۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۵۷۰۴۷
امام جمعه موقت شهرکرد:

امام حسن(ع) الگوی ایثار و کرامت است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امام دوم شیعیان اسوه ایثار و کرامت است و همواره به فقرا و نیازمندان کمک می‌کردند.
امام حسن(ع) الگوی ایثار و کرامت است
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) همچون عبادت، سخاوت و کرامت باید در جامعه الگو شود.

وی با اشاره به مقام و منزلت ویژه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) جز پنج تن آل‌عبا است و از والا مقام‌ترین مخلوقات خداوند می‌باشد و مقام شأن از ابتدای خلقت مورد سفارش و تکریم خداوند، فرشتگان و اولیا خداوند بوده است.

وی افزود: درحدیث کسا خداوند با وجود ۵ تن آل عبا به فرشتگان مباهات کرد و فرمودند من هر چه را خلق کردم به احترام این ۵ تن آل عبا است.

امام جمعه موقت شهرکرد درباره ویژگی کریم اهل بیت بودن امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) بسیار اهل بخشش و سخاوت بودند؛ البته همه اولیا خداوند این ویژگی را داشتند اما ایشان دو بار در کل عمرشان تمام اموال خود را نصف کردند و نصف آن را بین مستمندان تقسیم نمودند.

وی درباره دیگر فضائل برجسته امام حسن مجتبی (ع) یادآور شد: امام حسن (ع) یک شخص عابد به تمام معنا بودند و ۲۵ مرتبه از مدینه به مکه برای انجام حج با پای پیاده رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی درباره ویژگی مهمان نوازی امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: افرادی که بر سر سفره احسان امام حسن (ع) می‌نشستند با دین کرم و بخشش این بزرگوار دینشان منقلب می‌شد.

وی درباره صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه اظهار کرد: ایشان مجبور شدند برای حفظ دین اسلام با معاویه صلح را بپذیرند و امام حسن (ع) فرمودند: اگر من صلح نمی‌کردم یک امر عظیمی حادث می‌شد و از آبرو خودشان مایه گذاشتند تا معاویه به آرزو خودش برسد و مقابل حمله حاکم روم شرقی بایستد.
.
امام جمعه موقت شهرکرد درباره ویژگی‌های امام حسن (ع) که باید در جامعه برای مسلمانان الگو شود گفت: عبادت، سخاوت و کرامت باید در جامعه الگو باشد.

وی اذعان داشت: مسلمانان باید به خاطر دین اسلام همچون امام حسن (ع) فداکاری کنند به خصوص در مسائل سیاسی و حزبی بسیار حائز اهمیت است؛ ما برای رسیدن به امیال خود باید از رقابتی که باعث صدمه به اسلام شود بپرهیزیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی یادآور شد: احسان به دیگران را نیز همچون امام حسن (ع) باید در زندگی خود الگو قرار دهیم.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۳۴:۱۸

27 Mar 2024