۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۹۱۱۷

اتاق آئینه شهرکرد به بخش خصوصی تحویل داده شد

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اتاق آئینه مرکز چهارمحال و بختیاری در بافت مرکزی شهرکرد به بخش خصوصی تحویل داده شد.
اتاق آئینه شهرکرد به بخش خصوصی تحویل داده شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ هادی میرزایی روز گذشته در پایان بازدید از طرح‌های میراث‌فرهنگی متعلق به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: «قرار است بخش خصوصی ضمن مرمت و احیای این بنا، از آن برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری کند.

او افزود: کاربری اتاق آئینه شهرکرد در روند واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی فقط برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مکان مشخص و تعیین شده است.

میرزایی تصریح کرد: این واگذاری به استناد بند "ز" ماده 114 قانون برنامه چهارم توسعه انجام شد که براساس آن، وظیفه تعیین و اعطای کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

او یادآور شد: تعیین و تثبیت کاربری بناهای تاریخی در روند واگذاری‌های صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بخش خصوصی، مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: این صندوق روند واگذاری قلعه دزک شهرستان کیار به بخش خصوصی را در نشستی با حضور اهالی این روستا بررسی کرد و اختلاف‌های موجود را به حداقل رساند.

وی گفت: بر این اساس قرار شد با رویکردی واحد، این طرح به سرمایه‌گذار دارای اهلیت و توانمند با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی روستای دزک واگذار شود.

میرزایی تأکید کرد: درخصوص مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد و آثار دیگر به‌عنوان بناهایی ارزشمند، قرار شد کاربری‌های موجود و موزه‌های آن حفظ و ارائه خدمات مورد نیاز با هدف ارتقای تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان انجام شود.

وی افزود: ارائه خدمت مطلوب و بهنگام به سرمایه‌گذاران، علاقه‌مندان و گردشگران این حوزه می‌تواند ظرفیت‌های نهفته چهارمحال و بختیاری را به جهانیان معرفی کند.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: تملک و مالکیت قلعه تاریخی بارده شهرستان بن هنوز در اختیار دولت نیست و امیدواریم بتوانیم علاوه بر تملیک این بنای ارزشمند، آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قلعه تاریخی سورک در شهرستان شهرکرد برای فعالیت‌های اقامتی، فرهنگی و پذیرایی با تاکید بر توسعه ظرفیت‌های صنایع‌دستی و فرش دستباف به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

میرزایی اضافه کرد: استاد بهرامی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری توانسته با سرمایه‌گذاری و خلاقیت در خانه حفیظی‌های بروجن اقدامات ارزنده‌ای را انجام دهد.

وی گفت: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علاوه بر حمایت و حفاظت از این هنرمند، زمینه لازم برای همکاری و مشارکت با وی به‌عنوان فعال فرهنگی و صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۵۷:۴۴

20 Nov 2021