۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۵۵۸۴۹
امام‌جمعه فارسان:

شهيد مدرس الگوی يک نماينده بسيجی است

امام‌جمعه فارسان گفت: یکی از بسیجیان تاریخ معاصر ما عالم مجاهد و شهید والامقام که پنج دوره نمایندگی مجلس شورای ملی را داشت و در سیاست‌مداری و سیاست‌گذاری عرصه جدیدی را خلق کرد شهید مدرس بود، او الگوی یک نماینده بسیجی است
شهيد مدرس الگوی يک نماينده بسيجی است
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا را مسئولیت‌های اجتماعی و مقامات دنیایی فریب نمی‌دهد و بر اساس موازین شرع انجام‌وظیفه می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۵۵ فرمودند. هم‌نشین پادشاه همچون کسی است که بر شیری سوار است، به مقام او مردم رشک می‌برند، اما او خود به منزلت خویش آگاه‌تر است.

وی افزود: یعنی یک عده‌ای آرزو دارند جای او بودند و موقعیت او را داشتند، امّا او خود می‌داند که در چه جایگاه پرخطری قرار دارد، درست مثل کسی که سوار شیر است. اینجا پادشاه فقط مراد نیست هر جایگاه و مسئولیتی این‌چنین است، مسئول، دائم باید حال خودش را رصد کند که در دام شیطان نیفتد. در ضمن توقع جایگاه دیگران را داشتن صفت خوبی نیست. اگر انسان متوجه باشد برای همه کارهایی که در دست دارد و انجام می‌دهد باید پاسخگو باشد تا واقعاً بر او تکلیف نشده باشد اقدام نمی‌کند. گاهی شیاطین انس و جن برای انسان تکلیف درست می‌کنند باید مواظب وسوسه‌ها بود. خدای تعالی ما را در انجام کارهایی که داریم یاری کند.

امام‌جمعه فارسان به هفته بسیج و روز مجلس اشاره داشت و بیان داشت: هفته بسیج را پشت سر گذاشتیم امروز باید عرض کنم یکی از بسیجیان تاریخ معاصر ما عالم مجاهد و شهید والامقام که پنج دوره نمایندگی مجلس شورای ملی را داشت و در سیاست‌مداری و سیاست‌گذاری عرصه جدیدی را خلق کرد شهید مدرس بود. او الگوی یک نماینده بسیجی است در مجلس چون این هفته، هفته مجلس است این را عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: ازهرجهت نمونه یک سیاستمدار اسلامی برای اهل سیاست می‌باشد. مردم‌دار بود. به‌شدت به نقش و جایگاه مردم اهمیت می‌داد و در حوادث سیاسی اجتماعی آنان را شریک می‌دانست می‌گفت: «ما ولی نیستیم، وکیل هستیم و باید نظر موکلین خود را بدانیم»؛ ارتباط قوی و چهره به چهره با عامه مردم داشت. مردم را بر رجال سیاسی کشور هم مقدم می‌شمرد.

وی اظهار داشت: مجلسیان شفاف‌سازی را از مدرس یاد بگیرند. اینکه می‌گویم مدرس یک نماینده بسیجی بود گزاف نگفته‌ام. دائم به فکر معیشت مردم بود و دنبال رفاه بیشتر برای مردم. یک‌وقت مدرس چند نفر از مجلسی‌ها را به منزل دعوت کرد و گفت شما به این حقوق مجلس نیاز ندارید؛ پول را جمع کنید و یک بیمارستان درست کنید. همگی قبول کردند و فیروزآبادی مأمور این کار شد، قسمت اولیه این بیمارستان ساخته‌شده بود که مدرس پیشنهاد کرد به نام فیروزآبادی نام‌گذاری کنند، چون زحمات ساختمان به عهده او بود؛ و کسی نمی‌داند اساس کار این بیمارستان توسط مدرس و با پولی که او جمع کرد انجام شد. حالا آقایان قسمتی از حقوق خودشان را بگذارند و برای بعض نیازهای اولویت‌دار کشور هزینه کنند. می‌کنند این کار را؟

وی عنوان داشت: بسیجی باید دشمن‌شناس باشد مدرس این‌گونه بود. او با قرارداد ننگین ۱۹۱۹ (وثوق‌الدوله) مخالف بود دراین‌باره می‌گوید: «مدام می‌آمدند پیش من و می‌گفتند: این قرارداد کجایش بد است؟ کدام‌یک از موادش بد است؟ کدام‌یک هر کجایش بد است موردش را ذکر کنید تا برویم اصلاح کنیم؟ من جواب دادم من رجل سیاسی نیستم… اما آن چیزی که استنباط می‌کنم در این قرارداد بد است همان ماده اولش می‌باشد که می‌گوید ما انگلیسی‌ها استقلال ایران را به رسمیت می‌شناسیم… این مثل این است که یکی بیاید و به من بگوید سید، من سیادت تو را به رسمیت می‌شناسم». این حرف خیلی دقیق است؛ این یعنی دشمن‌شناسی و اینکه بتواند خیلی لطیف مطلب را بگوید.

حجت‌الاسلام ملک پور به‌روز جهانی معلولین هم اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب: «مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند. هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داده و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده کرد».

انتهای پیام/۵۹۰پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۱:۰۲

1 Dec 2023