۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۵۷۳۷۷
جهانبین نیوز گزارش می دهد؛

آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مسیر پیشرفت

طی دو سال گذشته در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اتفاقات مثبت و تاثیر گذاری افتاده است.
آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مسیر پیشرفت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، طی دو سال گذشته در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اتفاقات مثبت و تاثیر گذاری افتاده  که مهم‌ترین آن جذب بیش از یک هزار معلم در سطح استان بوده که مشکل کمبود معلم را در استان حل کرده است.

بیش از یک هزار نفر معلم جذب آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

 افشین امیریان صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته معلم فرصتی است برای تقدیر از همکارانی که مجاهدانه در راه علم و تربیت می‌کوشند تا نسلی پرتوان را تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه «همه مدیون توایم» شعار امسال هفته معلم است گفت: ایران قوی و مدرسه‌ای قوی از شاخصه‌های اصلی هفته معلم می‌باشد.

امیریان ادامه داد: زمانی ایران قوی داریم که مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی زمانی پیش می‌آید که معلم قوی داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات مثبت در چند وقت اخیر معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر
عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» بوده است که افتخاری بالا برای این استان می‌باشد.

امیریان به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.

وی یادآور شد: کمبودات در حوزه آموزش و پرورش جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

جذب ۱۵۸۳ معلم در استان چهارمحال و بختیاری

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست اظهار کرد: در زمان کرونا ما با بحران‌هایی زیادی مواجه بودیم و سختی‌های زیادی را آموزش و پرورش متحمل شد اما با تلاش و تدابیر مسئولین توانستیم این بحران را پشت سربگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد گفت: معرفی دو معلم نمونه کشوری از استان چهارمحال و بختیاری بین ۱۵ معلم در سراسر کشور یک اتفاق بسیار عالی برای استان بوده است.

سلیمانی با اذعان بر اینکه عدم پیش بینی نیروی انسانی باعث شد با چالش روبه رو شویم گفت: ۱۳ درصد همکاران ما بازنشسته شدند و این یک چالش برای آموزش استان بود.

وی با اشاره به استخدام‌های پیش رو بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ آزمون استخدامی برگزار شد و سهیمه این استان تنها ۲۹۴ نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۰ نفر جذب و در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهیمه و در سال جاری نیز طی هشت آزمون یک هزار و ۵۸۳ سهیمیه جذب معلم برای استان لحاظ شده است.

سلیمانی به توزیع شیر رایگان در بین مدارس اشاره کرد و بیان داشت: هفته‌ای دو نوبت و گاهی اوقات هفته‌ای ۳ نوبت به تعداد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار شیر با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین مدارس ابتدایی توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تجهیزات متفاوتی با ارزش ۷۰ میلیارد در حوزه‌های مختلف توزیع شد.

سلیمانی با بیان اینکه ۱۸ مرکز رفاهی در سطح استان وجود دارد گفت: اردوگاه شهید دانش آموزی بعد از ۱۸ سال تعیین تکلیف شد و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش را ساخت استخر شهید استکی دانست و گفت: این پروژه تا اول مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام نوروز و تابستان اسکان مهمانان نوروزی را داریم که در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۰۴ نفر به مسافران اسکان داده شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در همه مراسمات و مناسبت‌ها آموزش و پرورش سهیم است اذعان داشت: ۷۰ درصد از حوزه‌های رأی گیری در مدارس استان بوده است.

  در ۱۷ منطقه آموزشی چهارمحال و بختیاری طرح هوش مصنوعی اجرا می‌شود

پژمان خلفیان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست اظهار کرد: در دولت ۱۳ تا کنون ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به صورت مستقیم به هنرستان‌های این استان داده شده است که این عدد در طول نظام جمهوری اسلامی ایران برای این مدارس بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در تمام مناطق استان تمامی هنرستان‌ها را مجهز به امکانات روز کرده ایم.

خلفیان با اذعان بر اینکه بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده کنکور در سراسر کشور بوده است گفت: ۲۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در کنکور از استان چهارمحال و بختیاری بوده اند.

وی ادامه داد: ۱۲ درصد از دانش آموزان در رشته‌های طراز اول شرکت کرده و ما بقی در تکمیل ظرفیت بوده اند.

