۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۵۶۴۶۸
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

امسال هیچ اپیدمی دامی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در سال 1402 هیچ اپیدمی دامی در این استان گزارش نشد.
امسال هیچ اپیدمی دامی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمد اسدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی سه وظیفه کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، کنترل سلامت مواد خام دامی و صادرات و واردات مواد خام دامی را برعهده دارد.

وی افزود: خوشبختانه در سال 1402 هیچ اپیدمی دامی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد، همچنین بیماری خطرناک آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان وجود نداشت و تب برفکی نیز کنترل شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همه کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی در استان ناظر مقیم حضور دارد و کار ارزیابی محصولات را انجام می‌دهد.

اسدی عنوان کرد: همه کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری به سیستم پیش سرد نگه‌داری لاشه مجهز شدند و به جهت ارتقا کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، یکی از کشتارگاه‌های استان به خط 2 تولید مجهز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کارخانه‌های و مراکز نگه‌داری شیر و لبنیات مشکلی به لحاظ بهداشتی وجود ندارد و معضل در حال حاضر در مراکز سنتی توزیع لبنیات است که برای این موارد نیز دستورالعملی تهیه شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از 6 واحد تولید تخم‌مرغ در استان سه واحد مراحل ابتدایی اخذ مجوز بسته‌بندی را کسب کرده‌اند.

اسدی بیان کرد: موفق شدیم تا ماده 23 احداث پست قرنطینه گردنه گوشکی که یکی از گلوگاه‌های ورود دام به چهارمحال و بختیاری است را اخذ کنیم و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه مرجع آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری درخصوص سموم خطرناک سرطان زا در گوشت آبزیان در این استان تصریح کرد: از 402 نمونه تنها 5 مورد انحراف از معیار داشت، همچنین شیر نیز به لحاظ کیفیت و وجود آفلاتوکسین و دیگر سموم بالاتر از حد مجاز نبود.

اسدی یادآور شد: در زمینه شناسایی تقلبات شیر در چهارمحال و بختیاری، از 620 نمونه تنها 5 مورد عدم انطباق داشت و خوشبختانه کیفیت شیر رو به بهبود است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۴۲:۵۳

30 Jan 2024