۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۵۶۹۱۵
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری ممنوع است

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری و گیاهی را در ایام پایانی سال و عید نوروز ممنوع است.
فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری ممنوع است
سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت‌طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک‌پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی افزود: این امر خلاف قوانین و مقررات محیط‌زیست است و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی نیز از آن‌ها اخذ می‌شود.

یوسف‌پور عنوان کرد: همچنین خرید و فروش حیات‌وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست تخلف محسوب می‌شود و در مراجع قضائی قابل پیگیری است و با متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی در اماکن عمومی و یا بازار کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌همین منظور گشت‌های ویژه یگان حفاظت محیط‌زیست برای کنترل این قبیل فعالیت‌های غیرمجاز در استان و شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در پایان تصریح کرد: از عموم مردم استان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش جانوران وحشی مانند مارآبی، سمندر و لاک پشت مراتب را برای پیگیری و برخورد با متخلفان از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ یگان حفاظت گزارش کنند.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۰۴:۳۱

13 Mar 2024