۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۵۶۶۷۹
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

همکاری افتخاری 2 هزار نیروی تخصصی با ستاد عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: در همه شهرستان‌های استان دفاتر ستاد عتبات عالیات راه‌اندازی شده است و بیش از 2 هزار نفر به‌صورت افتخاری با ستاد همکاری دارند.
همکاری افتخاری 2 هزار نیروی تخصصی با ستاد عتبات عالیات
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، علی کیانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک تشکل مردم‌نهاد است که مأموریت‌هایی برای آن تعریف شده است و مأموریت آن از بازسازی حرم امام علی (ع) آغاز شد.

وی تصریح کرد: توسعه حرم‌های مقدس، اسکان و تغذیه اربعین و اعزام نیروهای متخصص جهت بازسازی سه مأموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ساماندهی نیروهای متخصص، متمرکز شدن کارهای عمرانی و بازسازی عتبات، نذورات مردمی و…، افزایش بهره‌وری، استفاده حداکثری از ظرفیت محبان اهل بیت (ع) و… از دیگر وظایف این ستاد است.

کیانی اضافه کرد: در همه شهرستان‌های استان دفاتر ستاد عتبات عالیات راه‌اندازی شده است و بیش از ۲ هزار نفر به‌صورت افتخاری با ستاد همکاری دارند.

وی از گسترش ساختار ستاد خبر داد و افزود: فرهنگ‌سازی و ایجاد مجموعه‌های فرهنگی به جهت توسعه حرم‌های عتبات سیاست این ستاد است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: صحن حضرت زهرا (س) ۲۴۰ هزار متر وسعت دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان اسلام مطرح است، همچنین صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) در فاز توسعه‌ای حرم امام حسین (ع) است و با تکمیل آن صحن حرم ۶ برابر می‌شود.

کیانی ادامه داد: در زمینه تولید فرش نیز به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول را در کشور داریم و ۷۰ کارگاه با بیش از یک هزار بانوی هنرمند در حال بافت فرش هستند که این فرش‌ها به فروش رسیده و برای خرید مصالح ساختمانی هزینه می‌شود.

وی بیان داشت: شجره طوبی، سند افتخار، طرح برکت و… از دیگر طرح‌های این ستاد است و طرح کاشی حرم از به‌روزترین طرح‌ها است که در آن ۱۶۸ هزار متر کاشی‌کار صحن حرم عقیله بنی‌هاشم (ع) آغاز شد و پشت کاشی خریداری شده اسم فرد حک می‌شود، در همین راستا این استان ۵ هزار کاشی به ارزش یک میلیارد تومان هدف‌گزاری شده که ۴۰۰ میلیون تومان تا این لحظه جمع‌آوری شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث اربعین ۲۳ موکب سازماندهی شد که در شلمچه، نجف و کربلا مستقر شدند و سه مورد آن مختص بانوان و سه موکب دیگر مربوط به بحث‌های بهداشتی و درمانی هستند و روزانه تقریباً ۱۰ هزار نفر به‌صورت روزانه خدمت دریافت کردند.

کیانی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر نیروی افتخاری طی این مدت به عتبات عالیات اعزام شدند و یک ماه در عراق حضور دارند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۲۱:۲۸

18 Feb 2024