۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۵۷۰۳۳
بررسی فوتبال و فوتسال بانوان؛

مرگ دلخراش فوتبالیست جوان و حسرتی که برای صعود به المپیک ماند

فوتبال و فوتسال بانوان ایران در سال گذشته فراز و فرود زیادی داشت که مهمترین آن از دست دادن سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که مرگ یک جوان این تلخی را صد چندان کرد.
مرگ دلخراش فوتبالیست جوان و حسرتی که برای صعود به المپیک ماند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»‌، به نقل از  مهر، اواخر سال ۱۴۰۲ فوت ملیکا محمدی هافبک تیم ملی فوتبال زنان و باشگاه خاتون بم، در سانحه رانندگی کام اهالی ورزش و به ویژه بانوان فوتبالیست را تلخ کرد. محمدی بامداد سوم دی‌ماه درحالی در سانحه رانندگی جان باخت که دو نفر از هم‌تیمی‌هایش به نام‌های بهناز طاهرخانی و زهرا خواجویی نیز راهی بیمارستان شدند.

تغییر مسیر مربی سرشناس فوتسال
نیلوفراردلان در حالی به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان معرفی شد که بیشتر دوران ورزشی خود را به عنوان مربی در فوتسال گذرانده است. او در دو سال گذشته همراه تیم فوتسال زنان پیکان قهرمان لیگ فوتسال شد ولی با این حال در سالی که گذشت تصمیم به تغییر مسیر گرفت. اردلان با اینکه در فوتسال سوابق درخشانی داشت راهی تیم سپاهان شد تا این بار در قامت یک مربی فوتبال خودش را به چالش بکشد.

مرگ دلخراش فوتبالیست جوان و حسرتی که برای صعود به المپیک ماند

خاتون بم نماینده فوتبال زنان ایران در آسیا

تیم فوتبال خاتون بم پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان موفق شد سهمیه حضور در چهارمین دوره مسابقات جام باشگاه زنان آسیا را به دست بیاورد. نماینده فوتبال ایران در گروه «ب» این دوره از مسابقات با تیم‌های سیدنی استرالیا، هیوندای استیل کره جنوبی و نسف قارشی ازبکستان هم‌گروه بود که مقابل استرالیا با نتیجه سه بر صفر و برابر کره‌جنوبی با حساب دو بر یک شکست خورد. در آخرین مسابقه هم مقابل ازبکستان به تساوی دو بر دو رسید هر چند شرکت در این رقابت‌ها برای دختران فوتبالیست کشورمان دستاورد خاصی نداشت ولی با این حال شرکت در این رویداد آسیایی برای آنها تجربه مناسبی بود.

منظمی رفتنی شد

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال درحالی برگزار شد که یکی از مهمترین دستور جلسه آن انتخاب نایب رئیس زنان بود. مریم منظمی اسفند ۱۴۰۱ به عنوان سرپرست نایب رئیسی فعالیت خود را در فدراسیون فوتبال آغاز کرد و امیدوار بود در روزهای پایانی سال بتواند رأی مثبت اعضای مجمع را بگیرد. اما عملکرد ضعیف او در یک سال گذشته باعث شد اعضای مجمع به او رأی منفی بدهند.

مرگ دلخراش فوتبالیست جوان و حسرتی که برای صعود به المپیک ماند

سومین قهرمانی زنان ایران در جام کافا
تیم ملی فوتسال زنان ایران برای سومین بار موفق شد در تورنمنت کافا عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. سومین دوره مسابقات فوتسال زنان در تورنمنت کافا، بهمن ماه به میزبانی تاجیکستان و با حضور پنج تیم ایران، ازبسکتان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان درحالی برگزار شد که تیم ملی کشورمان موفق شد با کسب چهار پیروزی متوالی و ۳۴ گل زده قاطعانه عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

برد بزرگ دختران فوتبال در انتخابی المپیک

تیم ملی فوتبال زنان ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس درحالی به میدان رفت که ملی پوشان کشورمان پس از کسب دو برد ارزشمند مقابل میانمار به مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک صعود کردند. زنان فوتبالیست ایران اما در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک با تیم‌های استرالیا، چین تایپه و فیلیپین همگروه بودند که در نهایت شاگردان مریم آزمون با قبول سه شکست مقابل استرالیا و فیلیپین از رسیدن به پاریس جام ماندند.

مرگ دلخراش فوتبالیست جوان و حسرتی که برای صعود به المپیک ماند

سقوط دو پله‌ای تیم ملی بانوان در اولین رنکینگ فیفا

تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین رنکینگ فیفا در سال ۲۰۲۴ سقوط دو پله‌ای را تجربه کرد. تیم ملی فوتبال زنان کشورمان با دو پله سقوط در جایگاه شصت‌ویکم جهان قرار گرفت. در فیفادی اخیر، زنان فوتبال ایران هیچ مسابقه دوستانه‌ای را برگزار نکردند که همین مسئله باعث شد تا در رنکینگ فیفا، این تیم شاهد دو پله نزول باشد.

انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۴۲:۵۷

24 Mar 2024