۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۵۶۵۸۴
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن به اقتدار کشور کمک می‌کند

مردم در 22 بهمن خواهند آمد و حضور آنها بازتاب جهانی خواهد داشت و این قطعاً به پیشرفت و اقتدار کشور بسیار کمک خواهد کرد.
حضور در راهپیمایی 22 بهمن به اقتدار کشور کمک می‌کند
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، ائمه جمعه این هفته در شهرکرد، فارسان، لردگان و اردل به مسئله انتخابات وح راهپیمایی و اهمیت برپایی و حضور مردم در این صحنه‌ها اشاره داشتند.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: درست که امروز به مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ایم ولی انقلاب یک انقلاب نبوی و فرهنگی است که باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبر را فرستاد و فرمود که ما پیامبر را فرستادیم و به دنبال آن تزکیه علم و دانش را قرار داده‌ایم گفت: عموم بخشی به جامعه در علم و فرهنگ ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطر نشان کرد: جامعه انسانی آگاه، دارای دانش و بینش الهی است و انقلاب نیز به دنبال آن شکل گرفته است.

باید به مسائل و خواسته‌های مردم توجه شود

وی با اذعان بر اینکه امروز مردم ما دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند گفت: حق مطلب را نتوانسته‌ایم به درستی ادا کنیم و در اقتصاد کم آورده‌ایم باید به مسائل و خواسته‌های مردم توجه و در جهت رفع آن تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اذعان داشت: انقلاب یک مقوله تمام عیار فرهنگی است، لذا به اعجازهای آن باید توجه کرد و بعضی از این اعجازها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم این سرزمین اجازه ندادند که انقلاب بی رهرو بماند گفت: مجلسیان از روی تخت بیمارستان در صندلی مجلس نشستند تا از اکثریت نیافتند و همه اینها نصرت الهی و عزتی است که خداوند به ما داده است.

امام جمعه شهرکرد همچنین به مسئله ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: عنایت پروردگار بر این بود که سکان دار ایران اسلامی فردی بصیر و مؤمن به خودش باشد.

بعد از انقلاب اسلامی خودباوری به مردم ایران تزریق شد

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی به شدت گرفتار خود تحقیری بودیم گفت: برپایی انقلاب و کمک امام راحل موجب شد خودباوری به مردم ما تزریق شود تا امروز بتوانیم سرلوحه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گیریم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی اذعان داشت: امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و ما نیز بارها از مسئولین خواسته‌ایم که این مشکلات را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند و تلاش دولت نیز بر آن است که به داد مسئله اقتصاد برسند و سفرهای مردم را پررنگ کنند.

حجت الاسلام نکونام یادآور شد: کشور ما در مسئله علم و دانش در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد روزی دشمن در تلاش بود که ما هیچ پیشرفتی نداشته باشیم ولی امروز در همه عرصه‌ها در اوج قرار گرفته و به نقطه بالایی دست پیدا کرده‌ایم.
وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: روز ۲۲ بهمن ماه روز بسیار مهم و سرنوشت سازی است که همه ما باید در راهپیمایی این روز حضور پررنگی داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد به روز چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تقویم روز ۲۰ بهمن ماه را به نام روز چهارمحال و بختیاری خوانده‌اند و البته این روز، روز تجدید میثاق بختیاری‌ها با حضرت امام راحل نیز بوده است.

حجت الاسلام نکونام بیان داشت: روز چهارمحال و بختیاری با هدف هم دلی و حدت بین مردم استان شکل گرفته و همچنین به خاطر توجه به ظرفیت‌های استان می‌باشد که اینها را باید بشناسیم و تقویت کنیم تا استان را در مسیر رشد نیز قرار دهیم.

وی اذعان داشت: مسئولین کشوری گاهی این استان را با استان دیگر اشتباه گرفته و این یک ضعف است و ما باید بتوانیم آن را به کشور و حتی خارج از کشور بشناسانیم.
حجت الاسلام نکونام همچنین به اعیاد شعبانیه، مسئله غزه و فلسطین و انتخابات نیز اشاره‌ای داشت.

