۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۴۹۴۸۶
امام جمعه شهر فارسان

حاج قاسم روحيه جهادي داشت و تن به مذاکره بي‌ثمر و تسليم شدن نمي‌داد

امام‌جمعه فارسان گفت: حاج قاسم روحيه جهادي داشت و درعين‌حال جهاني فکر مي‌کرد. بنيان‌گذار ستاد بازسازي عتبات بود. در عين زهد و پارسائي در ميدان جنگ با نبوغ نظامي که داشت دشمن را زمين‌گير مي‌کرد. هوش سياسي داشت و درعين‌حال تن به مذاکره بي‌ثمر و تسليم شدن نمي‌داد.
حاج قاسم روحيه جهادي داشت و تن به مذاکره بي‌ثمر و تسليم شدن نمي‌داد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از فارسان، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: امام باقر (ع) دستوراتى به‌جابر جعفى دارند يکي از آن‌ها حضرت مي‌فرمايند «طلب كن راحتى تن را به جمع نمودن دل از تفرقه» هر انسانى كه به دنيا حريص شد و براى رسيدن به آرزوها و هوس‌ها فعاليت بيش از اندازه كرد، از نعمت آسايش محروم و اعصابش كوبيده مى‌شود و در نتيجه دستگاه هاضمه و ساير دستگاه‌هاى تنش به‌زحمت مى‌افتد و از كار بازمى‌ايستد و تنش رنجور مى‌شود. براى سلامتى و راحتى تن، هيچ داروئى بهتر از بيرون آمدن از تفرقه نيست.
 
وي به سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام اشاره داشت و افزود: ۱۳ دي سالروز شهادت سردار بزرگ و رشيد اسلام سپهبد بسيجي شهيد قاسم سليماني است. اين روزها فراوان راجع به اين بزرگوار مطلب گفته‌شده و شما شنيديد. بنده هم چند نکته راجع به روش و منش حاج قاسم که همان تجسم‌يافته مکتب امام ره است عرض مي‌کنم.
 
وي تصريح کرد: شخصيتي که توطئه‌هاي پيچيده دشمنان عليه ايران و منطقه را با درايت و نبوغي که داشت خنثي کرد و پيام‌آور صلح و امنيت براي مردم جهان بود. مبارزي که در نبرد با تروريست‌ها هرگز صحنه را خالي نکرد و به دستور کساني که تروريست‌ها را به وجود آوردند و پرورش دادند به شهادت رسيد.
 
وي بيان داشت: سالگشت شهادت او مصادف شده است باروزهائي که خبرهاي مختلفي مبني بر تهديد ايران توسط رژيم صهيونيستي براي حمله و تخريب مراکز هسته‌اي ايران منتشر مي‌شود و حکايت از اين دارد که رژيم صهيونيستي درصدد حمله به مراکز حساس امنيتي، نظامي و علمي ايران است.
 
وي اظهار داشت: از طرف ديگر هم کشورهاي اروپايي بازي‌هايي را شروع کردند ازجمله فرانسه که فضاي مذاکرات در درون مذاکرات وين را يک مقدار سنگين و کُندکنند. جالب اينکه ضرب‌الاجل هم تعيين کرده‌اند که تا چند هفته به ايران مهلت مي‌دهيم و از آن‌طرف رژيم صهيونيستي هم ادعا کرده که چندهفته‌اي به ايران مهلت مي‌دهيم در طرح فرانسه هم همين نکته است که ما چند هفته به ايران ضرب‌الاجل مي‌دهيم.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: چه آمريکا و چه اروپا و چه رژيم صهيونيستي بايد بدانند که اتفاقاً آن چيزي که در حال اتمام است فرصت براي ايران نيست بلکه فرصت براي آن‌ها رو به اتمام است؛ و ايران است که بايد ضرب‌الاجل تعيين کند. هرگونه فضاسازي و شانتاژ در خارج از مذاکرات وين منجر به عقب‌نشيني جمهوري اسلامي از مواضع منطقي خودش نخواهد داشت آمريکا و اروپا بايد بدانند که اوضاع تغيير کرده مذاکره‌کنندگان تغيير کرده‌اند آمريکا و اروپا در وضعيتي قرار ندارند که بخواهند آينده را پيش‌بيني کنند و احتمالات ممکن را کنار هم بگذارند و گزينه براي ما قرار بدهند.
 
وي افزود: آن‌کسي که گزينه‌ها را تعيين خواهد کرد اين بار جمهوري اسلامي ايران خواهد بود شما اين‌قدر ذليل و پست هستيد که اوج قدرت‌نمائي شما اين است که شبانه و به روش سارقان مسلح از پشت سر ترور مي کنيد و حرکتي ايذائي ممکن است داشته باشيد و الا جگر رودرروئي با دليرمردان باغيرت ايران را ندارند
 
وي تصريح کرد: اين را خوب مي‌دانند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر اشتباهي از آنان سربزند، رزمندگان و مجاهدان پرورش‌يافته مکتب اهل‌بيت و مکتب قاسم سليماني تل‌آويو و حيفائي روي زمين نخواهند گذاشت؛ و قطعاً منافع آمريکا و اسرائيل درصورتي‌که اشتباهي مرتکب شوند در تمام دنيا به خطر خواهد افتاد. آمال و آرزوي دائمي و جلوي چشم ما محو جرثومه فساد و خباثت و آدم کشي يعني اسرائيل پليد از روي زمين است.
 
وي اظهار داشت: اين نکته را هم توجه داريد تعريف از مکتب حاج قاسم و تمجيد و سخنراني و امثال اين‌ها خوب است و بايد باشد اما آنچه مهم‌تر است تکثير خارجي و مصاديق اين تفکر است. بايد قاسم سليماني در بيرون ساخته شود. بايد اين مسير را توسعه و گسترش داد. بايد افراد بصير، مکتبي، حزب‌اللهي، ولايت مدار، فداکار، نوع‌دوست، اهل معنويت، زمان‌شناس، شجاع، مردمي، رعايت حقوق شرعي، مخلص و خالي از ريا و حاضر در صحنه امثال اين‌ها تربيت کرد.
 
وي بيان کرد: حاج قاسم روحيه جهادي داشت و درعين‌حال جهاني فکر مي‌کرد. بنيان‌گذار ستاد بازسازي عتبات بود. در عين زهد و پارسائي در ميدان جنگ با نبوغ نظامي که داشت دشمن را زمين‌گير مي‌کرد. هوش سياسي داشت و درعين‌حال تن به مذاکره بي‌ثمر و تسليم شدن نمي‌داد. بعضي‌ها به‌عنوان هوش سياسي ما را مجبور به تسليم مي‌کنند. مي‌گفت براي شهيد شدن بايد شهيد زندگي کرد همين جمله ايشان اگر دقت شود نحوه زندگي افراد را تغيير مي‌دهد. خداي تعالي اضعاف مضاعف پاداش و خير نصيب او بگرداند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۳۷:۲۸

31 Dec 2021