۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۵۷۲۰۳
یک جراح و چشم‌پزشک:

حساسیت‌های چشمی را جدی بگیرید

جراح و چشم‌پزشک گفت: قرمزی چشم، اشک‌ریزش، خارش چشم، ترشحات، ورم پلک، تغییرات پوست روی پلک، ازجمله علائم حساسیت‌های چشمی بوده که باید آن را جدی گرفت.
حساسیت‌های چشمی را جدی بگیرید
محمد عزیزی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی ، جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: علائم حساسیت‌های چشمی با بقیه درگیری‌های چشم تا حدود بسیاری هم‌پوشانی دارند.
 
وی با بیان اینکه قرمزی چشم، اشک‌ریزش، خارش چشم، ترشحات، ورم پلک، تغییرات پوست روی پلک، ازجمله علائم حساسیت‌های چشمی بوده و این درحالی است که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها ممکن است این علائم را ایجاد کنند تصریح کرد: چیزی که تا حدود بسیاری ما را به سمت آلرژیک به‌عنوان علائم پیش می‌برد، خارش است و این عارضه نشان از آن دارد که پروسه حساسیت آغاز شده است.
 
عزیزی ادامه داد: متناسب با این علائم یکسری مسائل دیگری هم هست که خود چشم‌پزشک تشخیص می‌دهد، در کنار علائم چشمی همواره علائم سیستمیک هم باید مدنظر قرار گیرد، قطعا بیماری که علائم تنفسی، بدن‌درد و درگیری چشم دارد مشکوک به ابتلا به عفونت‌های ویروسی مانند امیکرون است.
 
این جراح و چشم پزشک بیان داشت: در عفونت‌های ویروسی درگیری‌ها تک‌چشمی است و بعدها درگیری چشم دوم مطرح می‌شود، درحالی که در حساسیت‌ها درگیری دوطرفه است.
 
 وی با اشاره به اینکه حساسیت‌های چشمی انواع مختلفی دارند خاطرنشان کرد: برخی از حساسیت‌ها فصلی بوده که فقط در فصل خاصی وجود دارند، برخی دیگر حساسیت دائمی هستند که معمولا افراد در طول سال با آن‌ها درگیر هستند اما یکسری از حساسیت‌های چشمی وجود دارد که در بچه‌های بین سن پنج تا 15 سال وجود دارد و در فصول گرم شایع شده و درگیری قرنیه در آن‌ها وجود دارد و اگر به درستی درمان نشوند عوارض منجربه کاهش دید در آن‌ها می‌شود.
 
این جراح و چشم‌ پزشک گفت: نوع دیگری از حساسیت‌ها معمولا در بزرگسالان و در فصل زمستان بیشتر دیده می‌شود و ممکن است مزمن شود، همچنین بیمارانی که لنز تماسی استفاده می‌کنند ممکن است به این نوع لنز حساسیت نشان دهند.
 
عزیزی با تاکید بر اینکه علائم در همه انواع حساسیت‌ها یکی است اما نوع معاینات در آن‌ها متفاوت بوده عنوان داشت: اگر در حساسیت‌های چشمی ترشحات خاصی وجود داشته باشد، الزاما یک بیماری خاص نیست اما وجود ترشحات چرکی به نفع بیماری‌های باکتریال است.
 
وی اذعان داشت: تب یونجه نوع حاد حساسیت چشمی است و با درمان رفع می‌شود و جزء عوامل غیرمزمن بوده اما حساسیت‌های فصلی ورنال در افراد دارای زمینه ژنتیکی و در فصل گرم اتفاق می‌افتد و در این افراد درگیری پلک به حالت زایئات بزرگ بوده و تورم پلک در آن‌ها رخ می‌دهد، در این افراد درگیری زخم قرنیه هم دیده می‌شود و بیمار معمولا با درمان مناسب خودبه‌خود بهبود می‌یابند.
 
این جراح و چشم پزشک بیان داشت: از آنجایی که حساسیت‌های چشمی درگیری قرنیه ایجاد می‌کنند ممکن است باعث کاهش دید چشم شده و بیمارانی که خیلی خارش دارند و مجبور به ماساژ چشم هستند، مستعد ابتلا به قوز قرنیه بوده و در موارد خاصی در آن‌ها زخم قرنیه رخ می‌دهد و احتمال بروز خشکی چشم ممکن است به‌صورت ثانویه و حساسیت‌های چشمی در آن‌ها بالا است، افزایش ضخامت پوست پلک که آزاردهنده است و حرکات پلک را کاهش می‌دهد در آن‌ها واقع می‌شود و درصورت عدم درمان درست بروز می‌کنند.
 
عزیزی یادآور شد: یکی از بیماری‌هایی که ثانویه به حساسیت‌های چشمی اتفاق می‌افتد عفونت‌های باکتریال یا ویروسی است که دراثر دست‌کاری رخ می‌دهد و بیمار مستعد این عفونت‌ها می‌شوند.
 
وی گفت: توصیه برای درمان این است که تا جایی که ممکن است بیمار از عوامل محرک دوری کند، اما کمپرس سرد هم تاثیر بالایی دارد.
 
انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۲۳:۵۷

15 Apr 2024