بختیاری‌ها سهیم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

امام جمعه لردگان گفت: امروز ۲۰ بهمن، روز استان چهارمحال و بختیاری، حماسه بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام (ره) در سال ۵۷ است و ضرورت تشریع و تبیین این رخداد ارزشمند و افتخارآمیز برای مردم استان است.

حجت الاسلام یدالله رحمانی خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به تاریخ سازی بختیاری‌ها گفت: امروز ۲۰ بهمن، روز استان چهارمحال و بختیاری، حماسه بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام (ره) در سال ۵۷ است و ضرورت تشریع و تبیین این رخداد ارزشمند و افتخارآمیز برای مردم استان و تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان به خاطر پیگیری و اعلان مقام معظم رهبری روحی له الفداء و ثبت این روز

وی با بیان صحبت‌های مقام معظم رهبری در این رابطه افزود: حضرت آقا فرمودند: (نکته‌ای که آقای نکونام می‌گوید خیلی مهم است، ممکن است، مردم شیراز، مردم مشهد، مردم تبریز هم بیایند از بختیار ابراز بیزاری بکنند اما خیلی فرق می‌کند که مردم بختیاری از یک فرد سیاسی شاخص بختیاری که در مقابل انقلاب و در مقابل امام قرار گرفته ابراز بیزاری کنند، این نکته مهم است. اینکه مردم توقع دارند که آن روز شاخصی باشد، درست است، این واقعاً جا دارد، چون در بین عشایر، این وابستگی‌ها و پیوندهای عشایری، چیز کوچکی نیست، چیز خیلی مهمی است.

رحمانی ادامه داد: این‌ها همان کسانی هستند که در قضیه مشروطه، بلند شدند از شهرکرد آن وقت دهکرد، امدند اصفهان و اصفهان را گرفتند و آمدند تهران و کارهای بزرگی را انجام دادند. بیشتر با پیوندهای محلی این کار را می‌کردند، یعنی تأثیرات قبایلی و عشایری بر روی مردم وجود داشت که حرکت می‌کردند و می‌آمدند. اما همین پیوندها در آنجایی که پای دین در میان است، پای انقلاب در میان است، پای امام در میان است، به کلی کمرنگ می‌شود و بی‌خاصیت می‌شود و از بین می‌رود، این خیلی چیز مهمی است.

خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: روز یکشنبه ۲۲ بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی و حلول ماه شعبان است و بر همگان واجب است با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

رحمانی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده گفت: سه‌شنبه روز ولادت امام حسین علیه السلام ۳ شعبان سال ۴ ه‌ق، روز پاسدار و همچنین چهارشنبه روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) سال ۴ شعبان ۲۶ ه‌ق، روز جانباز و پنجشنبه روز ولادت امام سجاد (ع) ۵ شعبان سال ۳۱ ه‌ق می‌باشد.

هیچ نقطه‌ای برای آمریکا و صهیونیست‌ها امن نیست

امام‌جمعه فارسان گفت: آمریکا و اسرائیل خوب می‌دانند که ایران، افغانستان و عراق نیست، اگرچه باید از حضور خودشان در این دو کشور هم عبرت می‌گرفتند. تقسیم‌کاری که جبهه مقاومت برای اداره منطقه گرفته است ستودنی است. حمله پهپادی به بندر حیفا هم برای آمریکا و هم صهیونیست‌ها این پیام را دارد که بدانند هیچ نقطه‌ای برای آنان امن نیست.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین طبق فرمان الهی به کسی ستم نمی‌کنند و اهل احسان و بخشش هستند. امام در معنای عدل و انصاف به دو کلمه‌ای که معنای روشن‌تری دارد اشاره فرمودند که عدل یعنی ستم نکردن و احسان هم یعنی بخشش کردن

وی افزود: خدا را شاکریم که توفیق درک ماه شعبان المعظم را به همه ما خواهد داد. ماهی که در آن انسان فرصت فراوانی برای آماده‌سازی و پاک‌سازی خودش به‌خصوص با استغفار پیدا می‌کند. لذا این ماه، تمرین است تا با سنخیتی که در خودمان به وجود می‌آوریم ماه رمضان المبارک را خوب درک کنیم. از تربیت خودمان در این ماه غافل نباشیم. این ماه، ماه خودسازی است و مقدمه است برای اینکه انسان خودش را پاک کند تا ماه رمضان را درک کند.

امام‌جمعه فارسان به مناسبت روز ۲۰ بهمن روز چهارمحال و بختیاری و به یاد حماسه بیعت بختیاری‌ها با امام ره در سال ۵۷ اشاره داشت و بیان داشت: در ایام دهه فجر انقلاب هستیم در این ۴۵ سال هم تهدید داشته و هم فرصت. هم تحمل جنگ کرد هم آزادی خرمشهر را دیده و بعد، اتمام جنگ را دید. هم غصه‌دار مدافعان حرم و شهادت آنان بود، هم نابودی داعش را جشن گرفت. ورود امام را جشن گرفت، وفات او و شهادت حاج قاسم را عزاداری کرد. سختی‌های تحریم اقتصادی و بیماری کرونا را مدیریت کرد و درعین‌حال نسلی از انسان‌های فرهیخته و دانشمند تربیت کرد. با تکیه به خدای تعالی تا امروز همه تهدیدهایش را به فرصت تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: هرسال دشمنان انقلاب سعی می‌کنند تا کاری کنند مردم در اجتماع عظیم روز پیروزی جمع نشوند و هرساله مأیوس شده‌اند و اتفاقاً روز بیست و دوم فرصتی شده است برای خنثی شدن تهدیدات و انتقال مفاهیم بلند انقلاب به دیگران. در این روزها ظلم و جهل و فساد خاندان پهلوی و سیاست‌های استعماری که در ایران واقع بود بیان می‌شود و دستگاه‌های مختلف دستاوردها و ثمرات بی‌شمار انقلاب را تبیین می‌کنند که باید در این مسیر گام‌های بیشتری برداشت.

امام جمعه فارسان عنوان داشت: روح ایام عید پیروزی انقلاب بخصوص ۲۲ بهمن میثاق است. همه مردم با همه گرایش‌ها و نظراتی که دارند در این میثاق عمومی برای حفظ ماهیت انقلاب و ارزش‌های آن حاضر می‌شوند و با امام و شهدا تجدید پیمان می‌کنند و نسبت به استمرار اهداف و آرمان‌های انقلاب تا ظهور دولت خورشید عالم‌تاب مهدوی حمایت می‌کنند.

وی اذعان داشت: یقیناً حرکات مردم در مقاطع خاص مورد ارزیابی بیگانگان قرار می‌گیرد. یکی از آن مواقع راهپیمایی ۲۲ بهمن است که در این سال‌ها با همه مشکلاتی که برای مردم وجود داشته مردم آن را زنده نگه‌داشته‌اند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت: مردم ایران به رهبری قائد و امام خود جلوی دو ابرقدرت جهان ایستادند صدها فتنه و توطئه را خنثی کردند، هشت سال جنگ را مدیریت کردند و برای اولین بار در تاریخ ایران یک میلی‌متر از خاک خود را واگذار نکردند. سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی و نظامی و سیاسی و فرهنگی در تاریخ بشر را تحمل کردند و درعین‌حال دیدند که چگونه شوروی از هم پاشیده شد و هرروز هم شکست جدیدی برای سیاست‌های آمریکا در منطقه و علیه ایران درست می‌کنند و او را در مسیر افول صددرصدی قرار داده‌اند.

وی عنوان داشت: عزیزان سکوت در مقابل جنایات آمریکا و اذناب آنان خیانت به انسان و انسانیت است. قبل از تشکیل هر دادگاهی در دادگاه وجدان انسان‌های آزاده دنیا محکوم‌شده‌اند اما دست از جنایت و ددمنشی در سراسر دنیا برنمی‌دارند. رژیم صهیونیستی با استیصال تمام در این چهار ماه که در غزه گیر افتاده بیش از ۲۷ هزار و ۸۴۰ نفر انسان بی‌گناه را شهید و بالای ۶۷ هزار و ۳۱۷ نفر را زخمی کرده است. اعداد خیلی بزرگ است! راه از بین بردن این مجسمه‌های پلیدی و خباثت، وحدت و انسجام جهان اسلام است.

وی اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید کمک به ادامه جنایات را جلوگیری کرد، اگر کشورهای اسلامی راه‌های حیاتی صهیونیست‌های کثیف را نبندد فردا در مقابل رسول خدا چه خواهند گفت؟ امروز آمریکای پلید و رژیم صهیونیستی. ایران را تهدید می‌کنند که کذا و کذا می‌کنند. شما که یک قایق تندروی ما جلوی‌تان را می‌گیرد خودتان را خیس می‌کنید و ترس تمام وجودتان را می‌گیرد، ایران را تهدید می‌کنید؟ عاقلانه‌تر صحبت کنید قبلش فکر کنید. قطعاً این را خوب می‌دانید اگر اقدامی داشته باشید. فرصت دیدن نتیجه اقدام خودتان را نخواهید داشت. فرزندان باایمان و باصلابت ایران اسلامی دنیایتان را جهنم خواهند کرد.

حجت الاسلام ملک پور افزود: آمریکا و اسرائیل خوب می‌دانند که ایران، افغانستان و عراق نیست، اگرچه باید از حضور خودشان در این دو کشور هم عبرت می‌گرفتند. تقسیم‌کاری که جبهه مقاومت برای اداره منطقه گرفته است ستودنی است. حمله پهپادی به بندر حیفا هم برای آمریکا و هم صهیونیست‌ها این پیام را دارد که بدانند هیچ نقطه‌ای برای آنان امن نیست.

حجت‌الاسلام ملک پور بیان داشت: باید همین‌جا تشکر کنیم و یکدست مریزاد بگوییم به عزیزانمان سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه که با عملیات ترکیبی اطلاعاتی و ضداطلاعاتی که داشتند علیه سازمان‌های جاسوسی رژیم منحوس کودک کش در ۲۸ کشور جاسوسانشان را شناسایی کردند؛ و این کار بسیار بزرگی بود که انجام دادند. خدای تعالی بر توفیقاتشان بیفزاید. این‌ها در دنیا غریب‌اند اما در آسمان‌ها نام‌آشنا هستند. خداوند تعالی به آن‌ها قدرت و توان و دید وسیع‌تری را عنایت کند تا در دفاع از دین و ارزش‌های الهی و انقلاب کوشاتر و مصمم‌تر باشند.

وی عنوان داشت: رئیس ستاد مشترک آمریکا گفته هدف ما بازدارندگی و درعین‌حال محافظت از نیروهای آمریکایی است. توصیه می‌کنیم عاقلانه‌ترین کار برای حفاظت از نیروهایتان، ترک منطقه است. چه کسی گفته بیایید در این منطقه آتش برپا کنید و نیروهایتان کشته شوند بعد برای حفظ آن‌ها دوباره آتش بریزید؟ بیش از این خود را در بین مردم دنیا منفور نکنید. البته چه ترک بکنید چه ترک نکنید تا وقتی این سیاست‌ها را دارید شعار هر جمعه ما مرگ بر آمریکاست.

حماسه بی نظیر ایل بزرگ بختیاری در ۲۰ بهمن کمر رژیم پهلوی را شکست

امام جمعه شهرستان اردل گفت: حماسه بی نظیر ایل بزرگ بختیاری در ۲۰ بهمن ۵۷ تکمیل کننده حماسه ۱۹ بهمن بود که کمر رژیم پهلوی را شکست.

