۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۰۷۹۴
استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گوي مشروح با مشکات برين:

يکي از شاخصه هاي دكترين امام (ره) خستگي ناپذيري و شجاعت در مقابل تهديد استكبار بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خستگي ناپذيري و نترسيدن دراوج فشار و تهديد استكبار يکي از شاخصه هاي دكترين امام(ره) بود به ويژه با امريكا که به عنوان سنبل استكبار مي باشد.
يکي از شاخصه هاي دكترين امام (ره) خستگي ناپذيري و شجاعت در مقابل تهديد استكبار بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي مشکات برين، يکي از مشخصه هاي بارز انديشه سياسي حضرت امام خميني(ره) تلاش براي وارد کردن واژه ها و مفاهيم قرآني و اسلامي در ادبيات سياسي انقلاب اسلامي بود که از جمله مهمترين آنها واژه استکبار است.حضرت امام(ره) از همان آغاز نهضت، نوک حمله تهاجم خود را به سوي استکبار جهاني و در راس آن آمريکاي جنايتکار نشانه رفت و نهضت اسلامي خود را مبتني بر «دکترين استکبارستيزي» بنيان نهاد. آموزه هاي قرآني يکي از مهمترين اهداف ارسال انبياء و اوصياء الهي را در طول تاريخ شمرده مي شد.

حضرت امام(ره) تنها در مقام توصيف ويژگيهاي استکبار جهاني باقي نمي ماند و با بصيرت و آگاهي و شجاعت تمام آمريکاي جنايتکار را به عنوان راس استکبار جهاني معرفي و مورد خطاب قرار مي دهد. مصاحبه‌اي تفضيلي با دكتر الهام شريفي استاد حوزه و دانشگاه به عمل آمده است که مشروح آن را در ادامه مي‌خوانيد:

دكتر الهام شريفي استاد حوزه و دانشگاه در خصوص تاثيرات شگرف انقلاب اسلامي، حضرت امام(ره) و رهبري در منطقه و فرامنطقه، بخصوص در احياء اسلام و شعائر اسلامي اظهار داشت: استكبار ستيزي و مبارزه ي با هر نوع ظلم دكترين حضرت امام خميني (ره) واز اصول اساسي مبارزات سياسي ايشان به حساب مي آيد كه از دل قران كريم و وحي الهي سرچشمه مي گيرد و از شاخصه هاي مهم آن نداشتن مرز جغرافيايي سياسي است به طوري كه آن را جهاني اعلام كردند و فرمودند :"براي من مكان مطرح نيست، انچه مطرح است مبارزه بر ضد ظلم است هر جا بهتر اين مبارزه صورت بگيرد آنجا خواهم رفت (صحيفه ي امام (ره)) ج۵،ص ۳۰۱.

وي اذعان داشت: هوشياري حضرت امام در استكبار شناسي پايه و اساس استكبار ستيزي ايشان قرار مي گيرد چرا كه شناخت و بصيرت مقدمه و پايه ي مبارزه است و بدون آن مبارزه يا امكان پذير نيست و يا در نيمه ي راه منحرف خواهد شد لذا ايشان در اين دكترين استكبار شناسي طمع استكبار را بي حدو حصر معرفي كردند به طوري كه به جز با دست برداشتن كامل ما از همه ي ارزشها اشباع نخواهد شد وبه گفته ي قران " " وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ  " آنان هرگز دست از ستيز با شما بر نمي دارند و راضي نمي شوند مگر كامل از دين خود بر گرديد و از اصول و سياست آنها پيروي كنيد همين روشن بيني در استكبار ستيزي و آزادگي در مبارزه بود كه آن را منحصر به فرد و جهاني كرد. ماهيت اين مبارزه الهي بود و تنها الهام و رهاورد خود را از خداوند متعال مي گرفت و براي خدا انجام مي شد بدون هيچ گونه غرض و هدف شخصي و ملاحظات ديگري است.

دکتر شريفي در خصوص استکبار ستيزي حضرت امام و نگاه ايشان به غرب به ويژه آمريکا تصريح کرد: امام (ره) بارها هرگونه سازش و مصالحه با استكبار را نفي كردند و آنان را كه دنبال كنار آمدن با استكبار و امريكا بودند را خائن مي دانستند و فرمودند:" كسي خيال نكند كه ما راه سازش با جهان خواران را نمي دانيم ولي هيهات كه خادمان اسلام به ملت خود خيانت كنند". اين استراتژيك دقيقا استراتژيك حضرت امام حسين (ع) است، نه اين كه امام حسين (ع) راه سازش را نمي دانستند و يا در محاسبات خود اشتباه كردند بلكه ماهيت استكبار را خوب مي شناخت و با توجه به ان تصميم گرفتند. لذا با الهام از همان نگاه قيام استكبار ستيز حسيني به عنوان يكي از اصحاب ايشان همان حرفي را زدند كه اصحاب حسين (ع) در سال ۶۱ هجري گفتند: "اگر بند بند استخوان مان را جدا سازند اگر سرمان را بالاي دار برند، اگر زنده زنده در شعله هاي آتش بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستي مان را در جلوي ديدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز اماننامه كفر و شرك را امضا نمي كنيم". (صحيفه ي امام (ره) ج ۲۱ ص۹۸) خستگي ناپذيري و نترسيدن در اوج فشار و تهديد استكبار از ديگر شاخصه هاي دكترين امام(ره) بود به ويژه با امريكا که به عنوان سنبل استكبار مي باشد، فرمودند:" تا شرك و كفر هست مبارزه هست و ما نيز هستيم". (صحيفه ي امام(ره) ج ۲۱ ص۸۸).

اين استاد دانشگاه در خصوص رشد پيشرفت و موقفيت‌هاي سياسي، علمي، اقتصادي و نظامي جمهوري اسلامي بيان کرد: اكنون نيز كه دولت مردان ما وارد مذاكره شده اند بايد با همين دكترين به مذاكرات ادامه دهند و در برابر زياده خواهي استكبار و آمريكا كوتاه نيايند چرا كه به فرموده مقام معظم رهبري(مدظله العالي) راه ما راه امام (ره) است و خواهد بود ويژگي گرگ، گرگ است و زياده خواه به محض اينكه احساس كند طرف مقابلش ترسيده در حمله ي به او حريص تر خواهد شد بايد مراقب بود بر طبق زياده خواهي او پيش نرفت بلكه براساس عزت ملي و اسلامي، اصل استقلال و آزادي، حفظ همه ي ارزشها و آرمان هاي نظام مقدس اسلامي در مذاكرات پيش رفت. بنا به فرموده ي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كه بر گرفته از خط امام(ره) است در مقابله با غرب بايد موضع تهاجمي داشت نه تدافعي چرا كه آنها بايد پاسخگوي زياده خواهي و ظلم هاي خود باشند.

وی در پايان تاکيد کرد: اگر سوال شود كه تا كجا بايد در مقابل استكبار در مذاكرات ايستاد بايد بگويم كه بايد ديد هدف در مقابله و مذاكرات چيست ؟ هدف بايد حفظ كرامت و عزت و استقلال باشد و تا وقتي كه به اين هدف نرسيم بايد مقاومت كرد.

انتهاي پيام1020ج /م۵۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۲:۲۷

26 Jan 2020