کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از چهار سال

پرونده قتل در شهرستان لردگان به صلح و سازش انجاميد

سلام لردگان , 4 بهمن 1394 ساعت 8:59

با تلاش مقامات قضايي اعضا و کارکنان شوراهاي حل اختلاف و همکاري بزرگان و معتمدين محلي پرونده قتلي که در منطقه ده‌نو ميلاس شهرستان لردگان به وقوع پيوسته بود پس از چهار سال به سازش منجر شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ سيد عبدالله موسوي در مراسم صلح و سازش پرونده قتل که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر لردگان برگزار شد با اشاره به فرمايش حضرت علي (ع) در خصوص اصلاح ذات‌البين و ثواب و اجر معنوي صلح و سازش در بين بندگان خدا اظهار کرد: اهميت حل اختلاف و ايجاد صلح و سازش بين مردم به حدي است که اميرالمؤمنين (ع) ارزش آن را از يک سال نماز و روزه مستحبي بيشتر دانسته و خداوند متعال نيز در قرآن کريم به کرات مسلمانان را به گذشت و رفع کينه و خصومت‌ها سفارش کرده است.

وي با تشکر از مقامات قضائيه و روحانيون و معتمدين محلي به سوابق درخشان مردم شهرستان لردگان در ولايت‌مداري، حضور در ميدان‌هاي نبرد و صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي اشاره کرد و افزود: اقوام و طوايف اين منطقه از ادوار گذشته تاکنون حماسه‌هاي بسياري را خلق کرده‌اند و اين مهم مي‌طلبد تا اقشار مختلف مردم به ويژه ريش‌سفيدان و بزرگان با کدخدامنشي و احساس مسئوليت نسبت به رفع اختلافات و ايجاد صلح و سازش از اين ارزش‌ها صيانت و پاسداري کنند.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري گفت: گذشت و بخشش دو مقوله مهم در زندگي است که ريشه اختلاف را مي‌خشکاند و محبت و دوستي را در بين مردم رواج مي‌دهد.

موسوي توجه به فريضه امر به معروف و نهي از منکر و نهادينه کردن آن را در جامعه موجب سلامت رواني و جلوگيري از ناهنجاري‌ها دانست و تاکيد کرد: همه بايد به اين فريضه الهي توجه کافي داشته باشند.

وي با اشاره به نزديک شدن زمان برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري ضمن دعوت همگان جهت تبعيت از قانون و شرکت در انتخابات اظهار داشت: همه مردم بايد با حفظ آرامش و شرکت گسترده در انتخابات دسيسه و توطئه‌هاي دشمنان را نقش برآب کرده و حق‌الناس را به تمام معنا در جامعه اجرا کنند.

در پايان اين مراسم رئيس کل دادگستري استان چهارمحال و بختياري به همراه رئيس دادگستري و دادستان لردگان و جمعي از مسئولين محلي با حضور در منزل اولياء دم از آن‌ها دلجويي و از اقدام خداپسندانه آن‌ها تقدير و تشکر کردند.

انتهاي پيام1026ج /630 ل


کد مطلب: 26957

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/26957/پرونده-قتل-شهرستان-لردگان-صلح-سازش-انجاميد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir