۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
کد مطلب : ۵۶۵۷۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران

دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در خارج و داخل کشور بر کسی پوشده نیست و روز به روز به این دستاوردها افزوده می‌شود.
گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، بعد از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی در ایران که روزی با ظهور خود جهان را به لرزه انداخت و امروز به‌عنوان الگویی برای همه آزادی‌خواهان مبدل شده، گذشته است.
 
دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در خارج و داخل کشور بر کسی پوشده نیست و قطعا توجه به همه این آثار و برکات در قالب یک گزارش غیرممکن است اما در این گزارش سعی شده به گوشه‌ای از این خدمات اشاره شود.
 
رشد علمی ایران بعد از انقلاب بی‌نظیر است
 
حجت الاسلام و المسلمین حمید بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: قیاس کردن انقلاب اسلامی با دوران طاغوت قیاس مع الفارق است، دستاوردها‌ی نظام جمهموری اسلامی ایران در پرتو رهبری حکیمانه‌ امامین انقلاب، خون شهدای گرانقدر، دانشمندان، نیروهای مسلح و همه‌ آن‌هایی که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند در طول این 45 سال کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است
 
رئیس سازمان تبلیغات شهرستان سامان اذعان داشت‌: نکته‌‌ا‌ی که باید جوانان و نوجوانان بدانند، عزت ملی و بحث شعار استقلال‌، آزادی‌، جمهوری اسلامی به‌ویژه برای دفاع از تمامیت عرضی است، اگر از سلسله قاجار تا سلسله‌ شاهنشاهی در زمان پهلوی را مرورکنیم می‌بینیم که چه قسمت‌ها‌ی مهمی از بدنه ایران و پیکر پهناور این کشور جدا شده است، اما به برکت انقلاب یک وجب از خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این 45 سال از ایران اسلامی جدا نشده است.
 
وی تصریح کرد‌: یکی دیگراز دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد علمی است که در طول 45 سال بی‌نظیر است‌، هیچ نظامی و دولتی با وجود این همه تحریم این همه دستاورد عظیم نداشته است، به طور مثال‌، کشورایران دومین کشور توانمند در ساخت دریچه‌ قلب در جهان، اولین تولیدکننده پودر استخوان‌ساز در جهان، مقام دوم جهان در تولید نانودارو و سومین کشور استخراج سلول‌های بنیادی از دندان‌های شیری و...می باشد.
 
بهرامی خاطرنشان کرد‌: سه عامل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند‌، عامل اول اسلام شیعی بود که دستاورد‌ها‌یی که حاصل شد به برکت انقلاب و فرهنگ تشیع است، عامل دوم رکن جمهوری اسلامی ایران یعنی ولایت فقیه بود که حالا خیلی از دولت‌مردان غربی به‌ویژه روسای جمهور دوره‌ها‌ی مختلف آمریکا اذعان دارند و اعتراف می‌کنند که تمام نقشه‌ها و راهبردهای ما را رهبر ایران برملا می‌کند و طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما را خنثی می‌کند، عامل سوم، حضورمردم بصیر و همیشه در صحنه کشورعزیزمان ایران است.

وی یادآور شد: 11 اسفند دو انتخابات بسیار مهمی در پیش داریم، مردم بصیر ما علی‌رغم اینکه از وضعیت اقتصادی ناراحت هستند اما به عشق رهبر حکیم و فرزانه و به عشق نظام و شهدا به پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و مشت محکمی بردهان یاوه‌گویان می‌زنند،  تا این نظام‌، این مردم بصیر و آگاه را دارد توطئه‌های دشمنان نقش برآب است‌، همچنین خواهید دید که در راهپیمایی 22 بهمن همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور مردم، یک 22 بهمن تماشایی رارقم خواهیم زد.
 
