کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرجهاد کشاورزي اردل خبرداد؛

برگزاري دوره آموزشي کاشت زعفران در اردل

3 شهريور 1401 ساعت 15:49

سعيد خسروي از برگزاري دوره آموزشي کشت زعفران در روستاي گرد پينه از توابع شهرستان اردل خبر داد.


سعيد خسروي مدير جهادکشاورزي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز با بيان اني خبر گفت گفت:کارگاه آموزشي کشت زعفران در روستاي . گرد پينه  ازتوابع شهرستان اردل با حضور بيش از 20 نفر از بهره برداران اين روستا برگزار شد .

خسروي افزود:اين کارگاه آموزشي با هدف  اصول صحيح کشت زعفران و شيوه هاي نوين در زمينه کشت، داشت و برداشت محصولات گلخانه‌ا‌ي، برگزار شد.

وي تصريح کرد:شرکت‌کنندگان در اين دوره آموزشي به شکل عملي با اصول کشت زعفران شامل شاخص‌هاي انتخاب پياز سالم زعفران، انواع روش‌هاي کشت و انتخاب بهترين روش کشت، نيازهاي غذايي گياه، زمان مناسب کاشت و نحوه داشت، مديريت آبياري  روش و زمان مناسب برداشت محصول و خشک کردن زعفران آشنا شدند.

خسروي زعفران را يک گياه زراعي با ارزش دانسته که جايگاه خاصي در ميان محصولات دارويي، صنعتي و صادراتي دارد و در جهان به عنوان طلاي سرخ شناخته شده است. وي همچنين زعفران را يکي از کارآمدترين گياهان زراعي از نظر مصرف آب به شمار دانسته و افزود از نظر عناصر غذايي و نياز آبي گياهي کم توقع بوده و از اين جهت مي تواند به عنوان يک محصول راهبردي باعث تحول در اراضي ديم شهرستان گردد.

گفتني است:زعفران از نظر آبي بسيار کم توقع بوده و گونه مناسبي در جهت تغيير الگوي کشت مي باشد. اين گياه در مناطق نيمه گرمسيري و در نقاطي که داراي زمستان هاي ملايم و تابستان گرم وخشک باشد به خوبي مي رويد. دوره رشد آن مصادف با پاييز و زمستان و اوايل بهار است و در اين ايام به هواي مناسب و معتدلي نياز دارد.

انتهاي پيام/570ه


کد مطلب: 51484

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51484/برگزاري-دوره-آموزشي-کاشت-زعفران-اردل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir