۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۵۶۴۵۹
از ابتدا فعالیت دولت سیزدهم تا کنون؛

احیای ۶۱۰ واحد تولیدی راکد در هرمزگان

معاون اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تاکنون ۶۱۰ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند که با احیای این واحدها، هرمزگان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرد.
احیای ۶۱۰ واحد تولیدی راکد در هرمزگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل شهرزاد معاون اقتصادی استانداری هرمزگان امور با اشاره به میزان تحقق اهداف دولت در استان هرمزگان، اظهار کرد: اقداماتی که در دو سال و نیم اخیر برای بهبود فضای اقتصادی و توسعه کسب‌وکار در استان انجام شده نشان می‌دهد که ابتدای شروع دولت چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم به فعال‌شدن سرمایه‌گذاری در هرمزگان منجر شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان رتبه یک جذب سرمایه‌گذاری در کشور است، افزود: شناسایی واحدهای راکد و احیای آن یکی از اقدامات برای رسیدن به این رتبه است که در دولت سیزدهم به احیای ۶۱۰ واحد سرمایه‌گذاری راکد مجدداً به چرخه تولید بازگشتند. این امر به اشتغال بالغ بر ۴ هزار نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منجر شده است.

شهرزاد افزود: از واحد راکد با اشتغال ۱۰ نفره تا واحد راکد با اشتغال هزارنفره در این مدت احیا شده‌اند. همچنین با ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی، بخشی از این واحدها را که با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کردند شناسایی شدند و اکنون بالغ بر ۲ هزار واحد سرمایه‌گذاری و تولیدی در استان ارتقا ظرفیت یافتند و به اشتغال حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیدیم.

معاون اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: فرایند سرمایه‌گذاری در سطح استان تسهیل یافته است. هم اولویت‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان شناسایی شده و هم مشوق‌هایی برای افرادی که در قالب این اولویت‌ها سرمایه‌گذاری کنند در نظر گرفتیم. الان ۷۱۱ هزار میلیارد تومان مجموعه سرمایه مجوزهایی بوده که در این دولت صادر شده است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۶۲۲ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن، ۷۰ هزار میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و شیلات و ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری بوده که رتبه یک را برای استان در کشور به همراه داشته است.

شهرزاد افزود: سرمایه‌گذاران هم حمایت مالی داشته‌اند و هم حمایت حاکمیتی را برای آنان در نظر گرفته‌ایم. رتبه یک امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از همین جهت از آن هرمزگان است. تأمین بخشی از منابع در حوزه سرمایه‌گذاری را هم تحقق بخشیدیم و حوزه یک کشوری در پرداخت تسهیلات به واحدهای سرمایه‌گذاری را با ۱۷ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات بانکی به دست آوردیم. البته از سایر روش‌های تأمین مالی هم استفاده کردیم.

شهرزاد در پایان گفت: رشد اقتصادی ابلاغی استان ۶.۶ درصد است که ۵.۸ درصد آن تحقق پیدا کرده است. این میزان معادل ۸۷.۸ درصد تحقق اهداف است که رتبه یک کشوری در رشد اقتصادی را برای استان به همراه داشته است. متوسط تحقق رشد اقتصادی کشور حدود ۴۱ درصد است که اگر با تحقق رشد استان محاسبه کنیم تقریباً دوبرابر رشد کشوری در هرمزگان محقق شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۲۲:۵۳:۲۹

29 Jan 2024