۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۵۴۰۸۷
خطیب نماز جمعه لردگان:

امام خمينی(ره) نقشه راه جهان اسلام را ترسیم کرد

خطيب نماز جمعه لردگان گفت: امروز پس از ۴۲ سال جلوه‌های حقيقی حرکت حضرت امام (ره) در جامعه آشکار شده است، آنچه آن حضرت بنيان نهاد، امروز در پرتوق رهبری حکیمانه و امامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای ( مدظله العالی) در حال تحقق کامل است.
امام خمينی(ره) نقشه راه جهان اسلام را ترسیم کرد
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ حجت الاسلام یدالله رحمانی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به موضوع مهدویت و انتظار ظهور اظهار کرد: ما برای فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر (عج) نیاز داریم که جامعه متمدن اسلامی داشته باشیم، جامعه متمدن و آراسته به تمدن اسلامی را خانواده متمدن به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: جامعه با قانون به وجود می‌آید و متمم قانون، عاطفه و اخلاق است، میدان تمرین عاطفه و اخلاق خانواده است، بنیان عواطف در خردسالی شکل می‌گیرد، اخلاق در خانواده تبدیل به خلق و سرشت انسان می‌شود و قانون کامل یعنی قانون آراسته به عواطف و اخلاق است که می‌تواند جامعه را به وجود آورد و تمدن اسلامی در جامعه را پایه‌ریزی نماید.

وی با اشاره به نقش دین در رشد جامعه انسانی گفت: دین مجموعه قوانینی است برآمده از فطرت و عواطف انسانی و آراسته به اخلاق که توسط خالق انسان تدوین و توسط اشرف مخلوقات نبی مکرم اسلام (ص) به وسیله وحی نازل به زمین و در جامعه انسانی پیاده شده است، دین را از تطاول هوس و غارت تهاجم هوا حفظ کرده است معمولاً نیمی از دین ما از جهالت و نادانی به غفلت و فراموشی از بین می‌رود و نیمی دیگر در معرض هوا و هوس به یغما می‌رود و نابود می‌شود، ازدواج دین ما را از این تهدیدها حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: انسان متأهل که بر اساس ایمان و تقوا زندگی می‌کند و خانواده تشکیل می‌دهد فردی است که روحش پاک و چشم و گوشش از نگاه به نامحرم و آلودگی محفوظ است، او با چنین بدن پاک و روح تابناک در اداره خانواده و تشکیل جامعه متمدن موفق و با همین طهارت جسم و تعالی روح به دیدار حضرت حق می‌رود، لذا تاکید بر ازدواج بر اساس ایمان و تقوا و دوری از شاخصه‌های ثروت و جمال، زیبایی در دین اسلام و رعایت تقوا برای جوانی که نمی‌تواند ازدواج کند و عدم آلودگی به گناه نیز برای همین امر مهم است.

خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه لردگان گفت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انتخاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رهبری انقلاب اسلامی است، ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ سالروز واقعه مدرسه فیضیه قم و شهادت مردم قم، طلاب و روحانیون معترض به شاه و زندانی نمودن حضرت امام خمینی (ره) نیز هست.

وی ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی برای حضرت امام خمینی (ره) و تداوم آن توسط رهبر معظم انقلاب، تعبیری روشنگر و در حقیقت نقشه راه انقلاب اسلامی و کشور ایران و جهان اسلام است.

امام جمعه لردگان تصریح کرد: امروز پس از ۴۲ سال جلوه‌های حقیقی حرکت حضرت امام (ره) در جامعه آشکار شده و به یک باور عمومی رسیده است و آنچه آن حضرت بنیان نهاد، امروز در پرتوی رهبری عالمانه و امامت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در حال تحقق کامل است.

رحمانی با تقدیر و تشکر از همه مسئولان و دلسوزان شهرستانی و استانی برای توسعه شهرستان لردگان گفت: شاهد فعال شدن پروژه‌ها و حضور مؤثر مسئولان در سطح شهرستان هستیم، لازم می‌دانم نسبت به نظارت بر بازار و کنترل تورم و گرانی اقدام مؤثری انجام شود، طبقه کم درآمد و بیکار و خانواده‌های بدسرپرست در شرایط زندگی سختی به سر می‌برند و نمی‌توانند مایحتاج اولیه خود را تأمین کند.

وی در پایان گفت: سوداگری توسط افرادی که مسئول تأمین ارزاق مردم‌اند، آشکار است، چند قیمتی اجناس و عدم نظارت و برخورد باعث سوءاستفاده افراد سودجو شده است، گرانی مسکن و زمین و اجاره بها باعث ناامیدی بسیاری از مردم از داشتن مسکن شده، نباید منتظر طرح‌های بلند مدت دولت باشیم، مسئولین باید اقداماتی عاجل برای کنترل شیب صعودی گرانی ارزاق و مسکن مردم بکنند، اگر در این جهت اقدامی نشود زمینه‌ای برای تحقق طرح‌های بلند مدت دولت هم ایجاد نمی‌شود.

انتهای خبر / ۶۳۰ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۰۳:۱۸

2 Jun 2023