۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۵۶۶۲۵
یادداشت؛

مجلس قوی و کارآمد با حضور پُرشور مردم و انتخاب اصلح رقم می‌خورد

مشارکت قوی و منسجم در انتخابات موجب تشکیل یک مجلس کارآمد و ایجاد اقتدار و کسب وجهه ملی و بین‌المللی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
مجلس قوی و کارآمد با حضور پُرشور مردم و انتخاب اصلح رقم می‌خورد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، احمد کاظمی کارشناس علوم سیاسی در یادداشتی نوشت: نقش مردم به عنوان یکی از ارکان تعیین کننده و تأثیرگذار در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به عنوان یک متغیر مستقل، تأثیر فزاینده ای بر مشروعیت، مردم داری، ولایتمداری و رقابت سیاسی در سطح جامعه به وجود خواهد آورد و موجبات اعتماد نظام بین‌الملل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش فراهم می‌کند.

آنچه مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب می‌کند؛ ایجاد انسجام ملی، پیروی از منویات مقا‌م معظم رهبری‌، حمایت از نظام جمهوری اسلامی، احساس تکلیف در برابر نسل آینده و ایجاد یک مجلس مقتدر و کارآمد است.

مشارکت فعال و سازنده در انتخابات، به طور بنیادین و ریشه‌ای به اعتماد متقابل بین نظام و مردم تبدیل خواهد شد. در واقع مردم پشت نظام و مسؤولان خواهند ایستاد.
و درجهت دیگر حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، باید مسابقه‌ای برای خدمت به مردم باشد نه صرفاً جهت کسب قدرت باشد.

مجلس برگرفته از رأی مردم، باید خود را در مقابل مردم مسؤول دانسته و برای رفع مشکلات جامعه تلاش و به اهداف شعاری وعده داده شده در تبلیغات انتخاباتی جامه عمل بپوشاند.

بی‌تردید مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات و حرکت کشور به سمت پیشرفت مطلوب نقش مهمی دارد و مطابق با قانون اساسی به جهت جامع‌الاطراف بودن در همه زمینه‌ها فرصت دارد تا با اجرای اصول آن در راستای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی گام‌های مؤثری بردارد.

جمهوریت و اسلامیت به انتخابات وابسته است و مردم سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور از طریق انتخابات انجام می‌شود.

شایان توجه است با آگاهی به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه سال جاری، حضور مردم از طیف‌های مختلف سیاسی باعث نشاط و ترغیب به شرکت در انتخابات می‌شود.

همچنین وجود احزاب و گروه‌های سیاسی در صحنه انتخابات علاوه بر وجود آرا متفاوت در مجلس که گاه با استدلال و منطق موجب تصویب قوانین می‌شود، به بهبود اوضاع جامعه کمک مؤثری می‌کند.

انتخاب اصلح به عنوان یک تکلیف فراموش نشدنی است.

مردم ضمن شرکت پرشور در انتخابات و ترغیب به مشارکت دیگران، باید به کسب اطلاعات دقیق در مورد کاندیداها بپردازند، تا نمایندگان اصلح به مجلس راه یافته و موجب تحولات عمیق، گسترده و اثرگذار در جامعه باشند. عمل گرایی در تحقق بخشیدن به شعارهای انتخاباتی، شناخت نسبت به پیشینه و صبغه سیاسی و اجتماعی کاندید، مردم داری و صداقت در گفتار، از جمله شاخص‌های متمایز کننده یک کاندید از کاندید رقیب است که انتخاب مردم را برای تشخیص فرد مورد نظر راحت تر خواهد کرد.

در پایان این یادداشت به عرض خوانندگان عزیز و گرانقدر می‌رسانم که انتخابات ملی در ایران اسلامی به عنوان یک عامل مستقل و کلیدی، نقش بی‌نظیری در واکسینه نمودن اعتماد ملی به نظام اسلامی و کمک به کارآمد سازی و مشروعیت ملی در داخل و در سطح منطقه و روابط بین‌الملل خواهد کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۵۹:۱۶

23 Apr 2024