۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۵۷۴۲۲
نخبه قرآنی ارجنکی:

خانه کلاس آموزشی برای تربیت فرزندان است

یک نخبه قرآنی ارجنکی گفت: پدر و مادر فقط نباید به فکر خوراک و پوشاک و جای خواب بچه‌ها باشند بلکه آن‌ها باید با تربیت فرزندان خود انسان سازی را در جامعه ترویج دهند.
خانه کلاس آموزشی برای تربیت فرزندان است
ریحانه گنجی ارجنکی با کسب رتبه کشوری و استانی در زمینه مسابقات قرآنی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در حاشیه دهه کرامت و روز دختر اظهار کردند: اگر بخواهیم معضل فرهنگی حجاب در جامعه حل شود باید ابتدا این موضوع را از درون خانواده‌ها آغاز کنیم و به آن اهمیت بدهیم، سپس این مسائل در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و در جامعه و بازارها رونق پیدا کند.

وی تصریح کرد: پدر و مادر فقط نباید به فکر خوراک و پوشاک و جای خواب بچه‌ها باشند بلکه آن‌ها باید با تربیت فرزندان خود انسان سازی را در جامعه ترویج بدهند، ما فرزندان خانواده‌ای هستیم که به ابعاد گوناگون و مسائل فکری، فرهنگی و اعتقادی فرزندان خود اهمیت می‌دهند، خانه یک کلاس آموزشی و نمایشی برای فرزندان است که باید در آنجا محبت، احترام، تواضع، فروتنی و ایمان و عمل به آن‌ها را یاد بگیرند.

گنجی یکی از مهمترین علل موفقیت خود در مسائل عقیدتی و داشتن حجاب را خودباوری و پیداکردن جایگاه دختر در جامعه دانستند و گفتند: دختر ایرانی وقتی به سن بلوغ می‌رسد باید از خانواده یاد بگیرد که حجاب و عفاف چیست، پسران نیز باید یاد بگیرند که عفت و حیا یک مسأله‌ای است که باید به آن همواره اهمیت بدهند، اینگونه نباشد و هرکس هر گونه که دوست دارد در خانه رفتار کند و محرم و نامحرم هیچ معنایی نداشته باشد و وقتی وارد مدرسه شدند تازه بخواهند این اصول را فرا بگیرند، موجب ایجاد هنجارشکنی در سطح جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: دین اسلام محدودیت ندارد و حجاب برای تعالی دختر مسلمان در نظر گرفته شده است، ازحجاب می‌توان به عنوان زمینه ساز حضور اجتماعی در جامعه یاد کرد.

گنجی عنوان کرد: حجاب برای زن ایرانی که مسئولیت تربیتی و آموزشی نسل‌ها را بر عهده دارد دارای چهارچوب است که هر یک از بانوان که نقش مادری و همسری در کانون خانواده را بر عهده دارند باید به آن اهمیت دهند.

گنجی تاثیربی حیایی والدین در رشد یک دختر را اینگونه تعریف کرد: بی حیایی والدین نیز تأثیر بسیار شکننده‌ای بر باورهای دینی فرزندان دارد، طوری که تربیت صحیح، حیا را تقویت می‌کند، تربیت ناسالم نیز سبب تضعیف حیا می‌شود لذا والدین و مربیان باید توجه داشته باشند که رفتار آنان به عنوان الگو، بسیار اثرگذار است.

وی در پایان افزود: مد سازان پشت پرده که با بهره گیری از پژوهش‌های گسترده روان شناسی به طراحی مدهای جدید می‌پردازند، با طرح مدل‌های تحریک آمیز بر روی لباس و آرایش زنان، مقلدان بی اراده را اغفال می‌کنند، بعضی از زنان دوست دارند که رفاه مالی آنان را دیگران نیز ببینند، بدین منظور لباس‌های فاخر می‌پوشند و ارزش خود را در طلا و جواهرات می‌جویند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۲۳:۳۰

10 May 2024