۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۵۹۶۶

طرح شهید سلیمانی در شهرکرد آغاز شد

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و استانداری منعقد شده است.
طرح شهید سلیمانی در شهرکرد آغاز شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار علی محمد اکبری  فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های خوب بسیج و نیروهای مردمی برای قطع زنجیره شیوع کرونا در قالب تیم‌های ۱۵ نفره شامل یک نفر پزشک، ۱۱ نفر بهیار و نیروهای خدماتی استفاده خواهد شد تا این تیم‌ها با حضور در محله‌ها، به شناسایی بیماران پرداخته و اقدامات فرهنگ‌سازی در خصوص آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام دهند.

وی گفت: این طرح با شعار "هر خانه و هر محله یک پایگاه سلامت"با همت بسیج آغاز شده است و تا زمان کاهش مبتلایان و مرگ و میر در استان ادامه خواهد داشت.

اکبری افزود: برای اجرای این طرح باید از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران، معتمدان و متنفذان محلی و رسانه‌ها و فضای مجازی برای اقناع‌سازی عمومی مردم استفاده کرد.

به گفته وی، کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی و بهداشتی از اهداف اجرای این طرح است تا کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور شود.

اکبری افزود: در این طرح با شناسایی افراد بیمار، خدمات درمانی به این افراد در خانه توسط پرستاران ارائه می‌شود و در صورتی که بیمار بهبود پیدا نکرد خدمات درمانی توسط پزشک در محل زندگی به وی ارائه می‌شود و در صورت ارائه نشدن بهبودی، فرد بیمار توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل خواهد شد.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان گفت: شناسایی زودهنگام بیماران، قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از بیماران توسط تیم‌ها، توسعه درمان سرپایی، افزایش نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش تست هدفمند و هوشمند، قرنطینه و ردیابی هوشمند بیماران و اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی از اهداف اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه خانگی را اجرا نمی‌کنند، گفت: با اجرای این طرح بر قرنطینه خانگی تاکید شده است.

اکبری افزود: با اجرایی شدن این طرح و همچنین اعمال محدودیت کرونایی از برگزاری هر گونه مراسم عروسی و ترحیم نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۶:۱۹

22 Nov 2020