۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۴۴۴۲۸
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

برپایی دو موزه جدید در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در وضعیت پسا کرونا دو موزه دیگر در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود.
برپایی دو موزه جدید در چهارمحال و بختیاری
مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طبق بررسی شاخص‌های عملکردی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مراحل برپایی و راه اندازی دو موزه صنعت و دست بافت‌های محلی در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی افزود: اکنون عملیات جمع آوری آثار موزه‌های، فرهنگی، تاریخی این دو موزه در حال انجام است و به محض از بین رفتن ویروس کرونا، راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 500 اثر که شامل کارگاه سنتی، کشاورزی و سایر صنایع می باشد، در موزه صنعت مورد به نمایش گذاشته می شود.

جوادی یادآور شد: برای موزه دست‌بافت‌های محلی بیش از 350 اثر شامل انواع بافت‌های محلی و سنتی چهارمحال و بختیاری مانند فرش، گلیم، گبه، جاجیم، شیردنگ، نوارهای تزیینی، خورجین، چوغا، رویه گیوه و کفش و سایر بافتنی‌های سنتی این استان به نمایش درخواهد آمد.

لازم به ذکر است مراحل آماده سازی و بازدید از این دو موزه در سال گذشته در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر افتتاح شد و در سال جاری آمده بازدید برای عموم بود که به علت شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

 انتهای پیام/ 1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۲۹:۱۸

29 Apr 2020