۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۵۶۳۴۹
امام جمعه فارسان:

عملیات موشکی به مقرهای تروریستی داعش و موساد معنادار بود

امام جمعه فارسان گفت: مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان موردحمله قرار گرفت درحالی‌که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملاً حساب‌شده و معنادار می‌باشد.
عملیات موشکی به مقرهای تروریستی داعش و موساد معنادار بود
به گزارش پایگاه خبری جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین انسان‌های زیاده‌خواهی نیستند و همه آنان برای زندگی آخرتشان است و امروز میانه‌رو و به‌اندازه زندگی می‌کنند. امیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام در حکمت ۲۵۹ حکم نهج‌البلاغه فرمود: اى فرزند آدم، اندوه روز نیامده‏ات را بر روز آمده‏ات میفزاى، زیرا اگر فردا از عمر تو باشد، خداوند روزى تو را مى‏دهد.
 
وی افزود: یعنی امروز غم فردا را مخور و به هرروز جداگانه بپرداز. این حرف منافات با برنامه‌ریزی و کار کردن و مدیریت زمان ندارد؛ که حالا کسی بگوید خب دیگر احتیاج به کار نیست. بیان حضرت این است که مواظب باشید دچار حرص دنیا و طول آرزو و امثال این‌ها نشوید. خداوند روزی‌ها را تقسیم کرده و به هرکس در همان مسیری که تلاش می‌کند و گاهی از طریقی که فکر نمی‌کند، می‌رساند. فرمود اگر تقوا داشته باشید از راه‌هایی که در برنامه شما نبود روزی می‌رسانم.
 
 
امام‌جمعه فارسان به دیدار امامان جمعه با رهبر حکیم انقلاب اشاره داشت و بیان داشت: بیانات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با امامان جمعه سخنانی راهبردی و قابل‌تأمل راهبردی و اساسی است. ایشان در سال گذشته در دیدار سالانه با امامان جمعه مطالبی به همین مضمون بیان فرمودند. در دیدار اخیر مردم قم نیز با تأکیدی بیشتر و مبتنی بر نگاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام مردم را «عماد» دین دانستند. حق هم همین است اگر «نماز عمود دین است مردم عماد دین هستند.»
 
وی تصریح کرد: اگر دین ضلع اول و رهبر ضلع دوم نظام و جامعه اسلامی است، ضلع سوم آن «مردم» هستند که پایه و عمود نظام هستند. امام خامنه‌ای، به‌عنوان رهبر و اندیشمند برجسته اسلامی، در بیانات خود، مردم را دارای کرامت و ارزش و نیز قدرتمند و کارساز می‌دانند و برای نقش آنان در نظام اسلامی اهمیت بسیاری قائل هستند؛ به‌گونه‌ای که مقبولیت نظام اسلامی را وابسته به پذیرش نظام از طرف مردم می‌دانند.
 
وی اظهار داشت: اندیشمندان و متفکران همواره در بررسی نظام سیاسی اسلامی، با نگاهی از بالا، به نقش و جایگاه حاکم، مسئولان و کارگزاران توجه کرده‌اند و به ویژگی‌ها و بایدونبایدهای آنان پرداخته‌اند؛ اما به جایگاه و ویژگی‌های مردم که گستره و طیف وسیعی از هرم نظام سیاسی را تشکیل می‌دهند، کمتر توجه شده است. درحالی‌که در یک نظام و جامعه پیشرفته اسلامی، باید نقش و جایگاه مردم در حاکمیت نیز تعریف‌شده و مشخص باشد؛ چرا که شناخت صحیح دراین‌باره از اموری است که در سرنوشت سیاسی جامعه نقشی تعیین‌کننده دارد.
 
