۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۷
کد مطلب : ۵۷۳۷۶
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد ۳۱ درصدی ارسال مرسولات از چهارمحال و بختیادی

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات ارسال شده از این استان در سال 1402، یک میلیون و 150 هزار بسته بوده، که در این بین مرسولات صادره 31 درصد رشد داشته است.
رشد ۳۱ درصدی ارسال مرسولات از چهارمحال و بختیادی
اسماعیل اعرابی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: اداره پست در روزهای تعطیل هم از ارائه خدمات به مردم خودداری نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.
 
 مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اما ممنوعیت‌هایی در این زمینه وجود دارد تاکید کرد: ارسال سلاح سرد و گرم، موجودات زنده، مواد مخدر و... از طریق پست اکیدا ممنوع است و خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌شود.
 
اعرابی عنوان داشت: درخصوص ارسال مرسوله به خارج از کشور قوانین مرتبط است با اداره پست کشور مقصد، در غیراین‌صورت کلیه کالاها و اسنادی که مردم قصد ارسال آن را دارند در پست پذیرفته می‌شوند.
 
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری افزود: مرسولات پستی دو نوع پاکت و بسته هستند، محتوای درون پاکت‌ها که اسناد است توسط اداره پست بازرسی نمی‌شود و این در حالی است که در پاکت قرار دادن اشیاء ممنوع است.
 
وی اضافه کرد:  سایر بسته‌ها باید توسط اداره پست رویت شوند و نبود موارد ممنوعه درون بسته بررسی شود.
 
اعرابی یادآور شد: در مورد محصولاتی که قرار است به خارج از کشور ارسال شوند، علاوه‌بر پست نماینده گمرک هم باید اقدام به بازرسی بسته کند.
 
وی خاطرنشان کرد: از نظر تعرفه‌های پستی، پست بسته زیر یک کیلوگرم در همه کشورها تماما یک قیمت حساب می‌شود و تفاوتی ندارد بسته‌ای که ارسال می‌شود چند گرم باشد، تعرفه یکی است.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از ممنوعات ارسال توسط پست توسط خطوط هواپیمایی اعلام می‌شود چراکه جابجایی برخی از مرسولات از طریق خطوط هوایی است، به‌عنوان مثال ارسال اسپری از این طریق ممنوع است.
 
اعرابی بیان داشت: ارسال محصولات به خارج از کشور نباید زمینه تجاری داشته باشد، ارسال به‌عنوان سوغات و هدیه بلامانع است و تشخیص این موضوع بر عهده گمرک است.
 
وی اذعان داشت: بیشترین مرسولات از این استان به آلمان، کانادا و دانمارک ارسال می‌شود و اکثرا خوراکی‌هایی هستند که به‌عنوان سوغات استان مطرح می‌باشند.
 
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نوع سرویس انتخاب شده برای ارسال بسته‌های پستی، پیشتاز یا سفارشی و... متفاوت است اما بسته‌ها روز قبول به علاوه سه روز بعد در مقصد تحویل داده می‌شود.
 
اعرابی با بیان اینکه محصولات پستی به دو گروه اسناد و کالا تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: روز به روز شاهد افزایش تعداد بسته‌های حاوی کالا هستیم و براساس آمار تعداد مرسولات وارد و توزیع‌شده در این استان در سال 1402 یک میلیون و 850 هزار مرسوله می‌‎باشد.
 
وی ادامه داد: تعداد مرسولات ارسال شده از این استان در سال 1402، یک میلیون و 150 هزار بسته است، که در این بین مرسولات صادره 31 درصد رشد داشته و حائز رتبه سوم در کشور شدیم که نشان‌دهنده این است که کسب و کار پست در چهارمحال و بختیاری رونق دارد.
 
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری از رشد 164 درصدی در بحث ارسال مرسولات وابسته به آنلاین شاپ‌ها خبر داد و گفت: یکی از آنلاین شاپ‌ها در این استان قبول و توزیع کتاب است که در 18 ماهه گذشته 177 هزار مرسوله از این استان ارسال کرده است.
 
اعرابی یادآور شد: بعد از کرونا کسب و کارهای اینترنتی رونق گرفت و مردم به سمت این نوع خریدها رفتند و این موضوع سبب رونق گرفتن کار پست شد.
 
وی با اشاره به توزیع بسته‌های پستی با استفاده از موتور و ماشین افزود: پستچی‌هی موتورسوار عموما اقدام به توزیع پاکت‌ها می‌کنند، اما ماشین‌سوارهای بسته‌های بالای دو کیلوگرم را به مقصد می‌رسانند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۰۹:۰۸

5 May 2024