۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۶۸۹۹
شهید چراغعلی کوهگرد:

امیدوارم با نثار خون فرزندت، رضای خدا را جلب کنی

ای پدر زحمتکش و رنجدیده‌ام که براثر زحمات طاقت‌فرسای رژیم طاغوت کمرت خم و موهایت سفید شده است، امیدوارم از این فرزند کوچک خود در زندگی دلگیر نشده باشی و با نثار کردن خون فرزندت رضای خدا را جلب کنی و کامیاب باشی.
امیدوارم با نثار خون فرزندت، رضای خدا را جلب کنی
به گزارش «جهانبین نیوز»، شهید چراغعلی کوهگرد چهارم فروردین ۱۳۴۶، در شهرستان سمیرم به دنیا آمد. دانش‌آموز سال اول هنرستان شهید شبانیان بروجن در رشته اتومکانیک بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم تیر ۱۳۶۱، با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن قرار دارد. شهید چراغعلی کوهگرد از شهدای دوران دفاع مقدس است که در منطقه شلمچه به شهادت رسید. او در وصیت‌نامه‌اش خطاب به پدر و مادرش می‌نگارد:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی اَحَبَّنی وَ مَن اَحَبَّنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ وَ مَن عَشَقَتَهُ قَتَلتَهُ وَ مَن قَتَلتَهُ فَعَلی دِیَتَهُ وَ مَن عَلی دِیَتَهُ فَاِنّا دِیَتُهُ.

آن‌کس که مرا طلب کند می‌یابد، آن‌کس که مرا یافت می‌شناسد، آن‌کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد، آن‌کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم، آن‌کس که به او عشق ورزیدم کشته‌ام می‌شود و آن‌کس که کشته‌ام شود خون‌بهایش بر من واجب است و آن‌کس که خون‌بهایش بر من واجب است پس من خودم خون‌بهایش هستم.

تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول‌الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست؛ و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم. (امام خمینی)

با درود و سلام بر مهدی موعود و بر نایب او رهبر امت حزب‌الله، چند کلامی با این امت عزیز و قهرمان ایران دارم.

برادران عزیزم، ای هم‌وطنان، روزی که آزادگی در جهان معنی گرفت معلم آزادگان، حسین (ع) بود، حسینی که از اسلام درس آزادگی آموخته بود و امروز که آزادگی در قرن بیستم زنده شد معلم آزادگان روح‌الله است.

خداوندا شکر به درگاهت که به من ایمانی دادی تا بتوانم حق را از باطل بشناسم و حق این است که نسبت به امام عشق می‌ورزم و با دیدن امام حالتی به من دست می‌دهد که همچون، یعقوب یوسفش را ببیند.

شهادت تنها و یگانه آرزوی من است
بارالها! شهادت را که تنها و یگانه آرزوی من است قبل از شهادت امامم برسان که من شهادت امام را تحمل نتوانم کرد.

ای امت حزب‌الله نگذارید امام را نشناخته از دست بدهیم، به هوش و به گوش باشید که ما بهشتی را نشناخته از دست دادیم، مطهری این استاد گران‌قدر و این اندوخته آینده انقلاب را که از ما گرفتند، نگذارید که این جنایتکاران دست به جنایت بزنند که این ضایعه‌ها جبران ناشدنی است.

هیچ‌گاه امام را تنها نگذارید
اما سخنی با شما جوانان حزب‌الله، هیچ‌گاه امام را تنها نگذارید؛ امروز مملکت ما احتیاج به شما عزیزان دارد، ای عزیزان ما می‌رویم ولی خاطره‌های ما باقی می‌ماند، همان‌طور که بهشتی مظلوم فرمود: «ما راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند»

برادران از یادتان نرود که این انقلاب و مسئله جنگ را فراموش کنید و دل آن پیر زنی که با فرستادن یک تخم‌مرغ به جبهه‌ها می‌خواهد که به این انقلاب کمکی کرده باشد؛ هیچ‌وقت نگذارید شکسته شود، همیشه در مجالس شرکت کنید در نماز جمعه‌ها و غیره.

امیدوارم با نثار خون فرزندت، رضای خدا را جلب کنی
و اما سخنی به‌عنوان سخنان آخر من به پدر و مادرم؛ ای پدر زحمتکش و رنجدیده‌ام که براثر زحمات طاقت‌فرسای رژیم طاغوت کمرت خم و موهایت سفید شده است، ای پدر زحمتکش و رنجدیده‌ام که براثر زحمات طاقت‌فرسای رژیم طاغوت کمرت خم و موهایت سفید شده است، امیدوارم از این فرزند کوچک خود در زندگی دلگیر نشده باشی و با نثار کردن خون فرزندت رضای خدا را جلب کنی و کامیاب باشی.

سلام بر توای مادر که چون فاطمه (س) پاک‌زیستی
و تو مادر داغ‌دیده‌ام، سلام بر تو می‌گویم که چون فاطمه در زندگی پاک بوده و پاک‌زیستی و از شما انتظار دارم که با راضی بودن از شیر دادنم مرا خشنود سازید و زینب گونه پیام مرا به روستائیان خارج از فرهنگ اسلامی برسانید.

 آرزوی دیدار امام زمانم رادارم 
ای‌کاش خداوند عمر من و همه عاشقانش را می‌گرفت و به عمر رهبر عزیزمان می‌افزود، چقدر دلم می‌خواهد آن لحظه‌ای که در خون خود غلطان هستم و در آن‌وقتی که از درد به خود می‌پیچم امام زمان را ببینم و بعد بمیرم و آرزوی دیدار سرورم، فرمانده‌ام، روحم، جانم و خلاصه همه امیدم بردلم نماند.

پرچم درخشان اسلام را بر بلند‌ترین نقطه جهان برافرازیم
 پدرومادر عزیزم این را بدانید که ما برای خاک نمی‌جنگیم، چون اسلام برای خاک نمی‌جنگد. ما می‌جنگیم تا به یاری خداوند متعال هرچه زودتر پرچم درخشان و خونین اسلام را بر بلند‌ترین نقطه جهان برافرازیم، به امید آن روز، اگر خداوند عنایتی فرماید و ما را به آن آرزویی که داریم به درجه‌ شهادت‌ برساند.

بر سر قبرم دعای وحدت بخوانید
در موقع دفن من بر سر قبرم دعای وحدت بخوانید و هرگز به من ناکام نگویید، چون من این راه را، راه اسلام و جاودانگی در بهشت بودن می‌دانم و چون این هدف را انتخاب کردم راه انبیاست، راه‌ شهیدان و صالحان خداوند تبارک‌وتعالی است، راه امامان.

مواظب باشید شیطان در شما رخنه نکند
در آخر وصیت‌نامه‌ام از شما انتظار دارم که همیشه امام را دعا کنید و در دعاهای کمیل شرکت کنید و از نمازهای خود غافل نشوید و یک پیام هم به دوستانم که مواظب باشید شیطان در شما رخنه نکند و کاری کنید که خداوند از شما راضی و شمارا در عذاب خود قرار ندهد.

لازمه یک انقلاب، شهادت و مهیا بودن برای شهادت است «امام خمینی»

والسلام
چراغعلی کوهگرد ۱۳۶۱/۰۴/۱۹
 


انتهای پیام/1030ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۰۰:۰۷:۲۱

11 Mar 2024