۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۹۴۳۷
هفت چشمه گزارش مي‌دهد:

بيت‌المال واژه گمشده مديران اردل

خودروهاي بيت‌المال و يا به عبارتي پلاک قرمز که متعلق به ادارات بوده و براي استفاده‌هاي اداري در حين کار تعيين شده‌اند، اين روزها به منظور استفاده‌هاي شخصي مسئولين اردل بکار مي‌رود.
بيت‌المال واژه گمشده مديران اردل
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، خودروهاي بيت‌المال و يا به عبارتي پلاک قرمز که متعلق به ادارات بوده و براي استفاده‌هاي اداري در حين کار تعيين شده‌اند، اين روزها به منظور استفاده‌هاي شخصي مسئولين اردل بکار مي‌رود.

اين خودروها جزء اموال دولتي و به عبارتي بيت‌المال محسوب مي‌شوند، اما متاسفانه در بسياري از ادارات از اين اموال دولتي در حد بيت‌المال استفاده نشده و فراتر از آن در زندگي شخصي کارکنان ادارات استفاده مي‌شود.

در شهرستان اردل هم در مواردي خارج از وقت اداري و در روزهاي تعطيل و شب در مراسمات مختلف و مکان‌هاي غيراداري استفاده از ماشين‌هاي پلاک دولتي به وفور ديده شده است اما کمتر مورد اعتراض همگان قرار گرفته است به گونه‌اي که در مدت اخير شايد با اين ديد که ديگر موضوع استفاده از اموال دولتي کمتر نياز به حساسيت دارد توجه به اين موضوع از سوي ناظران از حساسيت کمتري برخوردار بوده است.

باوجود اينکه روزانه تعداد زيادي از اين ماشين‌ها از کنار اشخاص رد مي‌شود اما کمتر افرادي را مي‌توان ديد که روي اين موضوع حساسيت به خرج دهند و يا با آن برخورد کنند، اما باتوجه به حساسيت موضوع و مشمول شدن استفاده از خودروهاي دولتي نياز برخورد همگاني نسبت به اين موضوع وجود دارد.

در شهرستان اردل خصوصا در شهر اردل استفاده از ماشين‌هاي دولتي در ساعات غيرکاري به وضوح ديده مي‌شود نه‌تنها در ساعات کاري بلکه در روزهاي تعطيلي و براي تفريح و گشت و گذار نيز استفاده‌هاي فراواني مي‌شود.

در جشن‌هاي شادي از بين ماشين‌ها، ماشين‌هاي پلاک قرمز در گوشه و کنار شهر به چشم مي‌خورد که بسيار دردناک است که وقتي ديده مي‌شود در چنين روزهايي از ماشين‌هاي بيت‌المال استفاده مي‌شود که اين خود عينا تجاوز به بيت‌المال و حقوق مردم تلقي مي‌شود.

نظارت بر اموال دولتي بخصوص خودروهاي دولتي در ادارات بسيار ضعيف انجام مي‌شود، بطوريکه مسئولين ادارات کاملا بي‌تفاوت از کنار آن عبور کرده و انگار نه انگار که اين امر تجاوز به حقوق مردم و بيت‌المال محسوب مي‌شود.

استفاده از خودروهاي ادارات، به سهولت انجام شده و باعث کاهش هزينه‌هاي شخصي و جانبي مثل سوخت مي‌شود، و استفاده‌کنندگان نيز هيچ عذاب وجدان و احساس مسئوليتي هم در قبال آن احساس نمي‌کنند.

بي‌اعتنايي مديران نسبت به غيرقانوني بودن استفاده از خودرهاي اداري در ساعات غيراداري و براي انجام امور شخصي امري است که تبديل به يک عرف شده است.

عرفي که در ساعات مختلف از روز و غالبا شب‌ها و روزهاي تعطيل هم استفاده از خودروي خدمت براي افراد تبديل به يک امر عادي شده است و بدون توجه به غيرقانوني بودن اين کار در مهماني‌ها و مراسمات مختلف تردد مسئولان و خانواده آنها با خودروي خدمت انجام مي‌شود.
در اين خصوص گفت‌وگويي با محمد نوذري فرماندار شهرستان اردل داشتيم که ضمن ناراحت بودن از اين موضوع الگوي کاري تمامي مسئولان را شهدا دانست و گفت: شهيدان تمام وقت در اختيار انقلاب، مردم و نظام بودند از اين‌رو بايد از اين خط فکري و سيره عملي آنان در جامعه بيشتر بهره برد.

نوذري در ادامه بيت‌المال را يک امانت الهي در دست تمامي مسئولان ذکر کرد و اظهار داشت: هيچ مسئولي نبايد براي خود حق قائل شود و از امکانات دولتي در غير ساعات اداري و کاري استفاده کند.

وي با بيان اينکه نبايد مديران ادارات از ماشين‌هاي اداري استفاده شخصي کنند، گفت: تاکنون چند گزارش از استفاده شخصي ماشين‌هاي اداري شهرستان به ما رسيد که ديگر به خود اجازه نمي‌دهم اين کار تکرار شود و با جديت با متخلفين برخورد مي‌کنم.

فرماندار محترم باتوجه به فرمايش مقام معظم رهبري و نام‌گذاري امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل" اين روزها شاهد بيشتر استفاده از خودروهاي بيت‌المال هستيم و برخي مسئولين هنوز اين حرف‌ها به گوششان نرسيد و مردم در انتظار يک حرکت جدي از سمت و سوي شما براي برخورد با اين مسئولين هستند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۹:۰۹

28 Dec 2019