۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۵۶۵۵۰
شهردار شهرکرد خبر داد:

رفع مشکلات کاربری اراضی در ناحیه غرب

شهردار شهر‌کرد گفت: دغدغه مالکانی که در ناحیه غرب پس از تغییر کاربری‌ها با مشکل مواجه شدند رفع و از سال آینده پروانه ساخت و ساز صادر می‌شود‌.
رفع مشکلات کاربری اراضی در ناحیه غرب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان در دومین برنامه دیدار مردمی در مسجد جامع چالشتر اظهارداشت: ناحیه غرب شهرکرد به لحاظ  نوع بافت متفاوت است بنابراین طرح‌های مختلع در قالب بازآفرینی برای این ناحیه  پیش‌بینی و اجرا شده است‌. 
 
وی با بیان اینکه جمعیت زیادی در سه محله اشکفتک، مهدیه و چالشتر ساکن می‌باشد، افزود: در راستای ارائه خدمات به شهروندان ساکن در این ناحیه و  بهره‌مندی از اعتبارات دولتی طرح‌های بازآفرینی با کمک مشاور تعریف و به راه و شهرسازی ارائه شد‌. 
 
شهردار شهرکرد بیان کرد: در همین راستا اوایل سال جاری حدود ۱۱ پروژه با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در استان مصوب و جهت جذب اعتبار به تهران ارسال شد که این پروژه‌ها شامل آسفالت، اصلاح جوی و جداول، اصلاح پیاده‌رو، ایجاد فضای سبز و بوستان، ایجاد خانه فرهنگ و‌... بوده است‌. 
 
واحدیان ادامه داد: در راستای آسفالت معابر توانستیم ۲۰۰ تن قیر از محل اعتبارات بازآفرینی و ۵۵۰ تن قیر از اعتبارات شهرداری به ناحیه غرب اختصاص و ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر ناحیه غرب آسفالت شد‌. 
 
وی گفت: در اجرای طرح نهضت آسفالت، ۵۵۰ هزار متر مربع از معابر ۴ ناحیه آسفالت شد که تلاش کردیم توزیع عادلانه را در نواحی داشته باشیم. 
 
شهردار شهرکرد تصریح کرد: به دنبال اجرای طرح نهضت آسفالت، در برخی کوچه‌ها اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی و آبنما را داشته‌ایم‌ که اجرای آبنما در سایر کوچه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد‌. 
 
واحدیان با اشاره به دغدغه مالکان درخصوص ساخت و ساز‌ها و کاربری اراضی افزود: در زمان الحاق سه محلات طرح تفصیلی با طرح جامع تطابق نداشته و کاربری‌ها با مشکل مواجه شده و امکان ساخت و ساز وجود نداشت که با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری مشاور کاربری‌ها در استان تصویب و به تهران ارسال که پس از تصویب مشکل رفع و پروانه ساخت و ساز برای مالکین صادر می‌شود. 
 
وی با اشاره به مشکل اراضی روبروی دانشگاه شهرکرد طی چند دهه گذشته افزود: با همکاری دستگاه قضا ورود کردیم و مالکیت افراد مشخص و تنها ۶ نفر مالکیتشان احراز نشده است که پس از احراز بلافاصله اراضی تعیین تکلیف می‌شوند. 
 
شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: اصلاح پیاده‌رو‌های اصلی ناحیه غرب در بلواررهبر، پیاده‌روسازی و کف فرش اطراف قلعه و تقویت وسایل بازی سه پارک ناحیه غرب نیز دز دستور کار قرار دارد‌. 
 
وی ورودی ناحیه غرب را یکی از مبادی پرتردد شهر عنوان کرد و گفت: طراحی و اجرای ورودی از سمت غرب در دستور کار قرار دارد. 
 
واحدیان اضافه کرد: احداث ساختمان منطقه یک شهرداری شهرکرد جهت ارائه خدمات به شهروندان در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد‌.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۲۱:۴۸:۵۳

5 Feb 2024