حجت الاسلام مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی و تبریک ماه رجب با بیان اینکه امام علی (ع) را علامت های نسان با تقوا عنوان کرده اند گفت: امام صادق (ع) فرمودند که مؤمن باید از راه حلال کسب روزی کند و اخلاق انسانی را رعایت کند و رنگ خدایی به خود بگیرد؛ همچنین تاکید شده است که مؤمن باید سیره نیکو داشته باشد، به منظور اینکه مؤمن نباید کینه‌ورزی کند و از مال خود به نیازمندان ببخشد، زیرا انفاق یکی از آموزه‌های اسلام است و نسبت به تمام حسنات ثواب بیشتری نزد خداوند دارد.

محمدی افزود: افتخار ما این است که شیعه حضرت علی (ع) هستیم و لازم است وظیفه خود را انجام دهیم، شیعه کسی است که همراه حضرت علی (ع) باشد و مسیر ایشان را طی کند، امیرالمؤمنین (ع) شخصیتی است که حتی دشمنان نیز از فضائل ایشان تعریف می‌کردند، امیدواریم خداوند ما را از شیعیان خالص حضرت علی قرار دهد.

وی با اشاره به داستان حضرت موسوی و قوم بنی اسرائیل در پیروزی بر مستکبرین عالم گفت: زمانی که حضرت موسی (ع) بر فرعون پیروز شد و قوم بنی اسرائیل را از دست طاغوت و فرعونیان نجات داد بنی اسرائیلی ها به حضرت موسی گفتند حال که فرعونیان از میان رفتند پس ما به مصر بازمی گردیم و کاخ‌ها و تفریح گاه‌های فرعونیان را تصرف کرده و از آن استفاده کنیم.


وی ادامه داد: حضرت موسی (ع) در آن زمان به قوم بنی اسرائیل بیان کرد که خداوند ما را نجات نداد تا به جای فرعون و فرعونیان شهوت رانی کنیم بلکه خداوند ما را نجات داد تا ریشه استکبار را قطع کنیم و باید کفر و شرک را از میان برداریم.

محمدی یادآور شد: با وجود اینکه حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل متذکرشد که باید توحید ابراهیم را در دنیا احیا کنیم اما بنی اسرائیلی ها بنای ناسازگاری با حضرت موسی گذاشت.

امام جمعه شهرستان اردل با اشاره به حماسه بختیاری‌ها در ۲۰ بهمن ماه ۱۳۵۷ و این روز که به نام چهارمحال وبختاری در تقویم ثبت شد از تلاش حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان وامام حمعه شهرکرد برای ثبت این روز به نام ایل بزرگ بختیاری‌ها در تاریخ تشکر کرد و بر اهمیت یادآوری ۱۹ بهمن ماه به نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: این روز، روز بسیار پر اهمیتی برای انقلاب اسلامی ایران است زیرا بسیاری از فرماندهان ارتش و نیروی هوایی در این روز به امام و مردم پیوستند که این مدال بسیار ارزشمندی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران است، حماسه‌سازی‌ها و حماسه‌آفرینی‌هایی که امروز در تداوم انقلاب شکل گرفته، از همان روز پیروزی انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حماسه‌ای بی‌نظیر ایل بزرگ بختیاری در ۲۰ بهمن ۵۷ تکمیل کننده حماسه ۱۹ بهمن بود که کمر رژیم پهلوی را شکست بیان کرد: بیستم بهمن برگ زرینی در تاریخ چهارمحال و بختیاری است، روزی که مردم این دیار با امام خمینی (ره) بیعت و انزجار و برائت خود را از شاپور بختیار نخست‌وزیر وقت اعلام کردند، بختیاری‌های غیور و بصیر در زمانی با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بیعت کردند که نخست وزیر وقت از هم‌تبارانشان بود و این اتفاق بزرگ به عنوان افتخاری ارزشمند در تاریخ این قوم آزاده درج شد.

حجت الاسلام محمدی در پایان با تاکید بر حضور پرشکوه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح گفت: کاندید اصلح کسی است افق دیدش افق دید تمدنی و هم افق با امام جامعه باشد.


انتهای خبر/‏۱۰۲۰ ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۰۸:۵۵

9 Feb 2024