۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۵۲۸۶
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال وبختیاری رتبه نخست شاد در ایام کرونایی/توزیع اینترنت رایگان به دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث شبکه شاد و شناسایی دانش‌آموزان رتبه یک در بحث ثبت کتب درسی رتبه دوم را به دست آورده‌ایم.
چهارمحال وبختیاری رتبه نخست شاد در ایام کرونایی/توزیع اینترنت رایگان به دانش آموزان
به گزارش جهانبین نیوز، فرحناز قائدامینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریور است؛ تصریح کرد: شرایط امسال شرایط خاصی است و تمام پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری سه وضعیت قرمز، سفید و زرد را برای مدارس و برگزاری کلاسها در نظر داشته و تاکید کرد: کلاسهایی به صورت حضوری برگزار خواهند شد که وضعیت سفید داشته و کلاس های با وضعیت قرمز تنها به صورت مجاری برگزار خواهند شد.

قائد امینی از تقلیل حدود 171 مدرسه زیر ۱۰ نفر به ۱۳۴ مدرسه خبرداد و گفت: در مناطقی که تراکم دانش‌آموزان زیاد است تقسیم بندی ها صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای آموزش ها با رعایت پروتکل ها به صورت حضوری و غیر حضوری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان گفت: در این امر پیرو سیاست‌های ستاد کرونا هستیمو هیچ گونه نگرانی وجودندارد.

وی به برگزاری فعالیت های آموزشی در هر شرایطی تاکید و گفت: در هر شرایطی  فعالیت‌ها انجام می شوند و طبق مصوبات کشوری تولید محتوای سوم ابتدایی در کل کشور به عهده استان ما قرار گرفته است  و رعایت بهداشت و سلامت جسمی بچها از برنامه های اصلی  ما است.

قائدامینی به کسب رتبه نخست در برنامه شاد در کشور اشاره و افزود: رتبه نخست ثبت نام دانش اموزان در کشور و در بحث شبکه شاد و شناسایی دانش‌آموزان رتبه یک در بحث ثبت کتب درسی رتبه دوم را به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت شهریه در مدارس غیر دولتی افزود: امروزه اکثر مدارس حاضر به نگه‌داشتن دانش‌آموزان هستند و تخفیف‌های خوبی برای پرداخت شهریه دارند به گونه‌ای که امسال فقط شهریه ثابت را می‌توانند دریافت کنند و شهریه فوق برنامه‌ای نباید اخذ شود.

قایدامینی متولی برگزاری کنکور را آموزش پرورش و آموزش عالی دانست و بیان کرد:  استان ما در پنج شهرستان شهرکرد، کوهرنگ و بروجن و اردل و لردگان کنکور را در سالن های ورزشی و با رعایت پروتکل ها برگزارمی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ثبت نام دانش آموزان و کلاس‌ اولی‌ها اظهار داشت: تاکنون ثبت‌نام کلاس اول و هفتم و دهم با تلاش حوزه آموزش ابتدایی ۹۹ درصد ثبت‌نام شدند که از طریق مدارس پیش‌دبستانی، مراکز بهداشتی، بهزیستی، ثبت‌احوال این ثبت‌نام‌ها انجام شدند.

قایدامینی با اشاره به مجوز برای جذب فرهنگیان گفت: در خصوص کمبود نیرو از طریق ماده ۲۸ و اخذ مجوز برای پذیریش دانشجو اقدام کرده‌ایم همچنین کمبود‌ها را از طریق معلم تما‌م وقت، استفاده از معلمان بازنشسته، شیفت‌بندی و دونوبتی کردن جبران کرده‌ایم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره  به افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان برای آموزش۸۰ درصد مطالب حضور داشتند و تنها ۲۰ درصد را مجازی آموزش دیدند و امتحانات نیز از ۸۰ درصد گرفته و۲۰ درصد باقی‌مانده به صورت اختیاری سوال‌ داده شد که این امر در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.


وی با اشاره به رایگان کردن اینترنت برای دانش‌آموزان عنوان کرد: اینترنت قطعا رایگان خواهد شد و بنابر سفید بودن وضعیت دانش‌آموزان باید فرم داشته باشند که پایه‌های اول و هفتم و دهم موظف به تهیه هستند و در سایر پایه‌ها الزامی وجود ندارد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۳۰:۰۱

17 Aug 2020