خلفیان با اشاره به اینکه ۱۵ سایت کامپیوتری مجهز به ۱۵۰ دستگاه کامپیوتر در جهت کد نویسی و هوش مصنوعی مجهز شدند گفت: در ۱۷ منطقه آموزشی این استان طرح هوش مصنوعی را شروع کرده ایم.

وی ادامه داد: در طرح شهید ابراهیم هادی فرایند استعدادیابی در پایه هفتم و هشتم و در یک سال تحصیلی اتفاق خواهد افتاد و در انتهای سال استعداد دانش آموزان مورد بررسی خواهد گرفت.

۹۰۰ کودکستان در سطح استان شناسایی شده است

نصرت الله محمودی معاون آموزش ابتدایی در ادامه این نشست اظهار کرد: در حوزه کودکستان‌ها دو دسته آموزش وجود دارد که در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۹۰۰ کودکستان در سطح استان شناسایی شده است که باید مجوز فعالیت داشته باشند و ۷۳۵ کودکستان شهریه مشخص و ابلاغ شده است.

محمودی با اذعان بر اینکه نظارت جامع و کاملی بر روی کودکستان‌ها وجود دارد گفت: اگر در کودکستان‌ها به خوبی آموزش بینند و این دوره را به خوبی گذرانده باشند و دوره ابتدایی بهتر می‌توانند فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد کودکستان‌ها ارزیابی شده است گفت: در حوزه آموزش‌های ابتدایی باید برنامه کیفی برگزار شود.

محمودی خاطر نشان کرد: در ۳ سال همه آموزگاران ابتدایی در ۷ عنوان درس فرایند آموزشی را باید طی کنند که تا کنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از همکاران آموزش دیده اند و امسال نیز نزدیک به ۳ هزار نفر در طرح شرکت خواهند کرد و آموزش خواهند دیدید.

وی به طرح روز بدون کیف و کتاب نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان هر دو هفته یک بار برنامه بدون کیف و کتاب را امتحان می‌کنند که فشار درس بر روی آنها نباشد.

بیش از ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند

یاسر خسروی معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشت اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری افراد با سواد هستند و ۲۷.۴ درصد اختلاف سواد بین زنان و مردان بوده که با تلاش این عدد به اختلاف ۱۱ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه نهضت سواد آموزی مقام سوم را توانسته ایم کسب کنیم.

خسروی به آموزش نماز و کتاب خوانی در حوزه نهضت سواد آموزی در این استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.

تعامل با اولیا یکی از حلقه‌های مفقودی آموزش و پرورش است

ذولفقار علیخانی معاون آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: معاونت پرورشی به خاطر تنوع و گستردگی در حوزه کاری خود و حساسیت در تأثیر گذاری آن بر روی دانش آموزان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد که باید به این موضوع اشاره کرد.

وی تصریح کرد: رتبه اول کشوری در جشنواره فنی و حرفه‌ای یکی از افتخارات معاونت پرورشی بوده است.

علیخانی ادامه داد: ۱۸ مرکز مشاوره در حوزه پرورشی در این استان فعال هستند و چنانچه دانش آموزی مشکلی داشته باشد می‌تواند هر لحظه به مراکز مشاوره ما تماس بگیرد و مشاوران ما پاسخگو آنها خواهند بود.

وی اذعان داشت: ۳۱ کانون پرورش و فرهنگی در استان وجود دارد که تا کنون فعالیت‌های خود را به خوبی انجام داده اند.

علیخانی عنوان کرد: یکی از حلقه‌های مفقودی آموزش و پرورش تعامل با اولیا است که به صورت هفتگی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

۸۶ درصد به سرانه ورزشی مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه شده است

فخر الدین اسدی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش در ادامه این نشست اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی طی حمایتی که صورت گرفت اتفاقات بی نظیری افتاد که یکی از این اتفاقات اضافه شدن ۸۶ درصدی به فضای ورزشی مدارس استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۲ فضای ورزشی در مدارس استان داشته ایم گفت: ۸۶ درصد فضای ورزشی محقق شده است.

اسدی یادآور شد: ۶ هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز تحت پوشش شنا دانش آموزی قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: طرح  بهداشت دهان و دندان دانش آموزان عشایر در دستور کار و تحت آموزش قرار خواهیم داد.

انتهای خبر/1020ج



 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۱۸:۱۳

2 May 2024