۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۵۶۳۵۱
خطیب نماز جمعه لردگان:

افکار جامعه باید متمرکز در امر انتخابات شود

امام جمعه لردگان گفت: ما اکنون در شرایط خاص امنیتی در جهان هستیم و خصوصا اینکه باید افکار جامعه را متمرکز در امر مهم انتخابات کنیم، چراکه برای سرنوشت کشور بسیار اهمیت دارد.
افکار جامعه باید متمرکز در امر انتخابات شود
به گزارش پایگاه خبری « جهانبین نیوز » ، حجت الاسلام رحمانی خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به مناسبت های روز گفت: در نیمه ماه رجب ولادت حضرت امیر (ع) را داریم که ۲۳ سال قبل از هجرت در ۱۳ رجب حضرت علی (ع) دیده به جهان گشود ، آغاز ایام البیض(مراسم اعتکاف) را داریم و ضرورت توجه به این امر مهم و فراهم کردن زمینه حضور مردم به ویژه جوانان و کمک به متولیان امور در تامین هزینه‌ها که در تربیت و اصلاح افراد بسیار مهم و اثرگذار است.
 
رحمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت : ما اکنون در شرایط خاص امنیتی در جهان هستیم و خصوصا اینکه باید افکار جامعه را متمرکز  در امر مهم انتخابات کنیم، چراکه برای سرنوشت کشور بسیار اهمیت دارد، جای طرح مطالبات مردمی نیست ولیکن به محضر شما مردم عرض می‌کنم که ما می‌دانیم گرانی و تورم طبقات آسیب پذیر را تهدید می‌کند و افسردگی جوان‌ها به خاطر بیکاری و کم توجهی مسئولان به اشتغال و تامین شرایط لازم برای ازدواج چون مسکن و تسهیلات مصوب، ما را زجر می‌دهد.
 
وی افزود : بی‌اهمیتی مسئولان استانی به مشکلات شهرستان و عدم تحقق وعده‌ها همه ما را شرمنده مردم کرده است و اینجا یادآور می‌شوم به مسئولین استان که کوتاهی‌های شما فراموش نشده است. بی تردید پس از برگزاری انتخابات باشکوه و امن با حضور اکثری مردم شهرستان، آنگاه لحظه‌ای تأمل در پاسخگو کردن شما نخواهم کرد. فعلاً با مکاتبه تذکرات لازم را وظیفه داریم منعکس کنیم و منتظر اقدام می‌مانیم.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در رابطه با انتخابات اظهار داشت: من و شما مردم عزیز باید بدانیم که انتخابات ضمن اینکه وظیفه ملی و شرعی و تکلیف دینی ماست و به تعبیر رهبر عزیزمان حضرت آقا؛حق مردم است. باید از این حق با حضور شکوهمند و رای به کاندید مورد نظر دفاع کنیم.
 
رحمانی تصریح کرد: مردم عزیز، قبلاً هم عرض کرده‌ایم، همه کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند چه کاندید و چه مردم که رای می‌دهند و چه کسانی که برای کاندیداها ستادی می‌زنند و تبلیغ می‌کنند و چه مسئولین عزیزی که زحمت پر مشقت برگزاری انتخابات را به عهده دارند،همه در خور تقدیر و تحسین هستند.
 
وی ادامه داد: کسانی که تایید نمی‌شوند به خاطر عدم احراز صلاحیت از سوی مسئولان که در چهارچوب قانون، مسئولیت بررسی صلاحیت دارند، نشان از عدم توان آنها در تشخیص صلاحیت کاندیداها است نه نشان فقدان صلاحیت افراد. پس آنها هم برای ما به عنوان عناصر انقلابی با احساس مسئولیت در خور تقدیر هستند و از آنها به خاطر ثبت نام و اعلان حضور در این صحنه سپاسگزاریم.
 
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به نامزد های تایید صلاحت شده گفت:  تمام کسانی که تایید صلاحیت می‌شوند همه آنان افراد صالح هستند و از نظر ما همه یکسانند و اصلح آن کسی است که در نهایت از سوی شما مردم انتخاب می‌شود. در انتخابات، هم باید حق خدای متعال رعایت شود و هم حق مردم و هم حق کاندیداها و هم حق و شأن و قدر مسئولان برگزار کننده که ما وظیفه داریم در این باره مطالبی به عرض شما مردم عزیز برسانیم.
 
وی با اشاره به تکلیف شرعی بودن شرکت در انتخابات گفت: حق الله،تکلیف شرعی و ملی است که در قانون اساسی و بیانات و منویات امامین انقلاب برگرفته از آیات قرآن و احادیث،بر عهده ما است. شرکت در انتخابات انجام تکلیف شرعی و وظیفه الهی و ملی و انسانی است و کوتاهی در این امر بی‌تردید معصیت و گناه است.
 
وی تصریح کرد:  حق الناس که شامل امکان رای دادن مردم به دست خودشان در فضای امن و سالم است. اگر من کسی را به جای خود بفرستم رای دهد و راحت و بدون مانع و آزادانه نتوانم به کاندید مورد نظر رای دهم یا اصلاً پای صندوق رای حاضر نشوم یا خدای ناکرده رای اضافی بدهم تماماً حق الناس است و روز قیامت باید پاسخگو باشم. البته در این مورد ۹۰ درصد مسئولین برگزاری و نظارت و کاندیداها و ستادهایشان مقصرند نه مردم که تذکرات لازم در جلسات مربوط به خودشان خواهیم داد. مسئولان برگزاری هم کار بزرگ و دشواری را دارند، نیاز به حمایت و تقدیر از سوی مردم است که کمک کنند تا آنان در برگزاری امن و سالم انتخابات موفق باشند.
 
رحمانی در پایان با اشاره به موضوع غزه بیان داشت: صحنه‌ای از غزه امروز به عنوان جلوه نصرت الهی و دیدن دست خدا در روبروی ماست که به قول حضرت آقا که می‌فرمایند: دنیا امروز به مردم غزه به چشم قهرمان نگاه می کند. امروز مردم غزه مظلوم ولی پیروز و مقتدر هستند. و اما در مورد اسرائیل می‌فرماید: « هیچکس امروز در دنیا نیست که تصور کند رژیم غاصب و خبیث صهیونیست در جنگ غزه پیروز شده همه می‌گویند شکست خورده است.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۲۱:۵۸

19 Jan 2024