۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۶۴۶۹
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

توزیع ۱۰ هزار تن گوشت قرمز از نیمه دوم اسفند

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع ۵ تا ۱۰ تن گوشت قرمز منجمد وارداتی در بازار استان برای تنظیم قیمت مصرف کنندگان خبر داد.
توزیع ۱۰ هزار تن گوشت قرمز از نیمه دوم اسفند
حسین برزگر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به برخی کاستی‌ها و مشکلات تامین گوشت قرمز در کشور هم تصریح کرد: تولید گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری مشکلی ندارد اما متناسب با افزایش نرخ دلار و تورم هزینه‌های پرورش دام افزایش یافته و قیمت این محصول پروتئین هم در بازار بالا رفته است.

وی با بیان اینکه ذخیره گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری کافیست بیان داشت: پیش‌بینی شده از نیمه دوم اسفند به بعد روزانه ۵ تا ۱۰ تن گوشت قرمز منجمد وارداتی در بازار استان چهارمحال و بختیاری توزیع شود.

وی افزود: در مراکز شبانه روزی دانشگاه‌ها مراکز نظامی و تعاونی‌های مصرف استان از این نوع گوشت وارداتی تامین شده است گفت: گوشت قرمز منجمد خارجی برای مصارف خانوار هم با قیمت مصوب دولتی در هفته‌های آینده بیشتر توضیع خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان نیاز مردم چهارمحال و بختیاری به گوشت گرم را روزانه ۳۰ تن بیان کرد و عنوان کرد: این مقدار در استان تولید و توزیع می‌شود و کمبودی وجود ندارد اما در کنار توزیع گوشت گرم منجمد خارجی هم عرضه می‌شود.

وی افزایش جمعیت دام مولد و واردات آن را هم از دیگر راهبردهای افزایش تولید و تثبیت قیمت گوشت قرمز در سال آینده بیان کرد.

گوشت قرمز و مرغ شب عید به اندازه کافی در چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جوجه ریزی دی ماه برای تامین گوشت مرغ شب عید در استان چهارمحال بختیاری بیش از یک میلیون و پانصد هزار قطعه بوده که نسبت به مدت مشای پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

برزگر با بیان اینکه مدت مشابه پارسال جوجه ریزی فقط ۸۰۰ هزار قطعه بوده و امسال این رقم به بیش از یک میلیون و پانصد هزار رسیده گفت دغدغه‌ای برای تامین گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

وی افزود: با افزایش دو برابری جوجه ریزی در چهارمحال و بختیاری مرغ گرم به مقدار کافی در بازار توزیع می‌شود و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیاز استان به گوشت مرغ روزانه کمتر از ۷۰ تن است در حالی که هر روز بیش از ۸۰ تن از این محصول در بازار توزیع می‌شود بیان داشت: کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ وجود ندارد.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۵۵:۳۶

31 Jan 2024