۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۵۱۱۲۲
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

گوهر حجاب و عفاف گوهر دینی، قرآنی و اسلامی است/مسئله عفاف و حجاب باید در جامعه به خوبی تبیین شود

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: موضوع عفاف و حجاب باید به خوبی تبیین شود که برای حفظ دین خون‌های زیادی ریخته شده و نباید گوهر حجاب در جامعه کمرنگ شود، علاوه‌بر دستگاه‌های فرهنگی، خانواده‌ها و مدارس نیز در تبیین مقوله عفاف و حجاب باید حساس باشند
گوهر حجاب و عفاف گوهر دینی، قرآنی و اسلامی است/مسئله عفاف و حجاب باید  در جامعه به خوبی تبیین شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به  ۲۱ تیر سالروز کشتار مسجد گوهرشاد به دست رژیم پهلوی، اظهار داشت: این روز با عنوان روز عفاف و حجاب نامیده شده است  باید این موضوع به خوبی تبیین شود که برای حفظ دین خون‌های زیادی ریخته شده و نباید گوهر حجاب در جامعه کمرنگ شود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر دستگاه‌های فرهنگی، خانواده‌ها و مدارس نیز در تبیین مقوله عفاف و حجاب باید حساس باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: از آیت‌الله صافی نقل شده است که قداست چادر زنان از عبای علما بیشتر است و این یک واقعیت است چرا که چادر به جامعه کمال و زینت می‌بخشد و به زنان شخصیت عطا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای عفاف و حجاب مبارزه و خون‌های زیادی ریخته شده است، افزود: گوهر حجاب و عفاف گوهر دینی، قرآنی و اسلامی است و نباید کمرنگ شود.

نکونام اضافه کرد: کسانی که مهره دشمن هستند احوالشان معلوم است اما خیلی از مردم از این موضوع غافل هستند چرا که کمال، رشد و آینده انسان به عفاف و حجاب مرتبط است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه گناه زندگی انسان را تیره و تار می‌کند، گفت: گناه اجازه نمی‌دهد فرد مومن شود و به سوی طاعات خداوند برود، نماز فرد گناهکار سودمند نیست، زیرا گناه قلب او را تیره و تار کرده است، باید اطرافیان را از گناه فردی و جمعی دور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به روز مالیات، توضیح داد: مالیات برای تامین سرمایه اداره و آبادانی کشور است، کسانی که مودی مالیاتی هستند باید در دریافت مالیات عدالت را رعایت کنند.

نکونام افزود: روز  نهم و دهم  ذی‌الحجه روز عرفه و نیایش نامیده شده و همچنین روز بعد آن روز عید قربان نامگذاری شده است، انسان آفریده شده تا عارف بشود و صاحب خلقت، نعمات و گرداننده امور را بشناسد، اما گاهی انسان‌ها طغیان می‌کنند و به‌جای خداشناسی، از معارف خلقت دور می‌شوند، دعای عرفه جهت‌دهنده است و باید افراد با مضامین و محتوای آن آشنا شوند، باید قدر این روز را بدانیم و اجتماعات بزرگ شکل بگیرد.

امام جمعه شهرکرد افزود: روز عید قربان به‌معنای قربانی کردن نفس، مال و هرچه به او عطا کرده، است و قربانی کردن دام، نمادین انجام می‌شود، این مسائل باید در درون ما نهادیه شود.

امام جمعه شهرکرد به مناسبت ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: ادبیات یکی از اموری است که در تربیت باید به آن توجه داشت چراکه کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و باید تربیت دینی آنها در اولویت قرار گیرد.

نکونام تصریح کرد: جامعه، مدرسه و متولیان امر به این موضوع توجه داشته باشند و نگذارند دشمن زمام فکر کودکان و نوجوانان را در دست گیرد.

نکونام خاطرنشان کرد: کسانی که فریب قدرت‌های استکباری را می‌خورند و دنباله‌رو آنها می‌شوند در روز قیامت همراه همان‌ها وارد جهنم می‌شوند.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۳۸:۱۱

8 Jul 2022