پیشرفت‌های ایران بعد از انقلاب با وجود تحریم‌ها قابل ملاحظه است
 
شیروان اسد‌ی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد‌: انقلاب اسلامی‌، اسلام را به‌عنوان دینی جامع و متناسب با شرایط روز و دارای ایدئولوژی سیاسی عرضه کرد و با صدور معنویت به جهانیان‌، چهره واقعی اسلام ناب محمدی را ارائه کرد.

وی تصرح کرد: علاوه‌بر این انقلاب با ارائه الگوی عملی و نظری از جمهوری اسلامی و نیز ترغیب مسلمانان به همگرایی و وحدت اسلامی‌، توانست هویت سیاسی و دینی جدید‌ی بر اساس ارزش‌ها‌ی دینی به مسلمانان ببخشد و با زنده نگه داشتن حضور مردم در عرصه‌ها‌ی مختلف، زمینه مشارکت و حق تعیین سرنوشت مردم را فراهم کند.

اسدی‌ خاطرنشان کرد‌: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب‌، انقلاب اسلامی با طی بیش از چهار دهه پرافتخار و ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان از کرامت و شعار‌ها‌ی اسلامی صیانت کرد و وارد دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌ساز‌ی شد.

وی گفت‌: ما در این انقلاب پیشرفت‌ها‌یی پیدا کردیم و همه‌ آن‌ها در دوران تحریم و محاصره اقتصاد‌ی بود‌، در این دوران آمریکا  شدیدترین فشارهای اقتصادی را به ایران تحمیل کرد ولی در چنین شرایطی ملت ایران رشد کرد و در عرصه‌های مختلف ازجمله‌ صنعت دفاعی کشور به‌ویژه صنایع موشکی و پهبادی و همچنین برقراری عدالت اجتماعی‌، عرصه سیاسی‌، اجتماعی‌، گردشگری‌، ورزشی و... به موفقیت‌ها‌ی چشمگیری دست پیدا کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان بیان داشت: این پیشرفت‌ها نشانه‌ ساخت مستحکم بنیه‌ ملت ایران و نظام اسلامی است و همه آن‌ها در سایه ایمان، احساس عزت ملی و احساس نیاز به توان داخلی ایجاد شده است.

اسدی با تأکید بر اهمیت انتخابات اذعان داشت‌: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورا‌ی اسلامی و مجلس خبرگان رهبر‌ی و نقش مهم مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز از همه‌ اقشار جهت حضور حداکثری در انتخابات دعوت می‌کنم‌، بی‌شک حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی می‌تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات در کشور موثر باشد که نتیجه این حضور‌، انتخاب اصلح و تأثیر آن در تربیت جامعه انقلابی است، این می‌تواند بستر را برای انقلاب جهانی حضرت صاحب الزمان (عج) و تمدن‌سازی نوین اسلامی فراهم سازد.
 
هر جا تفکر جهادی حاکم شود، پیشرفت‌ها چشمگیر است
 
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی عباسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» اظهارکرد‌: وقتی از سال 1342 تا سال 1357 وقایعی که منجر‌به انقلاب شد را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در مقابل نظام شاهنشاهی یک گفتمان به رهبری حضرت امام (ره) تشکیل شد و با تقویت این گفتمان در بین مردم و پذیرش و همراه شدن مردم با این گفتمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی با رأ‌ی بیش از 98 درصد مردم در پای صندوق‌ها‌ی رأ‌ی‌، بزرگترین رفراندوم تاریخ رقم زده شد.

وی ادامه داد‌: انقلاب اسلامی در خلال این مبارزات و با تمام سختی‌هایی که در مقابلش بود و موانعی که از شرق و غرب پیشِ رو داشت به پیروزی رسید هر چند کسانی که با انقلاب دشمنی دارند تمام تلاش خود را به کار بستند تا در مقابل این انقلاب سد ایجاد کنند و آن را از پادرآورند، اما این انقلاب به برکت رهبر حکیم و فرزانه و پشتیبانی مردم پابرجا ماند.
 
