۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۵۶۹۵۹
خطیب نماز جمعه لردگان:

حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید باید حفظ شود

خطیب نماز جمعه لردگان گفت: توصیه به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تقارن با ایام عید پوشش عمومی شهر، تذکر و امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حدود شهری الزامی است.
حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید باید حفظ شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز» ، حجت الاسلام و المسلمین یدالله رحمانی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال، ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان در موضوع مهدویت و قرآن گفت: بنا به نظر محققان در علوم قرآنی و بر اساس روایاتی که از ناحیه ائمه معصومین صلوات الله علیهم رسیده است، ۷۲ آیه قرآن درباره امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا الفدا نازل شده است.
 
وی افزود: این آیات قرآن در موضوع مهدویت و مباحث مرتبط با مهدویت مانند، ظهور، قیام غیبت و حکومت حضرت مهدی اشاره شده است، مبنی تفسیر و تامل این آیات از قرآن مجید به روایاتی که از اهل بیت علیه السلام وارد شده است استثنا شده است.
 
خطیب نماز جمع لردگان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن فرا رسیدن نوروز و تبریک سال نو گفت: در حدیثی از امام صادق علیه السلام خطاب به یکی از یارانش که درباره نوروز سوال امام مواردی را  در عظمت نوروز می‌فرماید از جمله
(ما مِن يَومِ نَيروزٍ إلاّ و نَحنُ نَتَوقَّعُ فِيهِ الفَرَجَ لأِنَّهُ مِن أيّامِنا و أيّامِ شِيعَتِنا ؛ (حديث) امام صادق عليه السلام: هيچ نوروزى نيست مگر آن كه ما در آن روز منتظر فرج ظهور قائم آل محمّد صلي الله عليه و آله هستيم، چرا كه نوروز از روزهاى ما و شيعيان ما است.
 
وی اظهار داشت:  امروز در خدمت نماینده منتخب شما مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم که قصد دارنداز  مردم عزیز شهرستان در محضر شما نمازگزاران عزیز تقدیر نمایند ما برای ایشان دعا می‌کنیم و در خدمت و حمایت از ایشان هستیم تا ان‌شالله بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
 
حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: انشاالله در صورت توفیق الهی و اگر در خدمتتان بودیم در پایان کار مجلس یازدهم در جمع شما نمازگزاران از خدمات نماینده فعلی مان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر حاج حسین بامیری از طرف مردم قدرشناس شهرستان قددانی خواهیم نمود و سایر کاندیدها و اعضای ستاده‌هایشان نیز به نحو شایسته باید قدردانی کنیم همه ایثار کردن و عظمت و آقای خود را نشان دادند.
 
رحمانی در پایان گفت: توصیه به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تقارن با ایام عید پوشش عمومی شهر، تذکر و امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حدود شهری و پوشش رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و کنترل پارک‌ها و اقامتگاه توسط مسئولین هر قسمت مورد تاکید است و باید رعایت شود.
 
انتهای پیام / 630ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۳:۴۷

18 Mar 2024