۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۶۶۰۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بستر مشارکت در انتخابات آماده شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بستر مشارکت در انتخابات آماده شده است، در حوزه رقابت با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان بالغ بر ۱۵ هزار کاندید برای ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌ و رقابت می‌کنند.
بستر مشارکت در انتخابات آماده شده است
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، صولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به اینکه حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را تبریک عرض می‌کنم، اظهار کرد: بنده به نمایندگی از هیات دولت سلام ریاست جمهوری را به مردم چهارمحال و بختیاری می‌رسانم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شهدا در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم از جان خود گذشتند تا امنیت بی‌مثال سرزمینمان برای همیشه بر تارک تاریخ بدرخشد.
وی با بیان اینکه بعثت نبی مکرم اسلام هدیه خداوند بر عالم بشریت است، خاطرنشان کرد: این بعثت هدایتگر انسان از ظلمت به نور است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه دعوت از مرجعی عظیم‌الشان، عالمی برجسته و عبد صالح خدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: این اجابت از سوی امت اسلامی در تداوم پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود و شرایط نجات بشریت از ظلم را فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، عنوان کرد: ۲۲ بهمن نماد انسجام ملی و خواست یک ملت در برابر جهانیان است که از شرق تا غرب پشتیبان نظام شاهنشاهی بود، اما به برکت حضور امام خمینی(ره) بساط بی‌عدالتی در کشور برچیده شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی اثرگذار در سطح نظام بین‌المللی بود، افزود: انقلاب اسلامی در چهارچوب تفکر عدالت اجتماعی شکل گرفت، باید گفت انقلاب اسلامی نه با تفکر مارکسیستی و نه لیبرالیستی شکل نگرفته است.

مرتضوی بیان کرد: بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره) در ۲۰ بهمن موجب پیروزی زودهنگام انقلاب اسلامی و تسریع در سقوط دولت شاپور بختیار بی‌لیاقت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گواه شعار استقلال و آزادی پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سهمیم بودن مردم در تعیین سرنوشتشان است، گفت: در این چند دهه شاهد افزایش نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال، افزایش پوشش تحصیلات تکمیلی، توسعه خدمات بهداشتی و درمان حتی در دورترین مناطق کشور، افزایش توان دفاعی، صنعت غذایی و ... از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: صادرات افتخارات جمهوری اسلامی در صنایع سنگین، فراسنگین و علوم و .... به سایر کشورها از افتخارات پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: تکمیل افتخارآفرینی ملت ایران در روز ۱۱ اسفندماه سال‌جاری و حضور پرشور در انتخابات است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه انتخابات نماد و مظهر جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است، توضیح داد: بستر مشارکت در انتخابات آماده شده است، در حوزه رقابت با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان بالغ بر ۱۵ هزار  کاندید برای ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند، در واقع برای هر صندلی ۵۰ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند، همچنین در چهارمحال و بختیاری ۱۳۵ نفر برای چهار کرسی مجلس تایید صلاحیت شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه راهبرد مقام معظم رهبری صحت در برگزاری انتخابات است، گفت: اولویت دولت سیزدهم به‌عنوان مجری برگزاری انتخابات تا پای جان در حوزه سلامت و صحت انتخابات ایستاده است.

وی در پایان تاکید کرد: صحت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار رکن مدنظر مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۴۲:۵۰

11 Feb 2024