۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۷۳۴۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

تقویت استان‌های زاگرس‌نشین گامی در جهت توسعه آن‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین گامی مهم برای تقویت اقتصاد این حوزه است.
تقویت استان‌های زاگرس‌نشین گامی در جهت توسعه آن‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، فرشاد مقیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: ایجاد توازن در مجموعه فعالیت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در استان‌های مختلف از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین فرصت مهم برای تحقق این الزام به شمار می‌رود.

وی در خصوص نقش سازمان صنایع کوچک در زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور افزود: یکی از مدل‌های توسعه فعالیت صنعتی در صنایع خُرد، کوچک و متوسط از گذشته جزو مأموریت‌های این سازمان است و تاکنون دستاوردهای خوب و قابل توجهی به دنبال داشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: بخش قابل توجهی از زنجیره‌های ارزش که امروز در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ قابل رویت است به توانمندی‌ها و ظرفیت‌سازی‌هایی که این سازمان و شرکت استانی در کشور فراهم کرده برمی‌گردد.

مقیمی با بیان اینکه تشکیل زنجیره ارزش به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته می‌شود، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد توسعه این ظرفیت و زنجیره‌ها از جمله برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت و کاربرد مهم زنجیره‌های ارزش مدل‌های دیگری نیز برای این فعالیت‌ها پیش‌بینی شده است.

مقیمی با اشاره به سپردن موضوع راهبردی توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم به سازمان صنایع کوچک اضافه کرد: در این ارتباط راهبری زیرساخت‌ها و چارچوب‌های مورد نیاز در تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور به سازمان صنایع کوچک سپرده شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در حوزه توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها حدود ۵۰۵ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که حدود مراحل ۱۳۰ خوشه نهایی شده است.

به گفته مقیمی، اگر چه کار برخی از این خوشه‌های صنعتی به پایان رسیده اما برای اینکه این خوشه‌ها رهاسازی نشود و همواره مورد توجه و رصد قرار گیرند نیاز به فعالیت‌های دیگری است که این کار با کمک سایر دستگاه‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: توسعه فعالیت‌ها در حوزه زنجیره ارزش و خوشه‌های صنعتی یکی از موفقیت‌های خوب شکل گرفته در کشور به شمار می‌رود که در آینده نزدیک منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

وی افزود: البته در کنار خوشه‌های صنعتی؛ خوشه‌های کسب و کار نیز در سازمان صنایع کوچک مورد توجه قرار دارد که برخی از فعالیت‌ها و خدمات در حوزه کسب و کار و نیازمندی‌های حوزه تولید را پیشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: به هم وصل کردن کسب و کارها و زنجیره‌های ارزش ضمن شناسایی نیازمندی‌ها می‌تواند توفیقات صنعتی و ارزش آفرین را در کشور تقویت کند.

وی با تاکید براینکه برقراری ارتباط بین کسب و کارها و زنجیره‌ها با دستورالعمل امکان پذیر نیست عنوان کرد: این کار در قالب یک بن سازه الکترونیکی که اطلاعات خوشه‌ها در آن وارد و به زودی رونمایی می‌شود در حال انجام است.

به گفته مقیمی، با توجه به توانمندی بخش خصوصی تلاش می‌شود همرسانی در کسب و کارها ایجاد شود و به هیچ عنوان در جایی که توانمندی بخش خصوصی وجود دارد ورود نخواهیم کرد.
 
 انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۴۲:۴۳

29 Apr 2024