۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۱۳۵۴
امام جماعت مسجد جامع کاکلک:

قرار گرفتن مراعات حق همسايه در كنار حق بندگي

حقوق همسايه بسيار زياد است و مراعات همه آن چيزهايي كه نسبت به برادران ايماني سفارش شده نسبت به همسايه با شدت بيشتري توصيه شده است.
قرار گرفتن مراعات حق همسايه در كنار حق بندگي
به گزارش خبرنگار مشکات برین بام ایران، حجت الاسلام احمدی شیخ شبانی  در جمع نمازگزاران مسجد جامع روستای کاکلک با اشاره به رعایت حقوق همسایه واحترام به همسایه، اظهار کرد: قرار گرفتن مراعات حق همسايه در كنار حق بندگي و نيكي به والدين، نشان از اهمّيت در منظر قرآن دارد و در روايات نيز درباره اهمیت همسايه داري آمده است.

وی افزود: خداوند در سوره الرحمن به ما تأکید می کند که قدر همسایه و دوست را بدانید واگر ازآنها چیزی آموختید یا زحمتی برای شما کشیدند، زحمت شان را نادیده نگیرید ودر مقابل شان سرکشی نکنید بلکه باید احترام آنها را نگه دارید.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: در این میان گاهی افرادی پیدا می شوند که نه تنها به همسایگان خود نیکی نمی کنند بلکه آنان را می آزارند. نباید به دوست و همسایه خیانت کنید یا به آنها کم فروشی کنید زیرا شکستن دل آنها از بدترین گناهان است. باید در حق آنها انصاف داشته باشید و سعی کنید خیانت را از خود دور کنید نه این که دیگران را به خاطر خیانت از خود دور کنید.

وی در ادامه سخنان خود به آثار و برکات آیةالکرسی اشاره کرد و گفت: از جمله آثار و برکات آیة الکرسی کسب فیض و توجه به مرتبه های بالای خداوند می باشد که امام صادق (ع) فرموده اند: من با توسل به آیةالکرسی به الهامات درونی خود از طریق خداوند پی می برم.

امام جماعت مسجد جامع روستای کاکلک افزود: انسان دو نوع درک وجودی دارد اولی درک جسمانی است یعنی همین که نماز ودعا بخوانیم و در پی آزار و اذیت دیگران نباشیم ودوم درک روحی است یعنی نماز و قرآن بخوانیم و پیامبران و ائمه(ع) را بشناسیم و بفهمیم که چرا نماز می خوانیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروزه استفاده از اینترنت و ماهواره به عنوان پدیده جدید تکنولوژیکی و رسانه ای گسترده در سطح جهان امری اجتناب ناپذیر است که علی رغم داشتن مزایا و قابلیت های فراوان ارتباطی از نقاط آسیب رسان و تهدید کننده جدی در حوزه های فرهنگی، امنیت اخلاقی و همچنین در تاثیر گذاری رسانه ای بعنوان جنگ رسانه ای دشمن برخوردار است که مردم باید در زمینه آگاه بودن و فرهنگ سازی برای استفاده از این وسایل ارتباطی بکوشند.

انتهای پیام/
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۵:۲۶

29 Dec 2019