۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۲۶۹۵۷
پس از چهار سال

پرونده قتل در شهرستان لردگان به صلح و سازش انجاميد

با تلاش مقامات قضايي اعضا و کارکنان شوراهاي حل اختلاف و همکاري بزرگان و معتمدين محلي پرونده قتلي که در منطقه ده‌نو ميلاس شهرستان لردگان به وقوع پيوسته بود پس از چهار سال به سازش منجر شد.
پرونده قتل در شهرستان لردگان به صلح و سازش انجاميد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ سيد عبدالله موسوي در مراسم صلح و سازش پرونده قتل که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر لردگان برگزار شد با اشاره به فرمايش حضرت علي (ع) در خصوص اصلاح ذات‌البين و ثواب و اجر معنوي صلح و سازش در بين بندگان خدا اظهار کرد: اهميت حل اختلاف و ايجاد صلح و سازش بين مردم به حدي است که اميرالمؤمنين (ع) ارزش آن را از يک سال نماز و روزه مستحبي بيشتر دانسته و خداوند متعال نيز در قرآن کريم به کرات مسلمانان را به گذشت و رفع کينه و خصومت‌ها سفارش کرده است.

وي با تشکر از مقامات قضائيه و روحانيون و معتمدين محلي به سوابق درخشان مردم شهرستان لردگان در ولايت‌مداري، حضور در ميدان‌هاي نبرد و صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي اشاره کرد و افزود: اقوام و طوايف اين منطقه از ادوار گذشته تاکنون حماسه‌هاي بسياري را خلق کرده‌اند و اين مهم مي‌طلبد تا اقشار مختلف مردم به ويژه ريش‌سفيدان و بزرگان با کدخدامنشي و احساس مسئوليت نسبت به رفع اختلافات و ايجاد صلح و سازش از اين ارزش‌ها صيانت و پاسداري کنند.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري گفت: گذشت و بخشش دو مقوله مهم در زندگي است که ريشه اختلاف را مي‌خشکاند و محبت و دوستي را در بين مردم رواج مي‌دهد.

موسوي توجه به فريضه امر به معروف و نهي از منکر و نهادينه کردن آن را در جامعه موجب سلامت رواني و جلوگيري از ناهنجاري‌ها دانست و تاکيد کرد: همه بايد به اين فريضه الهي توجه کافي داشته باشند.

وي با اشاره به نزديک شدن زمان برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري ضمن دعوت همگان جهت تبعيت از قانون و شرکت در انتخابات اظهار داشت: همه مردم بايد با حفظ آرامش و شرکت گسترده در انتخابات دسيسه و توطئه‌هاي دشمنان را نقش برآب کرده و حق‌الناس را به تمام معنا در جامعه اجرا کنند.

در پايان اين مراسم رئيس کل دادگستري استان چهارمحال و بختياري به همراه رئيس دادگستري و دادستان لردگان و جمعي از مسئولين محلي با حضور در منزل اولياء دم از آن‌ها دلجويي و از اقدام خداپسندانه آن‌ها تقدير و تشکر کردند.

انتهاي پيام1026ج /630 ل

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۸:۳۱

16 Jan 2020