۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۴۵۶۰
اتحاد کیار فقط با "کیار"

نام کیار تا همیشه بر روی این شهرستان باقی می ماند

گاهی اوقات برخی افراد با افکاری که در سر دارند اقدام به انجام کاری می کنند که نه خوبی و بدی آن را سنجیده اند و نه عاقبت آن را. مصداق این کار تلاش برخی افراد است که فکر می کنند تنها مشکل شهرستان کیار نام آنم است و همه ی تلاش و هم و غم خود را برای تعویض این نام به کاربسته اند غافل از آنکه این کار نه تنها مشکلی را حا نمی کند که باعث بروز مشکلات متعدد در آینده نیز می شود.
نام کیار تا همیشه بر روی این شهرستان باقی می ماند
به گزارش جهانبین نیوز، کیار منطقه ای واقع در قلب استان چهارمحال و بختیاری شهر ها و روستاهای مرکزی استان چهارمحال و بختیاری را در بر گرفته است. کیار که در آستانه ی هفت سالگی تبدیل خود از بخش به شهرستان است از روزگار قدیم وجود داشته است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند.

در اشعار قدیمی نام کیار آورده شده است که نمونه از آن این شعر زیباست:

"خواهی ار دانی محال اربعه باشد کجا/ هست لار و کیار و میزدج و گندمان"

نام کیار که به زعم برخی برگرفته از کلار است عنوانی است که بر بخش کیار و سپس شهرستان کیار نهاده شد و این نام نامی تاریخی است اما با همه ی این عقبه و تاریخ مدون هنوز برخی نمی خواهند باور کنند که نام شهرستان ما کیار است و نه چیز دیگر .

کاش آنانی که اکنون به فکر عوض کردن نام شهرستان افتاده اند قدری فکر می کردند و از خود می پرسیدند که چه چیزی باعث اتحاد و همدلی چند فرهنگ متفاوت در این منطقه از استان شده است؟

عنوان کیار بر شهرستانمان باعث شده است که از شرق تا غرب شهرستان به دلیل این نام با یکدیگر متحد شوند و اگر کسی فکر عوض کردن نام شهرستان به نام شهر یا روستایی از شهرستان را نماید بی شک باعث آزردگی خاطر مردمان سایر شهر ها و روستاهای شهرستان می گردد و کمترین آسیبی که به شهرستان وارد می شود این است که همدلی ،اتحاد،یکرنگی و دوستی مناطق مختلف شهرستان با یکدیگر از بین می رود.

کاش آنان که به فکر عوض کردن نام شهرستان هستند با عوض کردن فکر و اندیشه شان سعی بر ارتقا روز افزون شهرستان کیار داشته باشند .

مهدی بهزادی
مرجع : کیار بیدار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۸:۳۵

26 Dec 2019