۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۹
کد مطلب : ۵۷۳۳۹
سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

باید حقایق دین را آنگونه که هست بیان کنیم

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: باید معارف دین را آنگونه که هست به مردم القا کنیم و به مردم بگویم تا هوشیار شوند و نگاه واژگونه از تعالیم دینی نداشته باشند.
باید حقایق دین را آنگونه که هست بیان کنیم
حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: افتخاری که این روز‌ها موجب عزت و سربلندی امت اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه و جهان شده؛ به دلیل برخورد موشک‌های بالستیک به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اثرات حمله وعده صادق در جهان بیان داشت: امروز اثرات آن در دانشگاه‌های آمریکا می‌بینیم؛ تظاهرات و اعتراضات دانشجویان و تمام آزادی‌خواهان را در عالم مشاهده می‌کنید و این بُرد موشک‌ها، بُرد اعتقادی اسلام شیعی می‌باشد که با افتخار و با قدرت در حال گسترش است.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات وعده صادق جز با مجاهدت مجاهدین که از جان، مال، وقت و زندگی خود زدند، محقق شد، افزود: مجاهدت‌ها باعث شده امروز رفاه و آسایش مستقر و امنیت ایجاد شود؛ این نعمت عظیمی است.

وی با اشاره به فضایل شهید مرتضی مطهری خاطر نشان کرد: شهید مطهری مکتب شناس، انسان شناس و خدا شناس بود.

حجت الاسلام سعیدی درباره مبارزات شهید مطهری با جریانات انحرافی یادآورشد: شهید مطهری خطوط انحرافی که در جریان انقلاب صف‌آرایی کرده بودند، را شناسایی کرد؛ او با گروهک‌های مختلف مبارزه و آنان را حذف نمود.

وی درباره  فرقه های انحرافی تصریح کرد: فرقه‌ها همه از غرب نشأت گرفته و سخن از آزادی می‌زنند؛ اسلام دستورش به آزادی مطلق نیست، آزادی ما آزادی مقید می باشد؛ کتاب آزادی معنوی شهید مطهری خیلی دقیق و عمیق به معنای اسلام، آزادی را تبیین کرده است.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری به هدف شهید مطهری اشاره و اظهار کرد: دین مقدس اسلام ناشناخته است، حقایق  دین تدریجاً در نظر مردم واژگونه شده؛ موارد اخلاق، اقتصاد و... مسخ شده؛ بسیاری از کارهایی که ما در اجتماعات، خیابان‌ها، عزا و عروسی انجام می‌دهیم همه مسخ شده چون ما از اسلام و آرمان خدا  فاصله گرفتیم.

وی درباره وظایف ما به عنوان مسلمان بیان داشت: باید معارف دین را آنگونه که هست به مردم القا کنیم و به مردم بگویم تا هوشیار شوند و نگاه واژگونه از تعالیم دینی نداشته باشند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به صحبت‌های شهید مطهری درباره علت اساسی گریز گروهی مردم از دین گفت: تعالیم‌های غلطی به  نام اسلام داده شده که باعث بیراهه رفتن مردم شده؛ سخنی که باید از زبان مجاهد و عالم دین جاری شود؛ فردی از فرقه‌های گوناگون می‌گیرد و به نام اسلام برای مردم بیان می‌کند.

وی یادآور شد: به دین اسلام به دیده مصلحت و وسیله ننگریم؛ اسلام هدف و حقیقت می‌باشد بهره‌گیری از اسلام تخصص می‌خواهد که این را علمای اسلامی تحقیق و کنکاش کرده و با  کسب درجه اجتهاد به دست می‌آورند و هر مدعی روشنفکری  قادر به بازشناسی اسلام راستین نیست.

انتهای خبر/۱٠۲٠
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۲۲:۴۳

29 Apr 2024