۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۵۷۰۳۵
فرمانده انتظامی لردگان خبر داد:

کشف کلاهبرداری اينترنتی ۳۰۰ میلیارد ریالی در لردگان

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از شناسايی متهم برداشت غيرمجاز به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از حساب بانکی يک شهروند در اين شهرستان خبر داد.
کشف کلاهبرداری اينترنتی ۳۰۰ میلیارد ریالی در لردگان
امیر انتظامی‌نيا در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، ا‌ظهار کرد: فردی با در دست داشتن يک برگ مرجوعه قضائی، به پليس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ ۳۰۰ میلیارد ريال از حسابش بدون اطلاع وی به‌صورت اينترنتی برداشت شده است که بلافاصله پیگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پليس فتا با اقدام سريع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غيرمجاز را شناسايی و با دستور مقام قضایی، پرونده جهت دستگيری متهم به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی يک سايت جعلی و ارسال لينک آن از طريق شبکه‌های اجتماعی و پيام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدايت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

انتظامی‌نیادر ادامه به شهروندان توصيه کرد؛ اين اپليکيشن‌ها شيوه‌ای برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضايی مجازی می‌باشد و به هيچ عنوان نبايد آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اينترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتريان است.

 فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در پايان از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده چنين اپليکيشن‌هايی در فضای مجازی جهت شناسايی و دستگيری طراحان آن، موارد را از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در‌ ميان بگذارند.
 
انتهای پیام/ 630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۴۶:۰۵

25 Mar 2024