۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۵۶۶۸۲
در چهارمحال و بختیاری؛

14 طرح کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی افتتاح شد

جانشین فرماندهی بسیج دانشجویی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: در راستای تدابیر و فرمان‌ها مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی، بحمدالله گروه اقتصاد مقاومتی ذیل بنیاد تفاوت بسیج فعالیت خودش را قریب به مدت یک سال و نیم پیش از دی‌ماه ۱۴۰۱، با فعال کردن چهار شرکت برجسته و مهم شروع کرده است.
14 طرح کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، علی افضلی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در حاشیه آئین افتتاحیه ۱۴ طرح اجرایی گروه اقتصاد مردمی و بهره‌برداری از ۱۱ هکتار اراضی کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری که باهدف افزایش بهره‌وری است، اظهار کرد: در راستای تدابیر و فرمان‌ها مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی، بحمدالله گروه اقتصاد مقاومتی ذیل بنیاد تفاوت بسیج فعالیت خودش را قریب به مدت یک سال و نیم پیش از دی‌ماه ۱۴۰۱، با فعال کردن چهار شرکت برجسته و مهم شروع کرده است.

وی، با اشاره به اجرای طرحی با عنوان «از مردم، برای مردم»، افزود: حدود ۱۰ مؤسسه و شرکت مختلف در استان چهارمحال و بختیاری این فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند؛ که مهم‌ترین آن‌ها شرکت‌های رشد پایدار ایرانیان، شرکت کرانه نیلگون افق، شرکت یاس نوین پارسه و شرکت بین‌المللی نصر می‌باشند.

افضلی ادامه داد: این شرکت‌ها در راستای اقدامات بهره‌برداری و افزایش بهره‌وری در زمینه‌های زارعت، باغبانی، دام‌پروری و رفع گلوگاه‌های موجود، تشویق و ترغیب مردم برای حضور در این عرصه‌ها باهدف اعتماد به مردم و به‌کارگیری مردم تحت عنوان طرحی بانام "از مردم، برای مردم" فعالیت می‌کنند.

سردار افضلی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها و مؤسسات در زمینه آموزش مردم، ارائه مشاوره توسط کارشناسان در راستای افزایش بهره‌وری کمک می‌کنند.

رامین طباطبایی قائم‌مقام شرکت کرانه نیلگون افق نیز در حاشیه این جلسه گفت: گروه اقتصاد مردمی ذیل بنیاد تعاون بسیج باهدف رفع گلوگاهی و افزایش بهره‌وری و پایدارسازی مشاغل در حوزه‌های کشاورزی، زراعی، باغی، دامی و شیلات از سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری منطقه وردنجان مزرعه ۱۱ هکتاری فعالیت خودش را شروع کرده برای اینکه در این مزرعه الگوسازی شود و درنهایت بتوانیم این الگوها رابین کشاورزان منطقه انتشار دهیم.

طباطبایی ادامه داد: هر کشاورز می‌تواند با مراجعه به پایگاه اینترنتی گروه اقتصاد مردمی (www.kikparseh.com) با توجه به امکاناتی که خودش دارد، نیازهایی که برای بهتر شدن مشاغل خودشان و بهتر شدن بهره‌وری زمین زراعی خویش شناسایی کنند و از کارشناسان شرکت، برای بازدید از زمین معرفی‌شده درخواست کنند تا برای رفع نیازهای آن‌ها اقدام شود.

گفتنی است؛ در این روز بافرمان سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، ۱۴ طرح در استان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

شایان‌ذکر است؛ راه‌اندازی مزارع الگو باهدف افزایش بهره‌وری، ارائه عملی مدل‌های مشارکت در سرمایه‌گذاری برای توسعه مزارع نمونه و مجهز به سیستم‌های انتقال و توزیع آب، ارائه مدل فعال‌سازی چندین هزار هکتار از اراضی مردمی واقع در نقاط محروم و دور از دسترس استان از اهداف اجرای این طرح می‌باشد که با افتتاح کاشت در ۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری شروع‌شده است.

انتهای خبر/۱۰۳۰ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۴:۲۱

19 Feb 2024