۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۵۵۹۱۲
امام‌جمعه فارسان:

دانشجویان در عرصه علم و فناوری تلاش جدی داشته باشد

امام‌جمعه فارسان گفت: امروز اگر جنبش‌های دانشجویی بخواهند پرچم مبارزه با استکبار را در گام دوم انقلاب بالا نگه‌دارند باید در عرصه علم و فناوری و تولید علم تلاش جدی داشته باشند.
دانشجویان در عرصه علم و فناوری تلاش جدی داشته باشد
حجت‌الاسلام ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، پیرامون روز دانشجو گفت: 16 آذر یکی از مهم‌ترین ابعاد مبارزاتی ملت ایران در این دوره، مبارزه با استکبار و بخصوص آمریکا بوده است. قبل از نهضت اسلامی به‌طور پراکنده گروه‌هایی از روحانیون و دانشجویان مبارزه علیه آمریکا و انگلیس داشتند مثل جریانی که به ملی شدن نفت ختم شد و یا حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ و یا ماجرای انقلاب سفید و کاپیتولاسیون و امثال این‌ها اما دوره انقلاب اسلامی آمریکا به‌عنوان اولین هدف و دشمن اول ملت ایران تعریف شد و اساساً سرنگونی رژیم منحوس پهلوی در مسیر مبارزه با آمریکا صورت گرفت.
 
وی افزود: در این دوره از مبارزات یکی از نیروهای انقلابی که مبارزه علیه آمریکا را به‌طور جد پیگیری می‌کرد دانشجویان بودند که مهم‌ترین حرکت آن‌ها را در تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا می‌توان دید. اوج حرکت مبارک دانشجوئی را علاوه بر درخشش در عرصه‌های علمی و سیاسی کشور، تقدیم شهدای گران‌قدری است که به اسلام و انقلاب کرده است و نشانه فهم دقیق زمان و اقدام به‌موقع است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور بیان داشت: نقش دانشجویان شهیدی مثل محمدحسین علم الهدی، شهید همت، شهید باکری، شهید زین‌الدین، شهید متوسلیان، شهید ورامینی، شهید دقایقی و خیل شهدا دانشجو در دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و سلامت هرگز از خاطره‌ها نخواهد رفت.
 
وی اظهار داشت: مردم در همه این سال‌ها پرچم مبارزه با آمریکا را بالا نگه داشتند. حضرت آقا به دشمنان گفتند شما از صدای ملت میگویید؛ صدای ملت را بشنوید. ما هم اینجا عرض می‌کنیم صدای ملت هر جمعه در نمازهای جمعه نسبت به دشمنی‌های آمریکا بلند است.
 
امام‌جمعه فارسان عنوان داشت: امروز اگر جنبش‌های دانشجوئی بخواهند پرچم مبارزه با استکبار را در گام دوم انقلاب بالا نگه‌دارند باید در عرصه علم و فناوری و تولید علم تلاش جدی داشته باشند؛ و نگذارند حرکت‌های خالص و با مبنای عدالت‌خواهانه و مطالبه‌گر خاموش شود.
 
وی گفت: البته امروز با واقع‌بینی در آرمان‌خواهی یکی از مصادیق آرمان‌خواهی، پیشرفت علمی و حل مشکلات اقتصادی است که باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشت. گروه‌های جهادی در عرصه علم و ارتباط علم با صنعت و کشاورزی و تولید ثروت از علم را فعال کنند و با توکل بر خدای تعالی و انس با پروردگار عالم در عرصه‌های مختلف دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی کمافی‌السابق حاضر باشند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۸:۵۳

7 Dec 2023