۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۵۷۳۷۰
دبیر دبیرستان خیام شهرکرد:

معلمی شغلی انسان‌ساز است

دبیر دبیرستان خیام شهرکرد گفت: معلمی تلاش برای هدایت، تکامل و آموزش دانش‌آموزان می‌باشد، در نتیجه یک شغل انسان‌سازی است.
معلمی شغلی انسان‌ساز است
جعفر عالی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به جایگاه و منزلت شغل معلمی اظهار کرد: معلمی تلاش برای هدایت، تکامل و آموزش دانش‌آموزان می‌باشد، در نتیجه یک شغل انسان‌سازی است.

وی با بیان اینکه دارای تحصیلات دکتری از دانشگاه شهید بهشتی تهران هستم، بیان داشت: دبیر علوم تجربی مقطع متوسطه هستم و  حدود به 100 کارگاه ملی، استانی و منطقه‌ای اجرا کرده‌ام؛ داور جشنواره‌هایی همانند جشنواره نوآوری و نوجوان خوارزمی نیز بوده‌ام.

معلم نمونه کشوری دبیرستان خیام شهرکرد با اشاره به روش تدریس خود، یادآور شد: به دلیل درگیری دانش‌آموزان با درس، روش آموزش علوم کاوشگری را انتخاب کردم.

وی به انتظارات و دغدغه‌های خود اشاره و خاطرنشان کرد: ضمن این که تلاش‌های انجام شده، تلاش‌های مناسبی می‌باشد اما اگر واقعاً بخواهیم دانش‌آموزان ما در آزمون‌ها رقابت کنند باید یادگیری مفهومی و پایدار باشد.

عالی‌پور تصریح کرد: برای یادگیری پایدار دانش‌آموزان نیازمند تجهیزات در مدارس هستیم، باید تا حد ممکن مدارس دولتی تجهیز شوند و دانش‌آموزان درگیر درس شوند آن زمان یادگیری مفهومی رخ می‌دهد و دانش‌آموزان می‌توانند به سوالات سخت هم جواب دهند.

وی با اشاره به هدف خود برای یادگیری مفهومی دانش‌آموزان اظهار کرد: هدف کسب رضایت خداوند متعال می‌باشد؛ حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی می‌چرخد؛ هر معلمی که عاشقانه کار می‌کند بهترین نتیجه را در تربیت دانش آموزان گرفته است.

این معلم نمونه کشوری دبیرستان خیام شهرکرد بیان داشت: معلمی شغلی مقدس و پراهمیت می‌باشد چون با تلاش معلمان، آینده کشور رو به رشد می‌رود، معلم با قلم و زبانش در راه کار خیر تلاش می‌کند.
 
وی افزود: موفقیت دانش‌آموزان و زندگی در صلح، صفا و آرامش و اینکه کسی مشکل و دغدغه ذهنی نداشته باشد، آرزوی قلبی من است.

عالی‌پور با اشاره به خاطرات شیرین خود در زمان تدریس گفت: زمانی که از روش کاوشگری استفاده می‌کنم، دانش‌آموزان حتی زنگ استراحت هم از کلاس خارج نمی‌شوند اما زمانی که حالت عادی کلاس می‌باشد، منتظر زنگ استراحت هستند، مشاهده این صحنه حقیقتاً حس خوبی دارد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۵۲:۴۹

2 May 2024