وی عنوان داشت: درنتیجه، می‌توان گفت که مردم علاوه بر این‌که صاحب حق و تکلیف در نظام اسلامی هستند، بالاتر از همه این‌ها، صاحب و مالک کشور هستند و برای داشتن ایرانی آباد، باعزت و اقتدار باید از این نیروی عظیم بهره برد و مسئولان دراین‌باره باید زمینه‌سازی و بسترسازی کنند و با تحریک انگیزه‌ها و جهت‌دهی به آن‌ها، مسببات پرورش و گزینش این نیرو را به وجود آورند. در واقع، موتور حرکت افراد، انگیزش است و مسئولان و دست‌اندرکاران مرتبط باید اولاً بر اساس بینش و مبانی اسلامی برای انگیزش‌ها جهت الهی تعریف کنند و ثانیاً این انگیزش‌ها را با محرک‌های صحیحی به حرکت در آورند و ثالثاً با برنامه‌ریزی هدفمند از این نیروی عظیم به صحنه آمده، بهترین نتایج را بهره‌برداری کنند. از این‌رو، نظام سیاسی‌ای که مردمش در صحنه‌ها حضور داشته باشند و علاوه بر این، امورات و انجام کارها را در اختیار بگیرند، حتماً سربلند، باعزت، بااقتدار و پیشرفته خواهد بود و افق و آینده‌ای روشن در انتظارش است.
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به عملیات موشکی سپاه هم اشاره داشت و گفت: درواقع سپاه پاسداران به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را نیز محقق نموده
 
وی افزود: شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به‌طور کاملاً همزمان باشد. در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملاً رژیم صهیونیستی را هم‌ردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید. درعین‌حال توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی دیگر از ویژگی‌های این عملیات به شمار می‌رود.
 
امام جمعه فارسان تصریح کرد: در این حملات برای اولین بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید. مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان موردحمله قرار گرفت درحالی‌که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملاً حساب‌شده و معنادار می‌باشد وقتی بدانیم حداقل برد موردنیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.
 
وی اظهار داشت: این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی درعین‌حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.
 
حجت السلام ملک پور عنوان داشت: این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و آن‌ها در صورت انجام هر اقدام کور تروریستی بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند که آن‌ها را به دام انداخته و به سزای اعمالشان خواهد رساند.
 
وی افزود: در بحبوحه حوادث جاری در منطقه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین تا بمباران یمن توسط آمریکا و انگلیس؛ این عملیات در راستای بازدارندگی از هرگونه فکر مخرب برای صدمه زدن به منافع ایران نیز تعریف می‌گردد. این حملات موشکی درعین‌حال هشداری سخت بود به کسانی که در منطقه خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن رژیم و اقدام علیه ایران قرار داده‌اند؛ مزدوری برای اسراییل علیه ایران به قیمت جانتان تمام خواهد شد، این امر شاید دیر و زود داشته باشد اما هرگز سوخت‌وسوز ندارد. سرنوشت مزدور نامدار صهیونیسم پیشرو دیزایی، شاهد مثال این واقعیت محتوم است.
 
امام جمعه فارسان گفت:  ایران برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان از یکی از ابزارهای خود استفاده کرده و این پیام بسیار مهم را به دنیا گوشزد نمود که هر چند مایل به افزایش تنش و درگیری در منطقه نیست اما درعین‌حال با قدرت از منافع مشروع و به‌حق خود دفاع کرده و اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای را به دشمن نخواهد داد.
 
حجت الاسلام ملک پور تصریح کرد:  حقیقت آن است، این حمله موشکی ابعاد بسیار گسترده و مهمی دارد و می‌تواند نقطه آغاز دیگر اقدامات محور مقاومت باشد. آمریکا و انگلیس به همراه رژیم صهیونیستی به این نتیجه دست‌یافته بودند، ایران مشغول بررسی نحوه پاسخ سخت است. قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران در کنار داشتن قدرت نظامی بی‌نظیر این امکان را به تهران داده است، هر زمان اراده کند، برای دفاع از منافع خود وارد عمل شود. در سایه تداوم حملات وحشیانه به غزه، سایر جبهه‌های محور مقاومت نیز مشتعل و برای کمک به پیروزی و موفقیت رزمندگان و مردم غزه وارد عمل خواهند شد.
 
وی عنوان داشت: این عملیات موشکی امروز را می‌توان تاریخی خواند، از این حیث که می‌تواند حامل پیام هشدار به طرف‌های مقابل باشد، اگر آن را گرفته باشند و از شیطنت علیه منافع ملی ایران دست بردارند. طبعاً اگر بخواهند منافع ملی ایران را تهدید و با تحریک گروهک‌های تروریستی در کشورمان ناامنی ایجاد کنند، به این شکل و با حجم آتش زیاد هدف قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۶:۵۸

19 Jan 2024