هواي مناسب و معتدلي نياز دارد.

انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۲۱:۵۳:۱۴

25 Aug 2022