عباسی اذعان داشت‌: در طول 45 سالی که از انقلاب گذشته است دستاوردهای زیادی داشتیم، کما اینکه حفظ انقلاب تا به امروز بزرگترین دستاورد انقلاب است‌‌، انقلابی تشکیل شد و ابرقدرت‌های شرق و غرب و تمام مستکبرین دنیا کلیه حربه‌ها را به کار ببرند تا این انقلاب را به زانو در بیاورند ولی این انقلاب نمی‌میرد و از بین نرود و روز به روز قدرتمند‌تر می‌شود، مردم ما از اول به دنبال حاکم شدن دین در جامعه‌ خود بودند و با انقلاب‌، خواسته آن‌ها محقق شد و حکومت اسلامی و ولایت امام غایب و نایبش ولایت‌فقیه در جامعه ما ایجاد ‌شد که این یکی از بزرگترین دستاورد‌ها‌ی انقلاب است.
 
نماینده ولی‌فقیه در ناحیه سامان خاطرنشان کرد‌: بسیج و سپاه یکی دیگراز دستاوردهای انقلاب است، خدماتی که بسیج و سپاه در طول این 45 سال انجام دادند چه آن زمان که هنوز جنگ نشده بود‌ و در بحث ترورها و فتنه‌ها‌ی اول انقلاب خوش‌درخشیدند و همچنین در مقابل منافقینی که تعدادی از هم‌وطن‌ها‌ی ما را مظلومانه ترور کردند ایستادند و تا بعد از جنگ در جبهه‌ها‌ی حق علیه باطل شرکت کردند و چه بعد از جنگ تا به امروز هر اتفاقی در مملکت افتاد و هرمعضلی ایجاد شد پایه ثابت میدان بسیج و سپاهی است که زاده و محصول انقلاب است.
 
عباسی با اشاره به سیاست نه شرقی نه غربی تصریح کرد‌: تفکر هر سیاست‌مداری در گذشته این بود که هر انقلاب نوپا‌یی برای ماندگار‌ی باید متکی به قدرت بزرگتر‌ی باشد تا از او حمایت کند ولی انقلاب اسلامی به همه‌ دنیا ثابت کرد می‌توان انقلابی تشکیل داد و نه‌تنها برای پابرجا ماندن به ابرقدرت‌ها‌‌ی دنیا متکی نباشد بلکه در مقابلشان هم بایستد.
 
وی بیان داشت‌: قطع وابستگی بخصوص وابستگی اقتصادی از دیگر دستاوردها‌ی انقلاب است، ما در صنایع مختلف پیشرفت‌ها‌ی چشمگیری داشتیم‌، هر جا‌یی تفکر انقلابی حاکم بوده است ما به موفقیت‌ها‌ی زیادی دست پیدا کردیم.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با پیروزی انقلاب امید در دل همه‌ ملت‌ها زنده شد،  وقتی انقلاب ما ایجاد شد خیلی از ملت‌ها‌ی دیگر هم که مورد ستم واقع شده بودند فکر می‌کردند انقلاب ما یکی دو ماه و نهایت دو سال بعد دگرگون یا مصادره خواهد شد اما وقتی انقلاب با اقتدار و سربلندی در مقابل همه‌ مستکبرین عالم  پابرجا ماند در دل مستضعفین دنیا این امید ایجاد شد که می شود در مقابل ظلم ایستاد‌، مثل یمن‌، سوریه‌، عراق‌، تونس و... انقلاب در این کشور‌ها هم در حال شکل‌‌گیری است‌، زمانی اسرائیل چهارمین ارتش قدرتمند دنیا بود کسی در فلسطین تصوراین را هم نداشت که بتواند در مقابل اسرائیل بایستد ولی امروز‌ه یک گروه شبه‌نظامی حدود چهار ماه است در مقابل قدرتمندترین ارتش خاورمیانه (ازدیدخودشان) ایستاده و عاجزشان کرده است‌، این امید‌ی که در دل‌ها ایجاد شده ثمره انقلاب است.

انتهای گزارش/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۶:۴۷

8 Feb 2024